Doordat jullie op ieder moment van de dag accuraat inspelen op de situatie kunnen mensen ,zoals wij hulpverleners, rekening houden met bepaalde situaties die evt. komen . Ga aub zo door met jullie puike werkzaamheden.
KNMI: van 80% voortzetting van het "koude" weer naar niks...
Onze Amerikaanse sensatievriend: van zeer strenge vorst voor heel Europa naar niks...
Ps: niks = warm weer...
Die sneeuwplaatjes van Jan heb ik mij vorige winter ook "stuk" op zitten staren maar uiteindelijk kwam er eigenlijk nooit iets van terecht. (4 sterretjes hebben we hier in ieder geval niet gehaald).
De nieuwe pluim ziet er weer een stuk hoopvoller uit.
Hopenlijk gaat die trend zich voort zetten en gaat het vanaf donderdag (ook langs de kust) helemaal los.
Kijk niet meer dan een dag vooruit, na 2 dagen kan je naar de trend gaan kijken, tenminste dat is wat ik me heb aangeleerd. Als de een zegt het gaat vriezen en de andere zegt het wordt zacht weer zal het wel in het midden liggen. Ook kan het plaatselijk erg verschillen. Het oosten van het land wordt 6 a 7 cm sneeuw gemeld, in het Westen van het land ligt helemaal niets en regent / natte sneeuw het maar. Het is erg moeilijk om een 1 duidig beeld te scheppen van wat er komen gaat.
Ik woon in tjuchem 1km vanaf delfzijl.
Ze hebben het steeds over het oosten, valt delfzijl daar ook nog een beetje onder ?
of is dit toch echt het noorden?
noord-oosten he, noorden en noord-oosten zit wel degelijk verschil!
http://www.accuweather.com/video/708568516...a-snowflake.asp
P.s. in Twente is het nu -9
Mogge all vanuit een sneeuwrijk en een koud Twente. Lekker frisjes -8 hier. De Achterhoek heeft de zelfs de -11 al bereikt. (was om 07:00 uur)
| Gewijzigd: 14 december 2010, 07:46 uur, door zwoof
Vooruitzichten lange termijn
dinsdag 21 december tot en met dinsdag 28 december
Onzeker.
Ik zag het net staan, maar jij was me al voor met plaatsen! Ze weten het gewoon niet meer, haha!
De temperatuur staat hoger ingetekend, maar lente-temps, neen dat niet!
Mogguh Zwoof! Flink koud daar vlak aan de grens, behoorlijk stuk kouder vergeleken met de rest! | Gewijzigd: 14 december 2010, 07:57 uur, door Tyshane
Ja haha! Ging vorig jaar ook steeds zo. Ze zijn in de war geraakt van de laatse 2 pluimen. Wij wisten het hier al en het KNMI moet er eerst weer over nadenken. Het KNMI is zo voorspelbaar.
In de EPS termijn zien we steeds de pluim springen. De EPS run van zondag 12 UTC toonde een overgang naar een zachtere periode. (zie vorige guidance meerdaagse bewschouwing) In deze serie zien we weer het gros van de leden kiezen voor een koude oplossing. Het geeft aan dat het EPS systeem grote moeite heeft met de oplossingsrichting. Trends aangeven op deze termijn zijn om voorgenoemde redenen dan ook een hachelijke zaak.
Een hoogtelaag trekt vanaf Spitsbergen naar Engeland. Dit laag is gevuld met koude lucht. Ook aan de grond trekt een laag mee. De bijbehorende occluderende frontale zone trekt donderdag over ons land met substantiele (winterse) neerslag. In het westen is het eerst regen, overgaand in (natte) sneeuw. Landinwaarts sneeuwt het vanaf het begin. Langs de oostgrens kan derhalve zo'n 10 cm sneeuw vallen. Dit zit al dagen consistent in de uitvoer. Als de frontale zone gepasseerd is dan krijgen we te maken met een straffe noordelijke stroming van arctische lucht met sneeuwbuien. In het weekend trekt het laag wat zuidwestwaarts waardoor de stroming even oostelijk wordt en het weerbeeld wat rustiger.