Maar ik vind het allemaal erg onzeker,
Ik denk dat je er nu echt niks over kan zeggen, die runs veranderen echt 180 graden
Vorige pluim was veel minder koud in de nachten, en iets kouder voor het einde van de pluim (richting kerst), maar veel meer spreiding op middellange termijn, nu juist weer niet
GFS is juist weer uber tot aan vrijdag 24 dec, en daarna ook dooi enz.
Nou weetje we zullen uiteindelijk mee gaan maken
Ik pin me iig nergens op vast (en dat zou iedereen nu maar moeten doen)
Maar ik hoop op een giga periode met ijs en sneeuw
schijnt dat nu al stukken waddenzee en ijselmeer bevroren zijn!
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
Zeker voor een avondrun ! Maar ga er nou niet zomaar vanuit dat er 25 cm gaat vallen want dat is allemaal nog lang niet zeker. Pas een paar dagen tot de dag op voorhand zullen we ongeveer weten wat er gaat gebeuren maar vandaag bleek de regen run na run te verdwijnen maar morge zal het alweer volledig anders liggen waarschijnlijk!
Even wat virtuele pret en ondertussen ga ik ook maar even men bed opzoeken
Dit plaatje komt min of meer wel overeen met de straalstroom (Polar Jet) alleen lijkt de straalstroom iets verder naar het westen toe te gaan en later om te buigen onder Engeland door ipv rechtdoor te gaan.
Plaatje 1: windkracht + luchtddruk voor donderdag 16 dec
Plaatje 2: straalstroom voor donderdag 16 dec
Plaatje 3: straalstroom voor vrijdag 17 dec, 24 uur later dan plaatje 2
Zou door deze verschuiving een sterke oostelijke aanvoer gaan ontstaan? (met koude continentale lucht?)
Als dit gaat gebeuren dan wordt het complete chaos hier Zie dat de Noordoostpolder ook een stukje van die 22 cm mee gaat krijgen. Ben erg benieuwd!
10-15cm meer dan genoeg
is meer dan genoeg maar ik blijf erbij dat hier in omg.gouda we niet zo veel krijgen,maar is mijn idee en het blijft gis werk
morgen weer een dag met al iets lagere temps dan vandaag
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
En ik weet niet meer war ik het precies gezien had, op een pluim of GFS, weet niet zkr, maar dat we mogelijk net voor de kerst weer dooi krijgen.
Bron: knmi
En ik weet niet meer war ik het precies gezien had, op een pluim of GFS, weet niet zkr, maar dat we mogelijk net voor de kerst weer dooi krijgen.
Dat nu één of twee slechte runs dooiweer voorspel (den) rond de kerst, pin jij je daar dan direct op vast? Dat is nog zeker 2 weken vooruit. Niet zo negatief joh. Nu staan de kaarten weer toevallig op warmte rond de kerst, terwijl het de vorige run nog zou vriezen dat 't kraakt. Deze zullen nog tig keren veranderen. Hoofdzaak is dat het gene wat al sinds afgelopen weekend in de kaarten stond nu daadwerkelijk gaat plaatsvinden, en hoe het verder zal verlopen zal de tijd leren. Vooral in onzekere voorspellingen zoals vanaf morgen kunnen we soms beter de situatie van dag tot dag bekijken. | Gewijzigd: 12 december 2010, 03:34 uur, door Rutte31