Trekt het laagje vanaf de Noordzee pak hem beet 150 a 200 km oostelijker en Nederland zal onder een wit "tapijt" verdwijnen !
Dat wordt nowcasten....
GFS Theta-E as dinsdag.
Ciao Johann
Trekt het laagje vanaf de Noordzee pak hem beet 150 a 200 km oostelijker en Nederland zal onder een wit "tapijt" verdwijnen !
Dat wordt nowcasten....
GFS Theta-E as dinsdag.
Ciao Johann
Blizzard condities?
Enig idee hoeveel neerslag daarin zit ?
Hij zei toch: nowcasten...
Enig idee hoeveel neerslag daarin zit ?
Zoiets....
GFS berekent zo'n 6 tot 11 mm in het "best case scenario", dat zou toch snel zo'n 10 tot 20 cm kunnen gaan opleveren.
Let wel "zou"
Ciao Johann
GFS berekent zo'n 6 tot 11 mm in het "best case scenario", dat zou toch snel zo'n 10 tot 20 cm kunnen gaan opleveren.
Let wel "zou"
Ciao Johann
is dit een kaart die je zelf hebt gemaakt of is dit de echte kaart voor dinsdag? want je post net 2 kaartjes...
ziet er goed uit
weetje zeker dat dat geen namaak run is ?...hij ziet er een beetje TE goed uit naar mijn zin....
weather without storms is no weather at all.
Dat wordt nowcasten....
Ciao Johann
oeh als er een tapijt zou komen zou dat invloed hebben op de temp voor donderdag dat dat ook aan de kust gelijk sneeuw gaat geven?
zijn dezelfde kaarten.
Kaart 1 heb ik het laag en hoog voor de duidelijkheid omcirkeld (dus zoals GFS het berekent).
Kaart 2 als voorbeeld het laag oostelijker "ingetekend"
Ciao Johann
Lijkt me niet, want donderdag zou de temperatuur in de bovenlucht tijdelijk iets kunnen oplopen volgens gfs.
Je had het over Nederland welk effect heeft dit voor België ? ook sneeuw maar iets minder ?
Dat wordt nowcasten....
Ciao Johann
Ziet er interessant uit! Maar zou dat ding niet al maandagavond kunnen komen?
Zie WRF: