+1
Je ne sais pas of zoiets!
Merci! | Gewijzigd: 11 december 2010, 22:22 uur, door Brisk
Froid et neige : jusqu'àNoël
Une nouvelle vague de froid àl'échelle européenne se met en place dès cette semaine du 13 au 20 décembre, avec l'orientation des vents au Nord-est. La France sera concernée par une baisse brutale des températures et par de nouvelles chutes de neige. Cette fois-ci, le froid et la neige descendront jusque dans le sud.
Ces vagues de froid récurrentes devraient conduire àun mois de décembre plus froid que les moyennes sur notre pays, comme anticipé depuis plusieurs mois par les modèles de prévisions saisonnières. Le déficit thermique pourrait atteindre -3° à-7°C par rapport aux normales statistiques de référence, alors que le mois de Novembre était juste dans les moyennes en raison d'un écart important entre la douceur de la première quinzaine et du froid rigoureux de la dernière décade, ce qui s'est équilibré au final.
Ainsi, la nouvelle vague de froid devrait marquer toute la semaine, en devenant moins rigoureuse mais encore neigeuse pour le prochain week-end. Nos tendances à15 jours envisagent la poursuite d'un contexte froid jusqu'àl'approche de Noël, mais un redoux océanique devrait se mettre en place aux alentours du 24. Ainsi, deux scénarios météorologiques sont possibles pour le week-end de Noël : soit le froid résiste encore et l'on pourrait avoir de la neige, soit le redoux réussit àse généraliser àtoute la France juste avant les fêtes.
Quoiqu'il en soit, une semaine moins froide pourrait s'intercaler sur notre pays entre Noël et la fin de l'année, avant le retour du froid en fin de mois ou début janvier, constituant un répit au sein d'un hiver globalement rigoureux.
Ik snap er helemaal niets van. Dooie mus. Maar mijn Latijn is beter Alea iacta est
Ok, zou mooi zijn, thanx!
Dit soort automatische vertalingen slaan vaak de plank mis. Thanx anyway! | Gewijzigd: 11 december 2010, 22:25 uur, door Tyshane
Waar blijft nu die Polar Tsnunami ? Iedereen heeft elkaar gek lopen maken en wat komt eruit : niets.de kwakkel.................
Sluit me aan bij commentaar van Jan en Tyshane...
BEN zelf iedereen gek maken zo, doe maar ergens anders...
Ontopic:
Hier in het zuiden lekker warm geweest de afgelopen dagen. Benieuwd naar de ontwikkelingen komende dagen. Denk zelf dat het allemaal wel goed komt. En zo niet... de winter is nog lang niet voorbij natuurlijk... zien we dat dan wel weer...
Mensen die hun humeur e.d. af laten hangen van het weer.... *schudt heftig het hoofd
Non, pas encore, voir maintenant, ce traducteur bigarreaux bien automatique fonctionne normalement, mais ce n'est en effet pas clair.
Kan ik het net zo goed in het Frans lezen........
Als je niks beter te melden hebt, houd je dan gewoon afzijdig van deze discussie en houd het bij lezen. Voor de goede orde: dit is een discussietopic, waarbij besproken wordt welke situatie kunnen ontstaan. Er worden dan ook geen voorspellingen gedaan, maar op basis van goede argumenten worden verwachtingen uitgesproken.
Als je daadwerkelijk overtuigd bent van 'de kwakkel', beargumenteer dat dan! Met jou comments wek je alleen maar ergernis op.
Een nieuwe koudegolf in Europa staat voor de deur van 13 december tot 20 december, met de aanvoerrichting vanuit het noord-oosten. Frankrijk zal worden getroffen door nieuwe sneeuw en een scherpe temperatuursdaling. Deze keer zal de koude en de sneeuw af te dalen tot aan het zuiden van Frankrijk. Deze terugkerende koudegolf zou het gemiddelde van de maand december sterk naar beneden halen, dit is in lijn met de seizoensgebonden verwachtingsmodellen.
De maand november verliep gemiddeld, de eerste 15 dagen van de maand november verliepen "te warm" terwijl de laatste 15 dagen van de maand veel te koud verliepen dan normaal. De kenmerken van de nieuwe aankomende "koudegolf" ligt toch wel bij de sneeuw. Strenge kou hoeven wij niet te verwachten, dit duurt tot en met volgend weekend. De 15 daagse trend laat ons zien dat we continu te maken gaan krijgen met koude. Tot en met Kerst lijkt het winters te gaan verlopen, , maar een periode van dooi lijkt te worden opgezet rond de 24ste december, echter dit is nog niet helemaal zeker. Twee scenario's zijn dus mogelijk voor het weekend van Kerstmis, of het is winters of er komt een periode met dooi.
De laatste zin ga ik niet vertalen om eventuele mussen te laten leven, die hebben het toch al zo zwaar in de winterperiode
Als je daadwerkelijk overtuigd bent van 'de kwakkel', beargumenteer dat dan! Met jou comments wek je alleen maar ergernis op.
Tjonge wat doe jij gefrustreerd. Het gaat over het weer; make my day De mortuis nil nisi bene
Verkeerde quote, denk ik
Deze bedoelde je denk ik:
Waar blijft nu die Polar Tsnunami ? Iedereen heeft elkaar gek lopen maken en wat komt eruit : niets.de kwakkel.................
Ik blijf gewoon positief ook al zou het negatief uitvallen.
Vergeet niet de gezelligheid die we hier hebben alleen al van de voorpret