Allemaal computerwerk rekenen en rekenen maar het is de mens die er een verhaal bij maakt maar dat houdt het spannend
scherpvan je hoor.
Over GFS gesproken: de laatste run is voor komende week zeker niet slecht. De neerslaghoeveelheden voor woensdag worden steeds groter volgensmij. Wel is het jammer dat woensdag overdag volgens GFS een groot gedeelte als regen zal vallen. In de avond echter vanuit het NO weer meer sneeuw en volgens deze run kan daar donderdag ook nog wel een paar cm bijvallen
Wisselvallig winterweer met van tijd tot tijd sneeuw en soms ook regen. 's Nachts lichte tot matige vorst, overdag temperaturen rond of enkele graden boven nul.
KNMI
Het is nog ver, maar dit is een beetje kwakkelweer, hebben we niet veel aan!!
Vanavond en vannacht is het oppassen, vooral landinwaarts. De gladheid is namelijk niet helemaal verdwenen. Hoewel de temperatuur inmiddels in heel het land boven het vriespunt zijn gekomen, kan het lokaal verraderlijk glad zijn. Dit komt door opvriezing van natte weggedeelten of door de winterse buien die actief zijn. De kans op gladheid neemt vanavond en vannacht fors toe, wanneer opklaringen zich uitbreiden. Bij helder weer vriezen de wegen sneller op.
Want let op! De temperaturen van het wegdek liggen nog altijd onder nul, ondanks een luchttemperatuur van 1 of 2 graden! Ofwel: de vorst zit gewoon een behoorlijk eind in de grond. Vanavond en vannacht tijdens buien af en toe (natte) sneeuw en regen (ijzel door wegdektemperaturen onder nul) en dus zijn we nog lang niet van de problemen af! De meeste buien komen voor in de noordelijke helft van het land.
Zit volgens mij net niet in het koudste plekkie van NL volgens dat plaatje
Kijken wat de neerslag doet straks wat er aan komt.
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Bij hun 10 daagse verwachten zou de warmste optie 2°C overdag zijn en 's nachts lichte tot matige vorst ^^
Klink niet slecht Nu nog de sneeuw en winter 2010/2011 is binnen
Af en toe sneeuw dan weer eens regen en witte kerst zijn ze ook al niet te positief over .... Laten we hopen dat ECMWF wat positiever is ;p
Nog tientallen runs te gaan voordat het kerst is.
klopt,eerst foto opname met iphone,verzenden per email,email openen op laptop en bijlage opslaan.Foto beetje bewerken,daarna reply schrijven,bijlage invoegen na downloaden van de foto en dat alles met 1 hand omdat de andere niet meer werkt......ja dan klopt de tijd inderdaad niet
Volgens Peter Timofeeff gaan we na het weekend gewoon door met kwakkelen.
Hoe is dat toch mogelijk. Volgens de GFS kaarten ontstaat er bij Groenland een enorme blokkade. Dit is volgens mij toch een geweldige basis voor een stabiele koude winter? Of mis ik nog een belangrijk bestanddeel?
Volgens Peter Timofeeff gaan we na het weekend gewoon door met kwakkelen.
Hoe is dat toch mogelijk. Volgens de GFS kaarten ontstaat er bij Groenland een enorme blokkade. Dit is volgens mij toch een geweldige basis voor een stabiele koude winter? Of mis ik nog een belangrijk bestanddeel?
peter timofeef is nou niet echt een betrouwbare bron