niet bedoeld om de pret te bederven maar gwn dat mensen dingen geloven wat niet zo is
Wacht eerst de volgende runs maar eens af voordat je dit soort dingen zegt. Wij kunnen er niks aan doen dat jij zo nodig ijsdagen moet hebben en deze pluim dat niet echt laat zien.
nogmaals niet om de pret te bederven
en het zit er al langer in hoor dat het kwakkelend word en vorige week zijden ze ook dat deze week de schaatsen om konden binden nou dat lukt niet op deze manier hoor
en het zit er al langer in hoor dat het kwakkelend word en vorige week zijden ze ook dat deze week de schaatsen om konden binden nou dat lukt niet op deze manier hoor
helemaal niet als er sneeuw komt
Laten we hopen dat de volgende runs beter zijn, ik heb geen zin in regen voor donderdag.
Je moet je sowieso niet blind staren op enkel de temperatuur op 2m en de hoeveelheid neerslag.
9 cm gemeten, zal prettig zijn als dit blijft liggen en donderdag nog es een centimeter of 10 bijkomt.
Degene die jaloers zijn: Geduld is een schone zaak. Jullie portie komt vast nog,..
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
Het is gewoon heel simpel, zolang we zoveel aanlandige winden hebben blijft het kwakkelen. Donderdag sneeuw? Nou ik moet het eerst nog maar eens zien... Ik verwacht wel een aantal ijsdagen maar juist de dagen met neerslag zullen kwakkelend verlopen, graadje of 1 a 2....
Actueel nog steeds regen, het ziet er zelfs niet eens glad uit want er valt amper iets. Brabant krijgt verder amper iets jongens.
Ik werk in Zwolle en woon in Kampen. Ik ging om 17.00 uur weg uit Zwolle met sneeuw. Halverwege veranderde de sneeuw langzaam in een mix van natte sneeuw en regen. Hier in Kampen ligt dus bijna niets. Tja, een hele andere wereld slechts een klein kwartiertje rijden verder.
Overigens zijn ze hier wel aan het strooien; tja de straten zijn nat en de temperatuur van 2,6 C inmiddels naar 1,9 C (dus zakkende). Kon wel eens glad worden ...
Misschien 10cm, maar het is nog afwachten of er niet eerst regen valt, ik hoop het in ieder geval van niet.
Gaat dat systeem nu net langs Limburg trekken, dat de Duitsers dat even naar hier blazen.
The Weather Outlook, het bureau dat bekend staat om zijn redelijk betrouwbare lange voorspellingen, verwacht een ijskoude periode. Wind vanuit noordelijk Siberië blaast richting noordelijk Europa en moet hier rond donderdag aankomen.
Dat brengt zeer koude lucht met zich mee en vooral veel sneeuw. Volgens The Weather Outlook duurt de koude periode minstens tot Oud en Nieuw, maar wellicht ook iets langer. Dat zou betekenen dat het met kerst behoorlijk frisjes zal zijn en dat de sneeuw flink zal neerdalen terwijl iedereen aan de kalkoen zit.
Daarmee dreigt het een sensationeel koude winter te worden. Misschien dat zelfs de records van 1942 en 1956 gebroken gaan worden. Het Nederlandse kouderecord werd gevestigd op 27 januari 1942, toen in Winterswijk -27,4 graden werd gemeten.
Bron: Msn nieuws
Is de bui toch wat intensiever geworden, of had hij eerst een andere koers?
Ik kijk uit naar donderdag als dit een voorproefje is