Ziet er goed uit maar temps toch iets te hoog naar mijn zin!
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/medi...k/weer/1.238640
Zondag 12-12-2010
Winterweer: een week voor de gladheidbestrijders
Het wordt weer een week voor de gladheidbestrijders. Zo kan het de komende avond, nacht en morgenochtend alweer plaatselijk glad worden met lichte tot matige vorst. Maandag later in de middag is er kans op regen, ijzel overgaand in sneeuw. Dit gebied verplaatst zich vanuit het noordoosten naar het zuidwesten en ligt rond middernacht nog boven het zuidwesten en zuiden van ons land. Dinsdag en woensdag is het op de meeste plaatsen droog, maar kan er ook weer mist ontstaan en vriest het in de nachten licht tot matig. Donderdag, vrijdag en zaterdag brengen een kwakkelend weertype met het nodige aan centimeters sneeuw, soms ook regen en kans op ijzel.
Ik zelf heb namelijk het idee dat de echte sneeuwstormen uit het niets op komen dagen.
een sneeuwstorm uit het niets? hoe bedoel je dat dan?
dat er donderdag neerslag gaat vallen zit al een aantal dagen in de kaarten. het enige waar de modellen nog mee worstelen is de vorm van de neerslag en het tijdstip waarop de eerste neerslag gaat vallen.
ik denk dat het sterk gaat afhangen waar je woont, hier in het westen krijg we regen en misschien wat natte sneeuw, meer niet...in het oosten kan het compleet anders zijn
Er gaat wat vallen hier in Twente. Hoeveel is koffiedik kijken. Kan 1cm zijn maar ook meer.
Gfs geeft het iig wel aan
Het kan natuurlijk veranderen maar het zit nu dus wel op de kaarten
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Ik heb de kaarten op de vorige pagina geplaatst en dfromdwg op deze.
Dus effe goed kieken.
Klopt, en daarnaast kunnen grote verschillen slechts op enkele honderden meters liggen. Komt vaak genoeg voor dat de ene helft van een plaats een aantal centimeters heeft liggen en op de andere kant een klein laagje.
Ja speelt al deze "hele" winter ; laagje ten westen of ten oosten van nederland