Sneeuw bij 6+
Ze zijn wel wat te enthousiast met hun sneeuw voorspelling | Gewijzigd: 10 december 2010, 12:59 uur, door Musselkanaalder
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Jan Visser
Weerplaza ^^ Iedereen schiet die toch af en zegt dat ze niet kloppen maar ze stappen toch mooi mee in het bootje met GFS!
Sneeuw bij 6+
Ze zijn wel wat te enthousiast met hun sneeuw voorspelling
Zal sneeuw zijn die in de ochtend valt of de temperaturen die net na middernacht nog 6°C waren en dan sneel kelderen en sneeuw wanneer de temp lager is tegen de middag ....
Dat iedereen het afschiet hier wil nog niet zeggen dat het niet genoemd mag worden
Tja vond het beter de naam er niet bij te zeggen anders gaat iedereen al vooroordeel erover hebben maar ik zal het aanpassen. Niet dat ik het 100% geloof ofzo maar het valt gewoon op dat zowat elke weersite een koude tendens ziet ....
Jaja, weerblabla !
---------------------------------------------------
On-top.
Volgens de ijspluim lijdt het ijs niet erg onder de dooi periode.
Ik heb al te veel dompers de afgelopen jaren moeten meemaken dat er verschrikkelijk mooie (lange termijn) kaarten waren, iedereen superblij en enthousiast, en wat blijkt: er verschuift ineens één gebiedje, en 1 dag later zijn alle kaarten weer verschrikkelijk groen............. regen i.p.v. de verwachte sneeuw of dikke dooi i.p.v. de verwachte vrieskou.
nee ik blijf ook een beetje sceptisch over zulke mooie verre verwachtingen. Aan de andere kant vind ik het wel vreemd dat de winter zo vroeg invalt en dat hij ook best lang standhoud.
we zullen zien
Weer***** Staat bij mij iig niet meer bij de favorieten, ze hebben er ook voor 16 en 17 dec onweer ingetekend voor mijn plaats en hebben ze eerder ook al eens gedaan, eind november / dec.
Nou ik heb hier nog geen klap onweer in de winter gehoord en vorig winter ook niet
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Inderdaad.
dan zit je zo op een veilige 7 centimeter.
Al hebben we voor het "E woord" 15cm nodig
Ik heb al te veel dompers de afgelopen jaren moeten meemaken dat er verschrikkelijk mooie (lange termijn) kaarten waren, iedereen superblij en enthousiast, en wat blijkt: er verschuift ineens één gebiedje, en 1 dag later zijn alle kaarten weer verschrikkelijk groen............. regen i.p.v. de verwachte sneeuw of dikke dooi i.p.v. de verwachte vrieskou.
nee ik blijf ook een beetje sceptisch over zulke mooie verre verwachtingen. Aan de andere kant vind ik het wel vreemd dat de winter zo vroeg invalt en dat hij ook best lang standhoud.
we zullen zien
Daarom schrijf ik ook duidelijk onder het bericht het volgende
Dit is op basis van de 06u run van het Amerikaans weermodel GFS geschreven. Sommige mensen hechten er waarde aan en andere weer niet. Laten we dit topic dan ook gebruiken om de situatie omtrent Kerst in de gaten te houden (zal niet gaan want er zullen nog vele topics volgen tot aan Kerst
Dit is op basis van de 06u run van het Amerikaans weermodel GFS geschreven. Sommige mensen hechten er waarde aan en andere weer niet. Laten we dit topic dan ook gebruiken om de situatie omtrent Kerst in de gaten te houden (zal niet gaan want er zullen nog vele topics volgen tot aan Kerst
nee ik val je ook niet aan hoor, ik zei het in het algemeen.
maak geen zorgen. Ik kom wel . Hyundai Santa fe 4x4, GT radial Savero winterbanden en veel jaren ervaring rijden in de sneeuw ( Pyreneeën).
Dus niet genoeg sneeuw om op te stoppen.