Inderdaad, met deze theorie kan het niet anders dan dat bijzonder extreem word, ( had ook die Amerikaanse weerman gelijk ).
Zeer goed stuk! een dikken 10 centimeter met een griffel!
Wordt het nou kouder.... met meer kans op een witte en koude kerst en nieuwjaar ???
Of wordt het een warme groene kerst met regen zoals vaak hier in nederland....
Als ik de pluim zo bekijk.....
Ga ik toch voor een groene kerst i.p.v. een koude ...... of ligt het aan mijn ogen... en moet ik naar de opticien...
Geen wonder... das een oude pluim
Wordt het nou kouder.... met meer kans op een witte en koude kerst en nieuwjaar ???
Ga ik toch voor een groene kerst i.p.v. een koude ...... of ligt het aan mijn ogen... en moet ik naar de opticien...
Don't worry, het is maar weer eens een kwak-kwak avondpluim. Daar zullen er nog wel meer van komen eer 't kerstmis is, en ook hopelijk zullen er net zo vaak goede pluimen volgen zoals afgelopen middag. | Gewijzigd: 13 december 2010, 21:18 uur, door Rutte31
Nee hoor, gewoon de pluim van vanmorgen 10.00 uur. De nieuwe runs zijn alweer kouder, zowel EC12Z als GFS 12Z.. Dus laat maar komen die nieuwe pluim straks..
Foto's zijn om ongeveer 20.00 uur vanavond gemaakt in Zelhem (Achterhoek)...
Prachtige sfeerbeelden , thx a lot.
(mis ik hier in Wallis, alles groen tot 1500 meter hoogte)
Ciao Johann
Daar valt nog helemaal niks over te zeggen: zelfs de "verboden naam" 'weet' het nu niet meer.
Na donderdag zou er iets meer duidelijkheid kunnen komen, maar dan moeten we nog rekening houden met een virtueel veel te dik sneeuwdek in de modellen, door gebrekkige sneeuwdekwaarnemingen hier in NL en een cruciale fout in vooral het ECMWF-model. Hierdoor wordt de koude plaklaag aan de grond onrealistisch 'zwaar'. Langetermijnprognoses zijn nu dus geen stuiver waard.
Maar goed, wij in het midden kijken uit naar donderdag | Gewijzigd: 13 december 2010, 21:22 uur, door Serge
Foto's zijn om ongeveer 20.00 uur vanavond gemaakt in Zelhem (Achterhoek)...
zeer mooie fotos.
hoeveel cm is daar gevallen?
Wel leuk om te zien hoe druk het al is bij topic 14 terwijl het nog niet eens open is, iedereen staat al in de rij om binnen te mogen. Warme choco voor tijdens het wachten, gezellig!
(mis ik hier in Wallis, alles groen tot 1500 meter hoogte)
Ciao Johann
Ja, als het hier winters is valt het vaak tegen in Wallis qua sneeuw door Südföhn en allerhande ongewenste dingen daar (door die zuidelijke WC)...
Inderdaad mooie beelden trouwens!
http://forum.onweer-online.nl/index.php?sh...mp;#entry195958
Ben net klaar met sneeuw ruimen (hoe gek kan je zijn , hopen bidden schreeuwen om sneeuw en dan opruimen ),
Maar aangezien er hier nogal veel ouderen langs komen de boel maar een beetje weggeschept.
We zijn weer klaar voor de volgende ronde!
Maar goed, wij in het midden kijken uit naar donderdag
Hier was het vanavond tussen 5 en 6 al bende op de weg. Eerst sneeuw en daarna ijzel/opvriezen. Mooie ijsbaan dus. Heb al wel weer autotje zien tollen.
Ik heb trouwens net even 3 meter Canadese sneeuw geregeld, wordt 24 dec eind van de dag geleverd
hoeveel cm is daar gevallen?
Thnx... Euhm, ik heb de vinger even in de sneeuw gestoken en ik denk ongeveer 4 tot 5 cm... Geeft in ieder geval een mooi plaatje, maar er mag nog veeeeeel meer bij. Liever zoals vorig jaar:
Zo, en nu ga ik netjes mijn andere foto's in het goede topic zetten, zoals Jan mij heeft gevraagd. Sorry voor deze foto's Jan, maar ze hoorden een beetje bij het verhaaltje!