Weer liefhebber/fotograaf/weeramateur Raalte Overijssel
kan ik ook nog een beetje mee praten over dat het hier ook ''wit'' is
Sneeuwt 't daar niet in Groningen dan? Of staat GR ergens anders voor?
laatste plaatje sneeuwradar is wel realistisch http://www.onweer-online.nl/images/maps/sneeuwradar.gif
kan ik ook nog een beetje mee praten over dat het hier ook ''wit'' is
Ik zie dat je uit Zoutkamp komt, euh je weet toch wel dat zout en sneeuw geen vriendjes van elkaar zijn??
nou op veel plekken in groningen blijkbaar wel, maar hier dus niet haha
wij zitten echt helemaal links boven in groningen tegen friesland aan.. en het meeste gaat ons voorbij, en wat over komt is regen helaas
Wel krijgen we dalijk weer (net als vorige winter) en vorige weken, wederom te maken met sneeuwijs.
Edit: Bij nader inzien krijgen we net niks. Het gaat er net langs. Kan het ijs tenminste lekker even aangroeien. 1 centimeter meer ijs bij elke -5 graden, dus bij -10 komt er 2 cm bij. Afgelopen nacht al -7 geweest en nu de hele middag al -1, dus dat is ongeveer bij elkaar al bijna 4 cm ijsdikte morgen. En als het morgen blijft vriezen en de nacht naar woensdag ook even flink afkoelt, en donderdag overdag ook effe bijft vriezen, kunnen we tenminste op het ijs staan voor de sneeuw er komt. Die 5 a 6 cm ijsdikte moeten we kunnen halen, dan kunnen we de latere sneeuw van het ijs schuiven, om vervolgens bij aanhoudende vorst later de schaatsen onder te kunnen binden (minimaal 7 cm ijsdikte) | Gewijzigd: 13 december 2010, 16:38 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
zoutkamp zit boven in grunn, dus natte flatsen
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait