Of ben ik mis? Iemand die uitleg kan geven?
welke site was dat ook al weer waar je dat kunt zien??
ah, laat maar, is er al bijgevoegd | Gewijzigd: 11 december 2010, 20:00 uur, door gerard van den brink
Of ben ik mis? Iemand die uitleg kan geven?
Had je het nieuws moeten zien op één, de afgelopen week was het nog in de 20°C in Griekenland, nu hevige sneeuwval. | Gewijzigd: 11 december 2010, 20:05 uur, door WimBaens
Griekenland is er ook sneeuw gevallen, misschien heeft het daar mee te maken
http://www.meteoalarm.eu/index2.php?countr...day=0&lang=
Heb hem al in Edit gezet ik was het vergeten
(dan zo maar, het quoten wou niet)
Ja Maandag al de eerste kansen weer, Laat de temps maar weer zakken morgen nog een dag met vrij hoge temps | Gewijzigd: 11 december 2010, 20:04 uur, door Musselkanaalder
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Ja Maandag al de eerste kansen weer, Laat de temps maar weer zakken morgen nog een dag met vrij hoge temps
Jammer dat ik daarnet voor donderdag alleen de regenkaart zag. Dat is ook in mijn nieuwe topic gezet, echter daarachter komt sneeuw!
laten we maar uiterst hopen, dat dit niet weer in de vloeibare vorm, in de kaarten valt
Hier komt ie weer!
De temperaturen op 500 hPa voor volgende week donderdag/vrijdag. (16/17 dec)
Op dat punt zit namelijk de overgang van ca -25 naar -40 C.
Even ter vergelijking, we zitten vandaag zo rond de -23 C.
Aan de grond wordt het natuurlijk geen -40C maar de bovenlucht gaat wel flink afkoelen en dat vindt de sneeuw fijn.
Zet daarnaast nog even het Polar Jet kaartje waarop je kunt zien dat er een enorm sterke wind uit het noorden gaat waaien op grote hoogte. De windsnelheid op het kaartje is in knots dus niet in km/u.
Het is maar dat je het weet want dat scheelt nogal.
Ook hier geldt dat deze wind niet over de grond gaat waaien.
Ik voeg nog even een derde kaartje toe omdat ik deze heel mooi vind!
De luchtdrukverdeling voor vrijdag 17 dec.
Wat je zo goed kunt zien is het enorme hogedrukgebied boven Groenland (1060 hPa) en het lagedrukgebied wat vanuit het noorden komt en precies boven ons land komt te liggen (ca 980 hPa).
| Gewijzigd: 11 december 2010, 20:18 uur, door Han
http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwa.../omrekenen.html
Eh gewoon invoeren en het wordt omgerekend dus geen tabel.. | Gewijzigd: 11 december 2010, 20:14 uur, door Liesbeth Jense
Hier komt ie weer!
De temperaturen op 500 hPa voor volgende week donderdag/vrijdag. (16/17 dec)
Op dat punt zit namelijk de overgang van ca -25 naar -40 C.
Even ter vergelijking, we zitten vandaag zo rond de -23 C.
Aan de grond wordt het natuurlijk geen -40C maar de bovenlucht gaat wel flink afkoelen en dat vindt de sneeuw fijn.
Zet daarnaast nog even het Polar Jet kaartje waarop je kunt zien dat er een enorm sterke wind uit het noorden gaat waaien op grote hoogte. De windsnelheid op het kaartje is in knots dus niet in km/u.
Het is maar dat je het weet want dat scheelt nogal.
Ook hier geldt dat deze wind niet over de grond gaat waaien.
hoop dat die uit komt kunnen we een woord elf stt roepen it giet oan
+ wat een rare berichten zet die ene persoon hier "automatisch'
Zei die Bastardi van accuweather vorige week niet dat de kou naar de Balkan zou trekken deze week, en daarna terug naar onze contreien? Krijgt hij in ieder geval voor de helft al gelijk...
EC hoef je vandaag niet serieus te nemen;) Heeft flinke storing vandaag gehad
Ja dat is een computer die spamt, mag snel verwijderd worden.
En die laatste run van ECMWF mogen ze direct mee verwijderen
Inderdaad!
Ik waag me ook niet aan de neerslag voorspelling, want verwachting durf ik het niet te noemen.
Wat je wel goed kunt zien is de kern van het lage drukgebied.
Het lijkt erop dat de plek waar de kern komt te liggen bepalend zal zijn voor de hoeveelheid neerslag.
Tot nu toe lijken de kaarten een trend aan te geven die deze route boven Nederland volgt maar het zou de komende dagen nog best kunnen veranderen.
Het is best leuk om dat in de gaten te houden en de kaartjes te vergelijken.