Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 01:05:39

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:33

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Retie is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:49

De temperatuur bij Ukkel is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Butler, PA; Washington, PA.

21 Nov 2024 12:27:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 12:27:28

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 08:43:07

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

21 Nov 2024 00:36:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

21 Nov 2024 00:09:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Indiana, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 00:09:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

20 Nov 2024 23:57:17
Actueel
1 / 4

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
santona
Lid
11 december 2010, 01:25 uur | Bericht #178743
8| kaartje wat han heeft gepost laat wel een harde N-NW wind a la bft 7 a8 zien. Als er dan een buiengebied meekomt heb je een heuse noordwestersneeuwstorm? Iemand enig idee over neerslagkansen die 16e december?
Laat die historische winter maar komen...
smarkie
Lid
11 december 2010, 01:42 uur | Bericht #178744
Het lijkt wel of een aantal mensen hier een week voor lopen

Ik lees allemaal negatieve berichten over volgende week terwijl die nog moet beginnen

En volgens mij snappen een aantal mensen niet dat alle berichten die hier geplaatst worden VERWACHTINGEN zijn.
En er dus een MOGELIJKHEID bestaat dat het (extreem) koud word.

Buiten dat kwamen de temperaturen de afgelopen 2 weken elke keer lager uit dan er VERWACHT werd!
Sneeuwdagen winter 2011/2012: 2Begint de winter laat, zet dan de strooiwagens maar paraat.Is het te warm in November, dan krijgen we een weeralarm in December
Waarom deze advertentie?
frummel77
Lid
11 december 2010, 02:02 uur | Bericht #178745
echte winter????? kijk hier maar eens ff
http://www.noodweercentrale.nl/nl/europa/r...tails/S208911/#
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 december 2010, 02:06 uur | Bericht #178746
Citaat van frummel, zaterdag 11 december 2010, 2:02 uur echte winter????? kijk hier maar eens ff
http://www.noodweercentrale.nl/nl/europa/r...tails/S208911/#

af en toe een dipje, slechts -22!
we zullen het wel zien.....
Micky
Lid
11 december 2010, 02:08 uur | Bericht #178747
Citaat van Santona, zaterdag 11 december 2010, 1:25 uur 8| kaartje wat han heeft gepost laat wel een harde N-NW wind a la bft 7 a8 zien. Als er dan een buiengebied meekomt heb je een heuse noordwestersneeuwstorm? Iemand enig idee over neerslagkansen die 16e december?
Neem nou even de moeite om dit topic een aantal pagina's terug te lezen en je weet precies wat de neerslagverwachting voor 16 december is naar aanleiding van de runs van vandaag!
WAAR IS DE WIND ALS HET NIET WAAIT?
frummel77
Lid
11 december 2010, 02:12 uur | Bericht #178748
Citaat van Maurice Vroegrijk, zaterdag 11 december 2010, 2:06 uur af en toe een dipje, slechts -22!

deze is nog iets mooier

http://www.noodweercentrale.nl/nl/amerika/...tails/N-797742/
marcbb
Lid
11 december 2010, 02:13 uur | Bericht #178749
Wat kunnen we a.s. dinsdag´/woensdag gaan verwachten? Gaat er veel sneeuw vallen? of is dit pas iets voor a.s. donderdag(sneeuwdump)?
Ik ben benieuwd wat de geleerde de komende uren (dagen) gaan schrijven.
Zelf denk ik dat we dinsdag een voorproefje krijgen van wat donderdag wel eens een flink pak sneeuw kan zijn.
We moeten wel onderscheid maken tussen het westen en het Noordoosten oosten en zuidoosten.
Er zullen tussen deze regio´s nog wat temperatuur verschillen zijn, waarbij alles ten ooste van het midden van het land kouder is dat het westen.

Ik denk dat we in de 2e helft van deze week wel eens voor een GROTE verrassing kunnen komen te staan.
NS jullie zijn gewaarschuwd

Wellicht dat er nog mensen zijn die hier antwoord/mening over kunnen geven.

