Jeetje, dat ziet er uit alsof het frisjes gaat worden. Wel ideaal weer om de vriezer hier thuis eens een grondige schoonmaakbeurt te geven
Levensgevaarlijk de straten hier!!
We hebben gisteren regen, nattesneeuw van alles gehad.
Alles is bevroren dikke hobbelige ijsbanen zijn de wegen hier.(gemeente was vandaag mooi optijd met strooien.... NOT! )
Ook mijn autodeuren zaten flink vast gevroren dikke laag ijs op de ramen..
Doe mij maar sneeuw!!
definitie klote winter:
winter met ballen, lekker veel vorst en sneeuw. veel schaatsweer en sneeuwpoppen van 3 meter hoog.
Veel overlast voor mensen die niet zelf kunnen denken.
Kan me voorstellen dat er ook nog een hoop niet bekend is, in hoeverre beinvloeden de straalstroom en de PV elkaar, of ontstaan er in de lagere regionen weer stromingen die de hoogtestroming beinvloeden.
In ieder geval bedankt voor deze info.
Hier ook een erf zo glad dat de plaatselijke IJsvereniging er jaloers op zou zijn. Centimeters dik en spiegelglad.....
Afgezien van Jan's opwindende sneeuw kaarten, zoveel achtergrond informatie over de theorie, zoals de uitleg over theorie EN de toepassing in de huidige situatie over de toestand in de hoge atmosfeer in de noordelijke streken.
Echt fantastisch.
Hartelijk dank iedereen.
Wat een informatie kan je hier opdoen he als alles niet verzand in een slowchat
Ook ik ben blij met de stukjes van Johann, weer een frisse andere kijk op de weerkaarten. Zo leren we steeds meer bij.
Vraag voor Jan: Is het niet mogelijk om, als je een nieuw topic opent, daar een stukje van Johann aan toe te voegen (mits hij daar tijd voor heeft natuurlijk)? Ik vind het namelijk jammer dat ze verloren gaan in het topic terwijl ze voor velen best interessant zijn om te lezen.
Ook ik ben blij met de stukjes van Johann, weer een frisse andere kijk op de weerkaarten. Zo leren we steeds meer bij.
Vraag voor Jan: Is het niet mogelijk om, als je een nieuw topic opent, daar een stukje van Johann aan toe te voegen (mits hij daar tijd voor heeft natuurlijk)? Ik vind het namelijk jammer dat ze verloren gaan in het topic terwijl ze voor velen best interessant zijn om te lezen.
Ik zal eens kijken wat ik kan doen, in dit topic kan het in ieders geval niet. In het volgende topic zullen dan de eerste 4 antwoorden voor ons zijn zodat ook Johann zijn stukjes voorop te lezen zijn
Stukjes van Johann zijn zeker interessant al zijn sommige delen van de teksten meer geschikt voor de gevorderden, vind het soms best lastig te interpreteren. Persoonlijk houdt ik er ook wel van als het voor een wat groter publiek toegankelijk wordt gemaakt. Desalniettemin goede bijdragen waardoor er door de topics heen, tezamen met de bijdragen van de andere heren, een goed beeld ontstaat van het te verwachten weer. Waarvoor dank naar allen!