Ik lees allemaal negatieve berichten over volgende week terwijl die nog moet beginnen
En volgens mij snappen een aantal mensen niet dat alle berichten die hier geplaatst worden VERWACHTINGEN zijn.
En er dus een MOGELIJKHEID bestaat dat het (extreem) koud word.
Buiten dat kwamen de temperaturen de afgelopen 2 weken elke keer lager uit dan er VERWACHT werd!
http://www.noodweercentrale.nl/nl/europa/r...tails/S208911/#
http://www.noodweercentrale.nl/nl/europa/r...tails/S208911/#
af en toe een dipje, slechts -22!
Neem nou even de moeite om dit topic een aantal pagina's terug te lezen en je weet precies wat de neerslagverwachting voor 16 december is naar aanleiding van de runs van vandaag!
deze is nog iets mooier
http://www.noodweercentrale.nl/nl/amerika/...tails/N-797742/
Ik ben benieuwd wat de geleerde de komende uren (dagen) gaan schrijven.
Zelf denk ik dat we dinsdag een voorproefje krijgen van wat donderdag wel eens een flink pak sneeuw kan zijn.
We moeten wel onderscheid maken tussen het westen en het Noordoosten oosten en zuidoosten.
Er zullen tussen deze regio´s nog wat temperatuur verschillen zijn, waarbij alles ten ooste van het midden van het land kouder is dat het westen.
Ik denk dat we in de 2e helft van deze week wel eens voor een GROTE verrassing kunnen komen te staan.
NS jullie zijn gewaarschuwd
Wellicht dat er nog mensen zijn die hier antwoord/mening over kunnen geven.
Welterusten.
Allereerst: gecondoleerd en veel sterkte.
Wat het weer betreft op dinsdag: er komt neerslag, vooral over het westen van het land met daar temperaturen net boven het vriespunt. Dus wat er ook valt, ik denk niet dat dit tot noemenswaardige problemen gaat leiden. In het oosten is het een paar graden kouder, maar ook droger. Na de middag is de meeste neerslag het land uit denk ik.
Maar toch zeker een slag om de arm houden want een sneeuwzone heeft wel eens vaker een eigen willetje. Het zal waarschijnlijk echter geen chaos worden of iets dergelijks. Die bewaren we voor donderdag.
Hou gewoon hier de berichtgeving goed in de gaten en neem af en toe eens een kijkje op www.wetterzentrale.de,
daar staan alles soorten kaartjes en kun je je zelf een beeld vormen hoe het er eventueel die dag uit gaat zien.
Nogmaals, sterkte. | Gewijzigd: 11 december 2010, 03:25 uur, door Rutte31
De zachte dagen zijn geteld, de risico's en bijwerkingen van een polartsunami.
10. Dezember 2010
Die „milden Tage“ sind gezählt. Und: Die Risiken und Nebenwirkungen des „Polartsunamis“!
Verder eigenlijk weinig nieuws onder de zon, vooral vanaf donderdag algemene sneeuwval + overlast: grofweg gezien valt alles vanaf de noordoostelijke Atlantische Oceaan tot in Oost Europa, en van de Noordpool tot aan het noordelijk Middellandse Zeegebied, in de vorm van sneeuw.
Daarna komt de koude lucht tot rust ( Flinke vorst tijdens opklaringen ), en op de overgangsgebieden van zacht en koud ( van de Atlantische Oceaan via het zuidelijk Middellandse Zee gebied tot aan de Zwarte Zee ) kunnen er lagedruk gebieden ontstaan.
Richting de Kerst hebben we dus weliswaar een oostelijke stroming waarin echter lagedrukgebieden toch zachtere lucht kunnen aanvoeren.
Linker plaatje hieronder:
Europa im kältesack ( over een week )
De witte lijn geeft grofweg gezien de grens weer van de overgang van regen en sneeuw in het laagland.
Rechter plaatje hieronder:
Wat betreft de kerst: We blijven in een oostelijke stroming waarbij op nadering van een lagedrukgebied de temperatuur als gevolg van een westen wind weliswaar iets kan oplopen, maar zeker geen overgang naar een westcirculatie hoeft te betekenen.
Dit dus kort samengevat wat er te lezen valt bij de Duitsers. Indien er behoefte is aan grotere vertaalde stukjes, dan hoor ik het wel.
Hieronder de link waar bovengenoemde informatie vandaan komt.
http://de.blog.wetter.com/?p=66309
Groeten,
Marcel
Edit: Ik ben ( nog ) geen held met het opstellen van berichten met plaatjes, ik krijg de plaatjes niet daar geplaatst waar ik ze hebben wil, dus ik hoop dat het een beetje te volgen is. | Gewijzigd: 11 december 2010, 05:58 uur, door Rutte31
De zachte dagen zijn geteld, de risico's en bijwerkingen van een polartsunami.
Marcel, bedankt voor de vertaling! Ik hoop dat je deze Duitse teksten regelmatig wil vertalen want ben zelf niet zo goed in Duits.!
Sommige mensen willen het niet snappen jan
belangrijkste is in deze post dat je bepaalde mensen volgt ( de 2 J's bijv. aangevuld met mensen waar je ook wel ziet dat ze er verstand van hebben) En dat je goed leest wat er staat !.
belangrijkste is in deze post dat je bepaalde mensen volgt ( de 2 J's bijv. aangevuld met mensen waar je ook wel ziet dat ze er verstand van hebben) En dat je goed leest wat er staat !.
Dat is waar maar de fun is er af bij mij, nadat ik gisteren een heel stuk geschreven heb. Stap je uit je bed en dan lees je het hele zooitje weer van begin af aan
Ik denk dat bepaalde mensen niet tegen succes van een ander kunnen... en er alles aan doen om deze de grond in te stampen...
Maar goed... Vergeet niet dat heel veel lezers het wel heel leuk en intressant vinden wat je schrijft !
Maar goed... Vergeet niet dat heel veel lezers het wel heel leuk en intressant vinden wat je schrijft !
Daar gaat het niet om, het gaat om het feit dat er gisteren een duidelijke uitleg geschreven is en blijkbaar had ik dat niet hoeven doen want ze trekken er toch niets van aan. Maar goed terig naar het weer. Nog 2 dagen en dan gaan we de kou in, einde van de week laten de kaarten temperaturen met dubbele cijfers zien in de nachten. Als dat al niet koud is weet ik het niet meer