De komende tijd gaan we een korte periode van dooi krijgen en vanaf de dertiende december glijden we langzaam naar temperaturen die onder nul gaan uitkomen, met uitzondering van de kustgebieden, want daar ligt de temperatuur ongeveer rond de 2 graden. Voor diegene die nog een nieuwe F5-toets nodig hebben: nu is je kans om naar de winkel te rennen! In de media verschijnen momenteel berichten dat we volgende week op de schaats kunnen, persoonlijk zie ik dat helemaal niet zitten. Waarom ze een persbericht uitsturen snap ik al helemaal niet. Er zijn twee redenen waarom we volgende week niet op de schaats kunnen staan. Reden één is: de dooi zet de komende dagen knap door waardoor het bestaande ijs wegsmelt. Reden twee is: we krijgen te maken met winterse neerslag: sneeuw! Als er een ding niet bevorderlijk is voor het ijs, dan is dat sneeuw wel. Het Amerikaans model laat dat duidelijk zien. Een weerinstantie moet dat toch ook wel zien lijkt mij. Maar goed, we zullen het maar op een publicatiestunt houden... Hieronder de verwachting wat betreft de sneeuw op basis van de 06u run van het Amerikaans model:
:P )
Updates van kaarten, pluimen en andere dingen doe ik op twitter: http://twitter.com/Jantje_
Overzicht
Alle pluimen op 1 pagina
Neerslag inclusief een mooie sneeuwradar
Temperatuuroverzicht
WRF sneeuwkaarten
Ik hoop dat er weer lekker veel sneeuw gaat vallen, ik ben er zelf denkik overigens niet bij in de eerste week van de vakantie want ik ga op wintersport naar de Franse alpen( La Toussuire). Daar ligt nog niet veel sneeuw en er zijn ook niet veel sneeuwvolle verwachtingen, wel wordt het daar ook een stuk kouder. Ik ga maar duimen dat er een laagje sneeuw ligt daar om er enigzins van te kunnen genieten!
oed sorry
Oeps ging iets niet goed sorry moderator svp verwijderen | Gewijzigd: 9 december 2010, 17:35 uur, door Tesse
Aardig om eens de beginpost van topic 11 te herlezen, enkel als reflectie.
Die geschatte 10-12cm sneeuw voor vandaag en morgen, die lijkt er niet meer te komen zeker ?
En de ijzel van zondag is ook uitgebleven (topic 10)...
Beiden gebaseerd op GFS, dus blijkt dat GFS het de laatste week niet zo goed meer in de smiezen had, toch iets om rekening mee te houden lijkt mij. Just my 2 cents.