Welterusten.
Rutte31
Lid
11 december 2010, 03:20 uur | Bericht #178753
Citaat van Donar, zaterdag 11 december 2010, 0:30 uur Iedereen bedankt voor de condoleances. Het betreft mijn vader, vandaar de vraag over de sneeuw verwachting voor a.s dinsdag. Het zou niet leuk zijn om halverwege de reis vast te komen zitten. We gaan het weer goed in de gaten houden.
Allereerst: gecondoleerd en veel sterkte.
Wat het weer betreft op dinsdag: er komt neerslag, vooral over het westen van het land met daar temperaturen net boven het vriespunt. Dus wat er ook valt, ik denk niet dat dit tot noemenswaardige problemen gaat leiden. In het oosten is het een paar graden kouder, maar ook droger. Na de middag is de meeste neerslag het land uit denk ik.
Maar toch zeker een slag om de arm houden want een sneeuwzone heeft wel eens vaker een eigen willetje. Het zal waarschijnlijk echter geen chaos worden of iets dergelijks. Die bewaren we voor donderdag.
Hou gewoon hier de berichtgeving goed in de gaten en neem af en toe eens een kijkje op www.wetterzentrale.de,
daar staan alles soorten kaartjes en kun je je zelf een beeld vormen hoe het er eventueel die dag uit gaat zien.

Nogmaals, sterkte. | Gewijzigd: 11 december 2010, 03:25 uur, door Rutte31
Rutte31
Lid
11 december 2010, 04:06 uur | Bericht #178754
Update bij de Duitsers!
De zachte dagen zijn geteld, de risico's en bijwerkingen van een polartsunami.

10. Dezember 2010
Die „milden Tage“ sind gezählt. Und: Die Risiken und Nebenwirkungen des „Polartsunamis“!

Verder eigenlijk weinig nieuws onder de zon, vooral vanaf donderdag algemene sneeuwval + overlast: grofweg gezien valt alles vanaf de noordoostelijke Atlantische Oceaan tot in Oost Europa, en van de Noordpool tot aan het noordelijk Middellandse Zeegebied, in de vorm van sneeuw.
Daarna komt de koude lucht tot rust ( Flinke vorst tijdens opklaringen ), en op de overgangsgebieden van zacht en koud ( van de Atlantische Oceaan via het zuidelijk Middellandse Zee gebied tot aan de Zwarte Zee ) kunnen er lagedruk gebieden ontstaan.
Richting de Kerst hebben we dus weliswaar een oostelijke stroming waarin echter lagedrukgebieden toch zachtere lucht kunnen aanvoeren.

Linker plaatje hieronder:
Europa im kältesack ( over een week )
De witte lijn geeft grofweg gezien de grens weer van de overgang van regen en sneeuw in het laagland.

Rechter plaatje hieronder:
Wat betreft de kerst: We blijven in een oostelijke stroming waarbij op nadering van een lagedrukgebied de temperatuur als gevolg van een westen wind weliswaar iets kan oplopen, maar zeker geen overgang naar een westcirculatie hoeft te betekenen.

Dit dus kort samengevat wat er te lezen valt bij de Duitsers. Indien er behoefte is aan grotere vertaalde stukjes, dan hoor ik het wel.
Hieronder de link waar bovengenoemde informatie vandaan komt.
http://de.blog.wetter.com/?p=66309

Groeten,
Marcel

Edit: Ik ben ( nog ) geen held met het opstellen van berichten met plaatjes, ik krijg de plaatjes niet daar geplaatst waar ik ze hebben wil, dus ik hoop dat het een beetje te volgen is. | Gewijzigd: 11 december 2010, 05:58 uur, door Rutte31
freeler
Lid
11 december 2010, 07:26 uur | Bericht #178757
Citaat van zorba, zaterdag 11 december 2010, 6:10 uur Even t mooiste kaartje gepakt uit de nieuwe GFS run.Tijdelijk Zware sneeuwval!!

deze is ook voor onze regio

11 december 2010, 07:40 uur | Bericht #178761
Citaat van Marcel32, zaterdag 11 december 2010, 4:06 uur Update bij de Duitsers!
De zachte dagen zijn geteld, de risico's en bijwerkingen van een polartsunami.

