Wat nou dooi.
;)
Als we dan het gemiddelde van alles pakken zitten we op waarden die onder 0 liggen tijdens onze (witte) kerst. We liggen nog steeds op koers.
Hmm...
850 vlak, op het randje.
Kan in het westen ook gewoon smurrie worden.
(deze run)
:)
Of die blijft liggen aan de kust denk ik niet maar vlokken zitten er wel in! Er zit vooral koudere lucht achter dat front of achter het tweede front (weet niet precies meer ^^) met gevolg dat de buien die dan over de noordzee binnenwaaien allemaal sneeuwbuien zullen zijn en er dus plaatselijk een dik pak kan vallen ....
KMI (België) gaat alvast voor sneeuwval op donderdag! mogelijk kuststreek niet ...
Wat die 3000 mag betekenen gaan idee !
Die 130 kan ook iets anders zijn maar dat lijkt me het meest voor de hand liggende!
Snap niet waarom we plots paniek zaaiers zijn ... vorige winterperiode is wel zo goed als alles uitgekomen wat hier werd neergezet maarja ik ga er niet verder op ingaan.
Die 130 kan ook iets anders zijn maar dat lijkt me het meest voor de hand liggende!
Snap niet waarom we plots paniek zaaiers zijn ... vorige winterperiode is wel zo goed als alles uitgekomen wat hier werd neergezet maarja ik ga er niet verder op ingaan.
Klopt niet echt, dingen die meer als een week van te voren werden verwacht kwamen meestal niet uit, zoals het nu ook gaat. Maar ik kijk alleen naar Jan zijn verwachtingen die niet verder uitgaan dan 3 dagen, daar kan niet zoveel meer aan veranderen en daar zit hij er altijd dichter bij dan alle weerbureaus.
Ik hoop in ieder geval dat de sneeuw voor volgende week in de kaarten blijft.
Die 13 cm lijkt me inderdaad het meest voor de hand liggende.
Thx voor je input Love Snow
Gemiddeld zit het nog wel snor dan
Maar we zullen zien. Ik ga er van uit dat e.e.a nog tig keer anders zal zijn tot die tijd. Altijd al zo geweest op de langere termijn. Niks nieuws onder de zon wat dat betreft.
Of die blijft liggen aan de kust denk ik niet maar vlokken zitten er wel in! Er zit vooral koudere lucht achter dat front of achter het tweede front (weet niet precies meer ^^) met gevolg dat de buien die dan over de noordzee binnenwaaien allemaal sneeuwbuien zullen zijn en er dus plaatselijk een dik pak kan vallen ....
KMI (België) gaat alvast voor sneeuwval op donderdag! mogelijk kuststreek niet ...
Hmm ja de temp gaat NA de meeste neerslag rap dalen
Temp 21.00 850(gfs)
Neerslag
21.00
Ik concludeer voorzichtig dat het in een groot deel van het westen gewoon regenachtig word, met in de avond en nacht lichte sneeuw. Die niet blijft liggen.
Zie mijn nieuwe topic, daar zie je het al beschreven staan
"Kijken we naar het Amerikaans weermodel dan zien wij ook voor donderdag en vrijdag een laagje hangen ter hoogte van Denemarken. De neerslag valt in het westelijk deel van Nederland eerst als regen cq natte sneeuw, dit komt mede doordat de temperatuur op hoogte te warm is. De temperaturen liggen ongeveer rond de -4 graden, maar als het even doorregent dan kan de bovenlucht snel afkoelen waardoor de neerslag toch snel een winters karakter gaat krijgen. Pas tegen de avond gaat de temperatuur op hoogte naar de -7 en dat zal meer dan genoeg zijn voor sneeuw. (Zie afbeelding hierboven).
Volgens de laatste kaarten van het weermodel GFS zal dat een ware sneeuwbom gaan opleveren voor de randstad en het midden van het land. Eerst met zware sneeuwval en daarna matige tot zware sneeuwbuien. Het Amerikaans weermodel berekend tot en met zondag een totaal hoeveelheid sneeuw van 17 centimeter (zie afbeelding hierboven), maar als ik zo eens kijk naar de modellen dan blijft het laagje rondcirkelen ter hoogte van Denemarken en Engeland. Dit kan betekenen dat we in de zelfde situatie komen te zitten als vorig jaar toen er meer dan 50 centimeter sneeuw gevallen was in het noordelijk deel van Nederland. Kortom is het een spannende situatie voor de sneeuwliefhebber, maar een doomscenario voor de schaatsfreaks."
-----------------------------
Maar hoe kom je tot de conclusie dat het blijft liggen in de randstad? bij 2meter temp boven 0 (in gfs)
komt de koude dan mee van grote hoogte en mist gfs dat?
#durf te vragen
;)
komt de koude dan mee van grote hoogte en mist gfs dat?
#durf te vragen
;)
Citaat: De temperaturen liggen ongeveer rond de -4 graden, maar als het even doorregent dan kan de bovenlucht snel afkoelen waardoor de neerslag toch snel een winters karakter gaat krijgen. Pas tegen de avond gaat de temperatuur op hoogte naar de -7 en dat zal meer dan genoeg zijn voor sneeuw. (Zie afbeelding hierboven).
Daar hoort ook de temperatuur aan de grond nog bij