Hier een filmpje voor de liefhebbers met de wolken en luchtstroming tot a.s. vrijdag:
Klik hier voor wolken stroom
Klik hier voor luchtstroming
neeeeeeee -.-
-53 is het laagste niet overdrijven he
ps - 50 bevriezen je logen gwn dus k hou het bij - 30
EDIT logen is longen | Gewijzigd: 13 december 2010, 22:31 uur, door nielslwder
Hier een filmpje voor de liefhebbers met de wolken en luchtstroming tot a.s. vrijdag:
Lees de tekst eens van Johann in deel 14
-53 is het laagste niet overdrijven he
ps - 50 bevriezen je logen gwn dus k hou het bij - 30
In 1940 dacht ik moet het daar op het vorige weerstation toch echt -70 geworden zijn hoor!
Het EC-model zit actueel te koud (-2 nog steeds in het oosten volgens dat model). Dat de dooi tot aan Zuid Limburg zou komen was niet verwacht, behalve door GFS.
Zal best , maar wat heeft dat met het radarbeeld en de temp. te maken die ik laat zien ???
Waar baseer je die EC temps trouwens op ?
ik heb wel eens gelezen dat het daar koud ken worde maar min 70 lijkt me tog een beetje teveel van het goede
Waar baseer je die EC temps trouwens op ?
Het ging mij om de temps.
Die temps baseer ik op kaartjes van wetter24.de, nieuwste run is wat realistischer dan de vorige, maar nog steeds te koud.
EDIT: voor de Funtensee heb ik per ongeluk de laagste grondtemp gepakt, -60 lijkt me op 2 meter hoogte het laagst haalbare daar. -52 laagste temp. sinds de oprichting van het huidige automatische station begin jaren '90. Het zegt eigenlijk totaal niks, zo'n coldspot. | Gewijzigd: 13 december 2010, 22:41 uur, door Onweerfreak
Dat is ietwat overdreven.
In februari 1991 werd in Glattalp een kouderecord van -52. 5°C gemeten, dit werd echter door MeteoSchweiz niert erkend (men kon het niet verifieren).
Jah, die heb ik gelezen en gaat nu net ietsipietsie boven mijn niveau,.. dus we zien wel dan haha
onze tijd komt nog wel of het dit jaar word twijfelijk aan meeste sneeuw valt dit jaar in het oosten en midden en het zuiden dit jaar
Edit:
@snowie,ik daarentegen ben blij dat ik het wel gedaan heb.
Ben net nog ff naar de bouwmarkt geweest en de weg is hier ene grote ijsbaan nu met zes centimeter tot ijs gereden sneeuw.
Mijn straatje en de stallen zijn nu fijn droog en absoluut niet glibberig meer door de vriesdroogwerking van de vorst die nu over het sneeuwvrij gemaakte en met zout bestrooide erf raast bij windkracht vier.
Nu maar hopen dat de wind niet te veel aantrekt anders heb ik morgen de bulldozer nodig ipv mijn sneeuwschop. | Gewijzigd: 13 december 2010, 22:49 uur, door Picobyte
Hier weinig sneeuw. Het is wel spekglad op (lokale) wegen. Er is hier meer regen gevallen dan sneeuw.
eh......... moet je nagaan wij hier toch een cm of 4 sneeuw, pure sneeuw, en geen regen! vanmiddag een heuse sneeuwval gehad ging echt ongelovelijk hard, tis hier nu echt wit ligt een mooie laag! jammer dat jullie regen hebben gehad!
bron: http://de.wikipedia.org/wiki/Funtensee
Die temps baseer ik op kaartjes van wetter24.de, nieuwste run is wat realistischer dan de vorige, maar nog steeds te koud.
EDIT: voor de Funtensee heb ik per ongeluk de laagste grondtemp gepakt, -60 lijkt me op 2 meter hoogte het laagst haalbare daar. -52 laagste temp. sinds de oprichting van het huidige automatische station begin jaren '90. Het zegt eigenlijk totaal niks, zo'n coldspot.
Ik heb net eens EC-MOS teruggekeken en als ik de verwachtingen van de 12 december voor vandaag er naast leg dan klopt het allemaal keurig met de verwachtte temperaturen voor vandaag ! Enige verschil is dat de timing niet helemaal klopt, alles loopt zo'n 4 uur achter op wat gisteren nog werd berekend
Ciao Johann