Marcel, bedankt voor de vertaling! Ik hoop dat je deze Duitse teksten regelmatig wil vertalen want ben zelf niet zo goed in Duits.!
JPP
Lid
11 december 2010, 08:33 uur | Bericht #178764
hier blijft de temp erg achter, onder invloed van die bak ijs hier voor de deur(drijfijs en ijsbergjes op de kust van ijsselmeer,1km,lign of sight) nu 3,2 graden!
11 december 2010, 08:51 uur | Bericht #178758
Zo even weer terug zitten lezen... Volgens mij was ik gisteren nog niet duidelijk genoeg geweest. Zal voortaan een post openen met een link die zich iedere run bijwerkt!!
11 december 2010, 08:57 uur | Bericht #178767
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, zaterdag 11 december 2010, 8:51 uur Zo even weer terug zitten lezen... Volgens mij was ik gisteren nog niet duidelijk genoeg geweest. Zal voortaan een post openen met een link die zich iedere run bijwerkt!!

Sommige mensen willen het niet snappen jan

belangrijkste is in deze post dat je bepaalde mensen volgt ( de 2 J's bijv. aangevuld met mensen waar je ook wel ziet dat ze er verstand van hebben) En dat je goed leest wat er staat !.
11 december 2010, 08:59 uur | Bericht #178768
Citaat van Jeffrey83, zaterdag 11 december 2010, 8:57 uur Sommige mensen willen het niet snappen jan

belangrijkste is in deze post dat je bepaalde mensen volgt ( de 2 J's bijv. aangevuld met mensen waar je ook wel ziet dat ze er verstand van hebben) En dat je goed leest wat er staat !.

Dat is waar maar de fun is er af bij mij, nadat ik gisteren een heel stuk geschreven heb. Stap je uit je bed en dan lees je het hele zooitje weer van begin af aan
11 december 2010, 09:03 uur | Bericht #178769
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, zaterdag 11 december 2010, 8:59 uur Dat is waar maar de fun is er af bij mij, nadat ik gisteren een heel stuk geschreven heb. Stap je uit je bed en dan lees je het hele zooitje weer van begin af aan

Ik denk dat bepaalde mensen niet tegen succes van een ander kunnen... en er alles aan doen om deze de grond in te stampen...

Maar goed... Vergeet niet dat heel veel lezers het wel heel leuk en intressant vinden wat je schrijft !
11 december 2010, 09:05 uur | Bericht #178770
Citaat van Jeffrey83, zaterdag 11 december 2010, 9:03 uur Ik denk dat bepaalde mensen niet tegen succes van een ander kunnen... en er alles aan doen om deze de grond in te stampen...

Maar goed... Vergeet niet dat heel veel lezers het wel heel leuk en intressant vinden wat je schrijft !

Daar gaat het niet om, het gaat om het feit dat er gisteren een duidelijke uitleg geschreven is en blijkbaar had ik dat niet hoeven doen want ze trekken er toch niets van aan. Maar goed terig naar het weer. Nog 2 dagen en dan gaan we de kou in, einde van de week laten de kaarten temperaturen met dubbele cijfers zien in de nachten. Als dat al niet koud is weet ik het niet meer
densta
Lid
11 december 2010, 09:07 uur | Bericht #178771
Jan kan me goed voorstellen hoe je je voelt en er over denkt. Volg je nog steeds met je duidelijke berichten. En wat belangrijk is ook voor de weerleek zijn jou berichten, voorspellingen goed en duidelijk te volgen.
Hoffies
Lid
11 december 2010, 09:09 uur | Bericht #178772
Beste Jan en Johan,

Ik ben ff 2 dagen niet online geweest, wat een mooie uiteenzetting van het weer...

Ik wil jullie daarvoor bedanken..!

Gr Hoffies
TomvanHal
Lid
11 december 2010, 09:10 uur | Bericht #178773
jan, vergis je niet, er kijken hier ook mensen die niet altijd reageren, maar enkel en alleen jouw berichten lezen omdat die toch het voortouw nemen.
comprende?
Terug naar boven
2 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 2 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.477 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
2 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 320 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 320, lezen 20 mensen het topic " Herfst en Winter discussie 2014".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden