jouw redenering is die voor België of voor Nederland want daar zit wel een groot verschil op westen van Nederland is veel warmer dan Westen van België (volgens de kaarten van GFS)!
Wadden, noord/zuidholland en zeeland idd.
Ik had het over België ! Dacht al dat er iets niet klopte! Inderdaad de wadden lijken niet de gelukzakken van deze winter maarja kan nog veranderen!
Even filmpje om in de mood te komen Dit is altijd welkom Dinsdag/donderdag in men tuin ^^
Welke temp geeft ecmwf aan?
Mwa eigenlijk maakt het ook niet uit. Komt nu niet op enkele graden aan. Is nog ver weg.
Nieuwe run eens afwachten.
:)
Mwa eigenlijk maakt het ook niet uit. Komt nu niet op enkele graden aan. Is nog ver weg.
Nieuwe run eens afwachten.
:)
Kan ik momenteel niet zien, ze hebben daar een beste storing sinds vanmorgen, de helft is maar aanwezig en ik vraag me nu ook sterk af of het wel allemaal juist is
Hmm, afwachten dan maar.
Zo als het er nu naar uit ziet ligt de koude kern van de arctische lucht volgende week wat meer naar midden Europa en is het in West-Europa iets minder koud dan eerst verwacht. Maar voor donderdag en vrijdag wordt er een dicht pak sneeuw verwacht, wat zal blijven liggen.
Heeft die witte sneeuwlaag nu ook nog effect op de te verwachten kou?
Of wel wordt het daardoor dan ook weer kouder?
Bedoel je dat je mogelijk het hele verhaal moet herzien omdat de computters storingen hebben en zo waarschijnlijk/mogelijk onjuiste informatie geven ?
Zo als het er nu naar uit ziet ligt de koude kern van de arctische lucht volgende week wat meer naar midden Europa en is het in West-Europa iets minder koud dan eerst verwacht. Maar voor donderdag en vrijdag wordt er een dicht pak sneeuw verwacht, wat zal blijven liggen.
Bij onbewolkte hemel en weinig wind kan de temp s'nachts flink onderuit gaan bij een sneeuwdek.
Heeft weinig effect op de koude op lange termijn. daar heeft de windrichtingen meer mee te maken | Gewijzigd: 11 december 2010, 15:53 uur, door Shadow112
Jan heeft zijn verhaal gebaseerd op gfs.
Ben geen echte kenner hoor, maar wil je vraag wel proberen te beantwoorden.
Als er een laag sneeuw ligt van minimaal 3 cm, dan kan dat vooral tijdens flinke opklaringen de nachtelijke kou uitstraling versterken. Sneeuw werkt als een isolerende deken, dus komt er minder snel warmte vanuit het aardoppervlak vrij waardoor de lucht boven een sneeuwdek sneller afkoelt.
Vervolgens kan die kou vooral aan de grond bij een sneeuwdek zich makkelijker handhaven, in combinatie met rustig weer dan... | Gewijzigd: 11 december 2010, 15:58 uur, door Rutte31
Hier een kaartje van 19-12-2009
ter vergelijkenis....
hoop op een zeer strenge winter die we niet vergeten maar ja de meningen zijn zo verdeeld dat ik er bijna niet meer in geloof maar hoop houden
Sneeuwval (dikke sneeuwlaag)= niet gelijk aan strenge vorst! Pas wanneer de juiste elementen aanwezig zijn kan het kwik daarboven een flinke duik nemen zoals het vorige koude periode hier bij mij thuis plots naar -12°C daalde!
Mbouman wat bedoel je met zich ter herhalen ? Dat er opnieuw depressie vanuit het noord afzakken naar ons ?
Ik zag zo een scenario op een kaartje van accuweather met die bastardi kerel ...
Je zag daar een dikke bel koud lucht (boven West/centraal europa!) en dan een pijl boven Verenigd koninkrijk met daarbij trekrichting sneeuwstormen! (in het Engels ban ik het vergeten hoe het op het kaartje stond ^^)!
Dus als ik jou kaartje bekijk dan lijken ze nog gelijk te hebben of heb ik iets over het hoofd gezien ??
Een beetje het zelfde scenario als vorig jaar....
Ook vraag ik me af ofdat de wind rond de kerst depressie zoals die nu aangegeven wordt op GFS nog eens eens voor een verrassing kan gaan zorgen, de kerndruk licht volgens de stroming rond kerst tussen de 990 en 1015 hPa.
Sneeuwstormpje lijkt me best gezellig, maar heb niet genoeg kijk op dit soort kaarten...
Dus geef me bek ook maar een draai....
Als die hogedruk te zuiden er niet zou zijn en die depressie te zuiden van ons passeert dan hebben we Oost tot Noordoostelijke stromingen met gevolg dat kerst ijskoud zou verlopen met snijdende wind en mogelijk ook veel sneeuw! Maar dat is het scenario als die depressie ten zuiden trek wat TOTAAL NIET in de kaarten staat!
De lange termijn lijkt wel op die van vorige koude periode toen er soort van sneeuwstorm werd voorspelt maar de dooi daarmee ook wast ingezet. (omdat de depressie te westen van ons naar het noorden ging trekken maar uiteindelijk bleek het volledig anders te verlopen en trok de depressie ten zuiden van ons met gevolg de sneeuwval Woensdag/donderdag 1 en 2 december gepaard met de extreme kou en wind die dagen!
Het wordt nu vooral uitkijken wat de depressie doet met kerstmis en of die er wel zal zijn ^^ wie weet een nieuwe blokkade!
global warming...MY ASS !
we zien het wel....ik wacht geduldig af en ik wil me positief laten verrassen
weather without storms is no weather at all.
global warming...MY ASS !
we zien het wel....ik wacht geduldig af en ik wil me positief laten verrassen
Wat heeft GLOBAL warming te maken met de landjes waar wij in leven.
Wordt meestal niet verder gekeken dan het eigen huisje. Na een global warming(wat wel meer gebeurd in de geschiedenis van de aarde) volgde meestal een ijstijd, ik denk dat iedereen dan teveel verrast is als het huisje onder meters sneeuw ligt.
Een koude winter heb ik niks op tegen, maar een ijstijd is teveel van het goede
Volgens mij heb ik vorig jaar ergens gelezen dat er steeds meer vogels hier in Nederland overwinteren omdat het warmer wordt!