Nee precies. Erg spannend....... En volgens mij zit die blokkade er ook nog steeds heel erg overtuigend in. Ik had me vorig jaar voorgenomen wat kaarten te bewaren om ook te kunnen vergelijken, leek me zo leuk, het was een bijzondere winter en nu lijkt er weer een bijzondere winter te komen, althans zoals de kaarten nu liggen...
Dat klopt, maar het gaat niet om de absolute temperaturen die voor de kerst op de kaart staan maar de trend
naar vorst en lage temperaturen.
En die kou komt er wel, of het nu -5 of -10 is maakt op dit moment nog weinig verschil.
Ik voel dat er iets zit aan te komen ^^ Ik voel dat ik donderdag niet meer naar huis ga geraken na men examen :=)
Maar dat geeft niet want dan heb ik gedaan en gaan we logisch iets leuk gaan doen in de stad
Het is op dit moment onduidelijk welke VERWACHTING uit zal komen. Bij de meeste forumleden is de wens de vader van de gedachte: koud en veel sneeuw. Ik houd mij op de vlakte. Zolang de lange termijn te veel wisselt is er geen pijl op te trekken.
Wel interessant zijn de ontwikkelingen voor komende week. Al een paar dagen zien we de verwachting dat er vanaf dinsdag (met het hoogtepunt op donderdag) veel sneeuw gaat vallen. Ik ga dan ook mee met de uitspraak van Jan dat er wel eens een sneeuwdump komt komende week. En juist deze sneeuw kan grote invloed gaan uitoefenen op het weer met de Kerst.
naar vorst en lage temperaturen.
En die kou komt er wel, of het nu -5 of -10 is maakt op dit moment nog weinig verschil.
Inderdaad; koud wordt het. De vraag is nu: Hoe koud?! En niet: Wordt het koud?
Staan in de gfs kaarten idd vanaf midden volgende week tot aan kerstavond elke dag sneeuwkansen op het programma.
Rond 2e Kerstdag de eerste grote aanval uit het zuid-westen.
Me vrouw is dan jarig en vraagt al jaren om een witte kerst en in het westen is het nog niet gelukt, vorig jaar 1e kerstdag iets wat wit en de 2e alles verdwenen.
Laat maar allemaal uitkomen die kaarten i like it.
Ik wil nu ook wel een Elfstedentocht, maar als dat er voor nu niet in zit dan maar in Januari / Februari.
nog genoeg kansen
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
GFS is echt wel KOUD! daarbij gaat het volgens GFS ook een lange tijd boven de Noordzee vriezen! (Temp dorp van het water?)!
Sneeuwdump volgens GFS op donderdag is anders ook niet mis zeg ! Lijkt volgende week echt wel spannend te worden!
http://www.meteo.be/meteo/view/nl/4909966-...+Mont+Rigi.html