Ik heb het bewerkt en een wat kouder kleuren-palet gebruikt... brrr...
| Gewijzigd: 4 januari 2011, 12:24 uur, door Tyshane
Thanx, maar het zijn toch echt allemaal merels. Doch merel 2 en merel 3 zijn de vrouwelijke varianten. Overigens zijn alle merels weer lid van de familie der lijsters (Turdidae). Dus ook merel 1!
Dank je wel weerfanaat!
| Gewijzigd: 6 december 2010, 01:07 uur, door Tyshane
Ik heb namelijk van de week ook een aantal pogingen gedaan, maar als ik buiten gaan staan dan komen ze in de verste verte niet te voorschijn
Ik vond zelf deze foto zeer geslaagd van de week toen het zo sneeuwde: (vanuit binnen)
Blijft leuk foto's schieten! | Gewijzigd: 6 december 2010, 14:09 uur, door Jdolky
Dank je, maar dat roodborstje is idd wel erg schattig, hij/zij zat daar heel rustig en bedeesd wat te eten...
Hoi dank je wel! Ik heb de foto's inderdaad vanuit binnen gemaakt. Camera staat gewoon op statief voor de deur. Vanuit de kamer kan ik goed zien of er wat rondvliegt cq -loopt en af en toe schiet ik dan wat plaatjes.
Jouw foto ziet er zeer fraai uit, heb je mooi genomen dat momentje. Van buiten lijkt het me ook lastig foto's te maken inderdaad, ze zijn veel te alert en snel weer weg. Maar zeker leuk om foto's te schieten!
Vanwege de winterse toestanden heb ik de vogels hier wat bij zitten voeren. Camera binnen op statief en wachten maar. Vooral veel merels langs gekomen en wat leuke foto's kunnen maken, hierbij een kleine merel-selectie...
Ik heb ze bewerkt en een wat kouder kleuren-palet gebruikt... brrr...
Ja idd prachtige mooie opname .Hier ook het zelfde beeld ik voer ze ook bij
enkel het waterbakje is nu bevroren maar sneeuw is genoeg dus daarmee redden ze zich wel mee.
Bijgaand een opname die ik gemaakt hebt achter het glas dmv een verrenkijker voor de dig camera te houden
en dan inzoomen en werkt ook nog zo te zien. .
Thanx weerfanaat! Jammer dat je spiegelreflex nog steeds in reparatie is. Was toch iets met de sensor? Overigens is vogels fotograferen vanuit huis wel een prima tijdsbesteding als je wat ziekig bij huis bent... Of ben je alweer beter!