Wij hebben ook voer hangen voor de vogeltjes, maar onze kat heeft al 2 vogeltjes dood gebeten. En dat ondanks dat ze een belletje aan haar halsbantje heeft. Stomme kat!
Dat is jammer, gelukkig is dat bij ons nog niet gebeurt. Wij hebben zelf ook een kat en de buren hebben er zelfs 2 (die komen ook regelmatig bij ons achter het huis). Die sul van ons neemt niet eens de moeite om er achter aan te gaan. Gelukkig maar.
Ja inderdaad, ik zorg altijd dat er vanaf begin december voer is voor de vogels. Ook omdat ik graag naar vogels kijk.
Wij hebben ook voer hangen voor de vogeltjes, maar onze kat heeft al 2 vogeltjes dood gebeten. En dat ondanks dat ze een belletje aan haar halsbantje heeft. Stomme kat!
Katten moet je ook binnenhouden. Als honden iets doorbijten is het een schande en bij katten zeggen mensen altijd "tis de aard van het beestje he". Jouw kat bijt beschermde diersoorten dood, en daarbij ben jij in principe in overtreding. En dat weten vele mensen dan weer niet...
Een kat hoort buiten achter de vogeltje, ratten en muizen aan te zitten. Dat is inderdaad de natuur daar is de kat in principe voor bedoeld. Dat die van mij niet boven de kachel zijn weg te slaan (koude voeten)hebben we het maar niet. Ik zie op de foto ook geen beschermde vogels. Het is niet leuk zeker niet en men moet ook proberen dat de vogels rustig kunnen eten. . Elk voorjaar heb ik weer een vogeltje of 2 die uit het nest zijn gevallen en die dan grootbreng, om de drie uur voeren. Dat mag niet, daar kan ik zelfs een boete voor krijgen.
Monique
Leuk hé dat ze zo lekker kunnen eten.
Ik heb ook een vlaamse gaai in de tuin ook veel kouwtjes.
Met de blender maak ik met brood, stroop en pindakaas een bal dat vinden ze zo lekker.
Monique
Goeie tip! En veel voedingswaarde denk ik zo!
Jajaja... maar wat vind je van de foto's en de vogels waar dit topic over gaat...
die sjouwen met hele voederballen zo het dak op..niet leuk meer dus...en ik krijg er kiezels puindeeltjes en gebroken walnoten voor terug...die ze al eerder ergens opgepakt hebben.
wel heb ik elk jaar een merel in de tuin die zich verschuilt achter de rodedenderon,die ik dan stukjes brood geef,uit het zicht van die zwarte "plaag"
Prachtig mooi, daarom irriteer ik me ook aan mensen die dit soort dingen zeggen:
Monique
Roodborstje. Beschermde inheemse diersoort. Merel, idem dito. Ik zie verder nog een koolmees een pimpelmees. Allemaal beschermde diersoorten.
Artikel 9:
Het is verboden dieren, behorende tot een beschermde inheemse diersoort, te doden (...)
Het is jouw kat dus jij bent verantwoordelijk en dus ook in principe in overtreding.
Verder zeg je dat katten achter vogels, ratten en muizen aan horen te zitten en dat dat de natuur is. Trek dat dan eens door naar honden ... wilde honden doden schapen, kippen etcetera. Kun je niets tegen doen want ook dit zijn wilde dieren. Noemen we het beestje echter Bello en geven we 'm een mand, dan hebben we het over gedomesticeerde honden. En als Bello ontsnapt en de kippen van de buren doodt is het een schande en krijgt de eigenaar een boete. En terecht! Je moet verantwoordelijk zijn voor je huisdier. Het is alleen zo krom dat katten van alles kunnen maken. Als je de stront van je hond niet opruimt krijg je een boete en ondertussen kakt de kat van de buren je tuin vol.
Don't get me wrong: ik vind katten heel leuk maar het gedrag eromheen - en dan vooral het gedrag van de eigenaren - vind ik krom.