Vorig jaar is daardoor in Nederland 10cm sneeuw gevallen bij een temp van 2of 3°C. De eerste neerslag viel als regen maar daarna koelden de bovenlucht snel af met gevolg dat er toch nog sneeuw viel ...
Ik zeg niet dat dit echt zal gebeuren maar de kans in deze situatie is groot. Jan gaf ookal zoiets aan als ik me niet vergis. (gisteren als ik me niet vergis ^^)
'Things are going to get nasty in europe for 2 or 3 weeks'
Filmpje van de Amerikanen. ( let niet op de site maar op het fimpje en eerst krijg je waarschijnlijk reclame. sorry kon geen andere bron vinden)
Gewoon even om met jullie te delen.
dat filmpje is hier al verschillende keren geplaatst!
'Things are going to get nasty in europe for 2 or 3 weeks'
Filmpje van de Amerikanen. ( let niet op de site maar op het fimpje en eerst krijg je waarschijnlijk reclame. sorry kon geen andere bron vinden)
Stond deze gisteren hier niet al op de site?
Van meer gewicht is een actieve depressie die in het zeegebied tussen Groenland en Spitsbergen tot ontwikkeling komt. Uitlopers van het zuidwaarts koersende systeem bereiken donderdag het Noordzeegebied terwijl de hoogterug zich tegelijkertijd naar het noordwesten terugtrekt. Bij ons worden de neerslagkansen dan aanmerkelijk groter en de wind trekt flink aan uit het zuidwesten. Vrijdag neemt de zuidwestenwind echter alweer af. Het is nog niet in kannen en kruiken of het donderdag/vrijdag tot significante (smeltende) sneeuw en/of regen gaat komen. De bovenlucht is in ieder geval koud genoeg voor sneeuw. Jan Visser.
Klinkt niet slecht die voorspellingen!
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/medi...k/weer/1.238640
Daar hoort ook de temperatuur aan de grond nog bij
Vorig jaar is daardoor in Nederland 10cm sneeuw gevallen bij een temp van 2of 3°C. De eerste neerslag viel als regen maar daarna koelden de bovenlucht snel af met gevolg dat er toch nog sneeuw viel ...
Ik zeg niet dat dit echt zal gebeuren maar de kans in deze situatie is groot. Jan gaf ookal zoiets aan als ik me niet vergis.
Hmm dus daar zit de deskundigheid die ik mis.
Ik zie dat er op sommige plaatsen nog +5 staat.
Dat lijkt mij toch wel te hoog om gecompenseerd te worden met de afkoeling uit de bovenlucht met -7.
Misschien later in de nacht of ochtend als de bovenlucht de -10 is gepasseerd.
Veel sneeuw zit er dan toch echt niet in voor het westen.
Shadow blijft erbij dat het westen donderdag/vrijdag gewoon groen blijft.
;) | Gewijzigd: 11 december 2010, 14:00 uur, door Shadow112
Heb je de post van Jan al gelezen ? Nadat de eerste neerslag is gevallen zullen de temps geleidelijk gaan dalen ...
Het uiterste westen/kuststreek krijgt misschien geen sneeuw maar de strook tussen het uiterste westen en het centrum krijgt waarschijnlijk wel sneeuw. Die temps op GFS kaartjes van +5°C is vlak aan zee als ik me niet vergis, ga je 10 km meer landinwaarts kan het al 1°c zijn! (invloed van de warme noordzee ^^)
Ik kan ook verkeerd zijn maar volgens mij is dit wel de reden waarom er +5°C in het westen staat!
Heb je de post van Jan al gelezen ? Nadat de eerste neerslag is gevallen zullen de temps geleidelijk gaan dalen ...
Het uiterste westen/kuststreek krijgt misschien geen sneeuw maar de strook tussen het uiterste westen en het centrum krijgt waarschijnlijk wel sneeuw. Die temps op GFS kaartjes van +5°C is vlak aan zee als ik me niet vergis, ga je 10 km meer landinwaarts kan het al 1°c zijn! (invloed van de warme noordzee ^^)
Ik kan ook verkeerd zijn maar volgens mij is dit wel de reden waarom er +5°C in het westen staat!
Jawel, ik heb het gelezen en Jan zal vast gelijk krijgen, maar ik trek mijn eigen amateuristische lijn en vind gevoelsmatig de temp te hoog. Ik zal het dan ook op de voet blijven volgen en waar mijn verwachting de mist in gaat goed in de gaten houden. zodat ik zelf leer waar ik nou precies de fout in ga (eventueel)
:P
Dit is ook en beetje zo ik misschien eerder al tegen het fenomeen sneeuw aankeek. Hoe gaat de strooi ambtenaar er mee om, hij kijkt naar buiten en denk sodeju wat is dat voor raar spul dat ken ik niet. even de draaiboeken er bij pakken hmm nee niks dan meteo consult bellen weer niks het zou geen sneeuw mogen wezen. Nou dan maar even google ow het is wel sneeuw en dat kan voor gladheid zorgen. Oei wat nu chips waar heb ik dat draaiboek al weer. Wat te doen bij gladheid en sneeuwval strooien en bij sneeuw schuiven. Okee dan doen we dat maar. Ondertussen zijn we 3 uur verder en ligt half Nederland op zijn gat.
Nu een over het huidige weer, bij mij komt de wind uit het noorden.
Dit is ook en beetje zo ik misschien eerder al tegen het fenomeen sneeuw aankeek. Hoe gaat de strooi ambtenaar er mee om, hij kijkt naar buiten en denk sodeju wat is dat voor raar spul dat ken ik niet. even de draaiboeken er bij pakken hmm nee niks dan meteo consult bellen weer niks het zou geen sneeuw mogen wezen. Nou dan maar even google ow het is wel sneeuw en dat kan voor gladheid zorgen. Oei wat nu chips waar heb ik dat draaiboek al weer. Wat te doen bij gladheid en sneeuwval strooien en bij sneeuw schuiven. Okee dan doen we dat maar. Ondertussen zijn we 3 uur verder en ligt half Nederland op zijn gat.
Nu een over het huidige weer, bij mij komt de wind uit het noorden.
HUMOR!!!
hier miezert het matig nu..
jouw redenering is die voor België of voor Nederland want daar zit wel een groot verschil op westen van Nederland is veel warmer dan Westen van België (volgens de kaarten van GFS)!
Mwoah ik neem dat niet serieus.. 12 UTC geeft aan 4 graden (dat is 1 uur in de middag) en 18u UTC (19u in de avond geeft ineens 6 tot 8 graden aan, iets klopt er niet. Daarbij was het vorig jaar aan de kust 5 graden en in het binnenland 3 graden. Toen ging iedereen uit van regen, maar in werkelijkheid viel er toch wel een nette 10 centimeter aan sneeuw. We hebben nu met een soortgelijke situatie te maken... Steeds koudere bovenlicht en dalende temperatuur