Vooruitzichten lange termijn: vrijdag 17 december tot en met vrijdag 24 december:
Grote onzekerheid. 70% kans op min of meer winters weer met iedere dag ongeveer 60% kans op (natte)sneeuw. 30% kans op overgang naar normale of bovennormale temperaturen met af en toe regen.
(Klimaat-discussie en stookolie-probleem misschien naar andere topic?)
even volledig off topic, maar hier moet ik toch even op reageren...
Die petroleum die je aan de pomp kan halen is opzich weinig mis mee... maar bij zibro vervalt je garantie direct op je kachel omdat ze kunnen zien dat je verkeerde brandstof er in gooit. de brandstof van de pomp stinkt wat meer, is wat vettig en verbrand minder goed dan de kristal olie van zibro... Vettige olie tast de kachel aan de binnenkant aan waardoor je sneller verstoppingen hebt en je de kous moet vervangen.
Voor Laser kachels raad ik zeker de olie van de pomp af !!
Wat is het verschil tussen de waarheid en een feit? Daar zit geen verschil tussen. Toch denken veel mensen dat het de waarheid is dat er een god bestaat. Voor veel mensen is dat een feit. Kun je wegredeneren, maar toch blijft het een feit voor veel mensen. Datzelfde gaat op voor de Global Warming discussie.
Voor welke periode was dat? Deze week, volgende week of met Kerst?
Want de laatste plaatsjes geven toch wel kou voor heel Nederland..
OK, als het voor jou dan toch heel gemakkelijk is om tegengestelde feiten aan te halen, be my guest...
Ik geloof wel dat de aarde aan het opwarmen is de laatste decenia, dat kun je aan de metingen zien, maar of de mens er iets mee te maken heeft geloof ik maar weinig van. De aarde doet toch wat het wil, maar het is ook een feit dat de meeste ijstijden begonnen met een opwarming van de aarde.
Ontopic: KMI geeft heel wat sneeuwkansen voor volgende week, laat die sneeuwbom maar komen Jan.
Haha! Mooi gesproken! Maar dat is dan weer appels met peren vergelijken. Op die manier kan je overal over filosoferen natuurlijk en dan bestaat het begrip "Feit" niet meer!
jan, dus de kans dat ik nog een hele tijd in de vorstverlet zit is groot. dus dit jaar niet meer werken?
het zou wel goed uitkomen ben pas papa geworden van un zoon.
Maar ja, instituten als KNMI, KMI en NASA zullen wel leugens verspreiden zeker...
Misschien een beetje offtopic maar ik kan het niet laten hier even op te reageren.
Ze verspreiden niet bewust leugens maar wel gemanipuleerde gegevens, ze gaan er vanuit dat de aarde opwarmt en passen bevindingen in dat plaatje in. Nogal subjectief dus. Iedere dag moeten we door de media slikken dat wij, mensen, co2 kanonnen zijn die de aarde verpesten. Daar zullen we voor moeten gaan boeten in de vorm van co2 taxes (belasting), je carbon footprint zogezegd.
Het moge duidelijk zijn dat een hogere co2 concentratie in de atmosfeer zeker geen oorzaak is van temperatuurstijging. Ook moge het duidelijk zijn dat de zon, de oceanen en al het groen op deze planeet, en vulkanische activiteit niet te vergeten de menselijke inbreng volledig doen verbleken.
Tevens kijkt men te weinig naar de lange termijn. Zo komen er momenteel onder ijskappen in Canada boeren nederzettingen van duizenden jaren oud tevoorschijn. Duizenden jaren terug was het dus veel warmer op die plekken dan nu, er was zelfs landbouw en veeteelt mogelijk.
Om een lang verhaal kort te houden. NASA, KNMI, IPCC etc. houden ons eenzijdige informatie voor waardoor het grote publiek middels de media een halve waarheid (=leugen) krijgt voorgeschoteld. Ik ben niet zo van de samenzweringen maar er zijn mensen die aan deze klimaathysterie scheppen geld (gaan) verdienen en macht verwerven (niet in de laatste plaats in de ontwikkelingslanden).
Ik zou zeggen: Aangezien je in de media niet genoeg hoort, doe zelf eens wat onderzoek. Kijk of het klopt wat je hoort, leg de voors en tegen tegen elkaar af en kijk dan hoer je mening is.
Ontopic:
Pluim ziet er goed uit, straks thuis maar even een weddenschap aangaan met de winterhaters onder ons thuis of we een witte kerst krijgen hier momenteel dooi +4.7 graadjes in de schaduw.
Deze discussie moet op een andere plek gevoerd worden, lijkt mij, hier komen al zoveel posts dat het moeilijk is dingen terug te vinden en alles door te lezen.
het zou wel goed uitkomen ben pas papa geworden van un zoon.
Een echte winterzoon !
Proficiat !
(plaatjes)
nou jan dat met een front vanuit het oosten en we bennen ingesneeuwd en hebben een perfecte kerst !
gloeten !
weather without storms is no weather at all.