Ik volg de zon voor jullie, omdat haar invloed nog steeds niet wetenschappelijk is bewezen. En dat het daarom nog steeds een toeval is dat verrruit de meeste elfstedentochten tijdens of net na een zonneminimum zijn geschaatst, aan haar zal het niet liggen!
met weeralarmen en vastgevroren wissels.
ijstijd is nog wel iets anders dan het weer daar in de winter! Een ijstijd hier wil zeggen dat het zo goed als heel het jaar vriest! Zeker in de winter komt er gewoon geen dooi dan! Moet je dan eens alle sneeuw optellen die er valt ... Dik pak wat gaan ze daar allemaal mee doen. Daarbij is het dichtvriezen van het Kanaal nog een gevolg ervan wat zo goed als zeker gebeurt in een ijstijd! geen scheepsvaart=economische crisis (net als alle rivieren dan ook dichtvriezen)! Dan hebben we het nog niet over de gevolgen voor de landbouw, voedsel oogst zal in Europa enorm dalen wat opnieuw een probleem zou zijn. Een mini-ijstijd zou dus eigenlijk een ramp zijn voor ons maar dan echt een ramp die we nog nooit hebben meegemaakt!
Maarja de kans dat het gebeurt is klein maar wil gewoon even zeggen in het algemeen (want hoor vaker mensen die graag een ijstijd willen) fat en ijstijd echt niet meer leuk is maar gewoon dodelijk!
Maarja de kans dat het gebeurt is klein maar wil gewoon even zeggen in het algemeen (want hoor vaker mensen die graag een ijstijd willen) fat en ijstijd echt niet meer leuk is maar gewoon dodelijk!
Laat het even duidelijk zijn dat ik geen ijstijd wil zoals het plaatje bij mijn profiel misschien doet vermoeden.
Maar mijn overtuiging op minder warm weer voor de komende jaren gaat vooral uit van de activietijd van de zon.
De voedselproductie zal hier inderdaad wereldwijd zwaar onder lijden..
IDD! Maar ik woon dus ook in Twente en het is nog steeds spekglad hier Regen/ ijs en sneeuwdrab.
Polar-tsunami/ Artic-outbreak, kouderecords die gaan sneuvelen, sneeuwverwachting en de topper: 80% kans op witte kerst! Het kan niet op, Dat worden weer spannende weerdagen! | Gewijzigd: 9 december 2010, 22:20 uur, door zwoof
Ga de komende dagen alles goed in de gaten houden! Hopelijk deze avond/nacht weer goede runs en nog meer positief nieuws.
Ga nu slapen anders val ik morgen in slaap tijdens mijn examen Engels en dat willen we niet hé
ik zit ook echt niet te wachten op een mine ijstijd maar een goede winter wil er bij mij wel in hoor.
ik moet altijd zo lachen om die mensen die denken of zeggen er klaar voor te zijn maar toch als eerste problemen hebben.
Gemiddelde temp in December op dit moment: -2.89
De laatste keer dat de gemiddelde temp. in de Bilt in December onder nul uit kwam was in 1995 met -0,88
In 1996 was het gemiddeld 0,66 boven nul en daarop volgde begin 1997 een elfstedentocht..
Met de gemiddelde temp. op dit moment en de temp. die worden verwacht voor de rest van de maand zal
December 2010 één van de koudste ooit worden. | Gewijzigd: 9 december 2010, 22:34 uur, door Aern
Inderdaad. Slechte pluimen worden genegeerd, bij goede pluimen gaat men door het dak.
Zoals ik het zie, volgende week wat gekwakkel, en daarna? het kan vriezen, maar de kans op dooi is net zo groot, zo niet zelfs wat groter, gezien de spreiding die wat meer naar de zachte kant neigt.
Ben erg nieuwsgierig naar de pluim morgenvroeg die is inderdaad wat leuker om naar te kijken en ook meer betrouwbaar, toch Jan?
Geen regen gehad er ligt hier nog een laag sneeuw van de talrijke buien van vandaag. en het is geen drap. maar al weer vast gevroren massief.