Ik ben pas nieuw op dit weerforum en voor mij schieten er nog wel eens wat woorden voorbij waarvan ik denk wat moet ik ermee... Maar ben heel erg benieuwd wat een sneeuwdump is. Het zal iets met sneeuw te maken hebben en waarschijnlijk veel, maar wat is het precies en hoe gaat het in z´n werk?
Ivm een begrafenis moet ik de 14de met de trein vanuit het oosten naar Rotterdam. Zijn er die dag problemen te verwachten, sneeuw etc, zodat ik andere maatregelen moet nemen?
gecondoleerd
Ik ben pas nieuw op dit weerforum en voor mij schieten er nog wel eens wat woorden voorbij waarvan ik denk wat moet ik ermee... Maar ben heel erg benieuwd wat een sneeuwdump is. Het zal iets met sneeuw te maken hebben en waarschijnlijk veel, maar wat is het precies en hoe gaat het in z´n werk?
Sneeuwdump = hevige sneeuwval, veel sneeuw ^^
Ach Snowwy wat dacht je dan van een Polar Tsunami !?! Dit is een soort stortvloed uit de wolkenhemel van Polar hartslagmeters en horloges.
Best wel zieke voorspelling die hij doet hopelijk komt er dit weekend of vanavond nog een update komt
Die kerel ziet het echt wel zitten en wie weet krijgt hij nog gelijk ook ! Maar the day after tomorow scenario komt er neit en bestaat niet ^^ en zal er dus ook nooit komen
Wie weet krijgen wij dit ook eens cadeau ^^
http://www.youtube.com/watch?v=SAUClUHedFc...=watch_response
zie link:
http://www.weerstationlosser.nl/
Best wel zieke voorspelling die hij doet hopelijk komt er dit weekend of vanavond nog een update komt
Die kerel ziet het echt wel zitten en wie weet krijgt hij nog gelijk ook ! Maar the day after tomorow scenario komt er neit en bestaat niet ^^ en zal er dus ook nooit komen
Nee dat zie ik ook niet snel gebeuren, de Day After Tomorow ging over het feit dat de (warme) golfstroom stopt en dat een nieuwe ijstijd veroorzaakte, maar dan wel heel plotseling.
Volgens enkele wetenschappers is het wel mogelijk dat de golfstroom stopt! Wat zou er dan gebeuren?
Volgens enkele wetenschappers is het wel mogelijk dat de golfstroom stopt! Wat zou er dan gebeuren?
Dan krijg je dus wat er gebeurd in The Day After Tomorrow. Die film is gebaseerd op wat wetenschappers/natuurkundigen denken dat er zal gebeuren. We weten het natuurlijk pas echt wanneer het daadwerkelijk gebeurd.
ps bron http://www.accuweather.com | Gewijzigd: 10 december 2010, 19:31 uur, door marcbb
Ik ben ( zoals je ziet ) net nieuw op het forum, maar ik lees alle berichten ( zeker omtrent de winter ) al enige tijd met jullie allen mee! Ik ben zeer geïnteresseerd geraakt door jullie en zie dat jullie dit met veel passie doen en delen, geweldig!
Iedereen wordt steeds positiever als het gaat om de winter, kerst, kou & sneeuwval. Ik hoop voor diegene die er met smart op zitten te wachten dat het ook echt gaat gebeuren, alhoewel ik zelf persoonlijk hoop van niet ( bouw huis is net begonnen )
Ik hou ook geregeld www.weer.nl in de gaten en zie daar helaas nog niets van alle genoemde kou terug. Als ik daar kijk in de verwachtingen voor de meerdaagse van 14 dagen, dan lijkt het er niet erg op.
Heeft dit te maken met dat weer.nl misschien andere kaarten en runs hanteert o.i.d. ?
Groeten, Robin
De suggestie die bij The Day After Tomorrow wordt gewekt is niet heel verkeerd. Natuurlijk is het een hollywood-film en dus flink aangedikt, maar een stop van de golfstroom kan zeker catastrofale gevolgen hebben. Deze zorgt namelijk voor een toevoer van relatief warm water (in de winter tenminste) naar Europa. Even ter vergelijking: in New York hebben ze geen profijt van deze golfstroom en daar zijn de winters erg extreem. Als je gaat vergelijken met Europa dan ligt New York ongeveer ter hoogte van steden als Rome, Madrid en Lissabon, die dus nauwelijks winters weer hebben, alleen bij grote uitzondering. Ons klimaat zou dus veel extremer worden in zo'n geval. Wat trouwens grappig is, is dat enkele Poolse wetenschappers dachten dat dit nu al aan de gang was en dat Europa daarom de koudste winter in 1000 jaar zou krijgen.