Dat is mooi
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Ik kan dit niet volgen, al helemaal niet als ik naar de kaarten van GFS kijk ?
Daar zien we een dood normaal warmtefront gevolgd door een dood normaal koufront, het occlusiefront bevindt zich boven Scandinavië. In zowel de warmtefrontsector als achter het koufront zal sneeuw vallen.
Tijdens passage warmtefront loopt de temperatuur in de hoogte weliswaar tijdelijk op (Theta-E's tot 22 °C = sneeuwvalgrens van circa 750 meter) maar door isothermie verwacht ik ook dan gewoon sneeuw.
Tijdens en na koufrontpassage is de lucht koud genoeg voor droge sneeuw (Theta-E's lager dan 12 °C)!
Wel bestaat er tijdelijk een kans op regen of ijzel wanneer het warmtefront passeert en -of op nadering van het koufront (windtoename en opruiming van de isothermie laag). Dit vooral richting de kust.
Ciao Johann | Gewijzigd: 12 december 2010, 18:04 uur, door Alpenweerman
80% op overgang naar (vrij) zacht weer met af en toe regen. 20% kans op aanhoudend (vrij) koud weer met af en toe winterse neerslag.
Is vanmorgen al besproken hier. Dit is een verwachting op basis van de pluimen van gisteren. Die van vanmorgen was een stuk kouder. Vanavond nog zo 1 en de verhoudingen liggen morgen weer op 60/40 oid. KNMI is nu eenmaal niet zo snel. | Gewijzigd: 12 december 2010, 18:41 uur, door zwoof
80% op overgang naar (vrij) zacht weer met af en toe regen. 20% kans op aanhoudend (vrij) koud weer met af en toe winterse neerslag.
Kan veel veranderen in een week tijd hoor.
't is al een spannende gebeurtenis om hier een touw aan vast te kunnen knopen..
Dus zou zeggen we wachten rustig af en keep our fingers crossed.
Gr. wouger
Zelfs teletext 704 is zojuist bijgewerkt?
Iemand een idee waaraan dit kan liggen! of zijn ze de kluts kwijt
een weerliefhebber
Berichtgeving op teletekst is niet van KNMI maar van weeronline. en die zijn erg slecht....
Sneeuw BOM
laag hoog laag hoog laag hoog.....punt coma punt comma punt comma.....
Sneeuw BOM
Ik ben geen 40+, iets eronder, maar ik kan het me ook nog herinneren. | Gewijzigd: 12 december 2010, 19:08 uur, door Brisk
Sneeuw BOM
Ja!! Die winter bedoel ik!!
Sneeuw BOM
Dit kan ik me nog goed herinneren ja.
Heb het er nog wel eens over met mijn kinderen. Ikzelf was toen 10 jaar en wat een plezier hebben we toen gehad.
Ik hoop dit ooit nog eens mee te maken. Wie weet
Sneeuw BOM
Ik kan me dat nog heel goed herinneren. Zout op en de vrachten met sneeuw werden alleen nog maar geschoven en op vrachtwagens geladen. De sneeuw werd hier met vrachtwagens naar een punt gebracht waar een immens grote berg sneeuw ontstond. Als kind was het daar leuk vertoeven. Dat was nog eens winter