Hopen dat het westen dan ook wat mee krijgt.
http://www.klart.se/europa/nederbörd/
http://profi.wetteronline.de/gfs/frame/rart_frame.htm
Mogge all!
Dus er bestaat nog wel een reële kans dat de verwachte sneeuw ook nog wel een paar dagen blijft liggen? Ik was nl. bang voor een “sneeuwdumpscenarioâ€Âdat gepaard gaat of gevolgd wordt, met dooi overdag (zoals vaker het geval is). In dat geval hebben we er niet veel aan. De pluim van gister baarde me enige zorgen voor behoud van de sneeuwlaag.
Van het voorspelde koude weer is niet veel meer over volgens mij.KNMI is ook weer helemaal omgedraaid zag ik,van 70%kans op koud winterweer naar 80%!kans op (vrij)warm weer.pfffff.......
Ja (vanaf zondag 19 december 2010 tot woensdag 22 december 2010
) en KNMI weet nu al wat er over 7 DAGEN gebeurt.... wat voor kristallenbol gebruiken zij????
We zien in de initialisatie dat het sneeuwdek boven West-Europa te uitgebreid is. Dit geeft dus aan dat we voor een goede representatie van het sneeuwdek afhankelijk zijn van (satelliet)waarnemingen en dat het Model de neiging heeft de sneeuw te lang te handhaven. De temperaturen in het vervolg van de Uitvoer zijn dan mogelijk ook aan de lage kant.De Uitvoer is grootschalig gezien consistent. De details ten aanzien van de storingen van maandag en dinsdag schuiven nog wat, in de meeste Leden valt maandag regen, in het zuidoosten en oosten meest sneeuw. (fractie sneeuw van minder dan 10% aan de kust tot rond 90% in Beek en Twenthe) en is er dinsdag aan de kust kans op regen of natte sneeuw. Het frontensysteem van de depressie van donderdag is nu consistent in de Uitvoer aanwezig. De kans op sneeuw is ten opzichte van de vorige runs weer wat afgenomen. De fractie sneeuw donderdag-vrijdag varieert nu van 10-20% aan de kust tot 50-60% in het zuidoosten en oosten. Kans op meer dan 1 cm ligt tussen 20 en 40%, op meer dan 3 cm tussen 10 en 30% met dezelfde west-oost verdeling. Daarna zien we de fractie sneeuw in het algemeen wat toenemen, de hoeveelheden zijn wat minder dan donderdag en vrijdag. Aangezien de temperatuur overdag veelal enkele graden boven nul ligt en het 's nachts zeker tijdens opklaringen in de polaire lucht vriest is er een grote kans op winterse perikelen met gladheid. Kwakkelweer dus. In het weekeinde van 18 december zien we in de meeste Leden (ca 80%) het sturend lagedrukgebied in de buurt van Ierland. We komen dan na dat weekeinde geleidelijk onder invloed van lagedrukgebieden afkomstig van ongeveer 40 NB. In 20% van de Leden trekt het koude lagedrukgebied wat oostwaarts zodat we in een zuidelijke of zuidwestelijke stroming van of komen we onder invloed van een hoog boven Scandinavië of het Noordzeegebied.
) en KNMI weet nu al wat er over 7 DAGEN gebeurt.... wat voor kristallenbol gebruiken zij????
Als hier een leuke verwachting wordt geplaatst voor over 7 dagen, gaat iedereen uit zijn bol.....wat is het verschil?
Wijze woorden | Gewijzigd: 12 december 2010, 09:47 uur, door Brisk
oh die bol - uit ZIJN bol (ik weet dat mensen kikken op leuke verwachtingen)
Ziet er goed uit voor donderdag, droom, droom, droom
Droom droom droom, wat zul jij lekker slapen Isabella
Een Blokker-aanbieding denk ik!
Ik vind het allemaal een beetje triest hoe het weer (wat echt niets aantrekt van al die voorspellingen) mensen zo kan "verleiden" tot grootste uitspraken over wat er gaat gebeuren en dat wel 100% ZEKER (daar bedoel ik trouwens niet de goed opgeleide mensen op dit forum mee)
Ok genoeg erover ..... zie wel wat er de komende UREN gaat gebeuren ..... 1 ding weet ik wel : koude lucht komt weer terug vandaag (of anders gezegt er wordt een poging ondernomen door Koning Winter) | Gewijzigd: 12 december 2010, 09:57 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Wijze woorden Jan. Dank je wel.
Dat noemt men in amateurland een voorspelling uitspreken. Vind het wel leuk als amateurweermannen/vrouwen dat doen. Zit ook enige vorm van lef in. Of het reeel is is een tweede maar leuk is het wel.
Profs doen/durven dat niet omdat zij een publiekelijke functie hebben wat ik ook goed kan begrijpen.
al met al voorspellingen gebaseerd op een run is toch leuk om dan het enthousiasme van de amateurs te lezen. Tenminste ik akn daar van genieten.