Crassula Ovata
Buxus mini
Carmona Fukien thee
Podocarpus
Saikei oftewel landschap in schaal
| Gewijzigd: 5 december 2010, 20:26 uur, door Romani
Het leukste vind ik het om ze niet te kopen maar ze zelf te zoeken, trimmen en stylen. Liefst van wat oud, bijna dood aan het gaand materiaal uit het bos, dat dan weer een beetje oke krijgen en uiteindelijk een mooie bonsai van maken, dat is de uitdaging!
De Buxus is nog niet klaar, maar die heb ik zelf gevonden, en gevormd.
Momenteel staat er het e.e.a te wachten (groeien) aan hollands spul zoals de Kastanje de Eik en de Wilg. | Gewijzigd: 5 december 2010, 12:52 uur, door Romani
Momenteel staat er het e.e.a te wachten (groeien) aan hollands spul zoals de Kastanje de Eik en de Wilg.
Leuk! Hier ook wat in de groei/wacht-fase. Een esdoorn, een beuk, een mandarijn, een den. Verder een paar Europese lorken... geven mooie gekleurde naalden nu. Verder heb ik nog een olijf staan. Zonder olijven helaas.
| Gewijzigd: 5 december 2010, 12:57 uur, door Romani
Leuk, ja dat is het, als je met stekjes of zaden gaat werken dan duurt het tientallen jaren voor enig effect, daarom ga ik liever op zoek in het bos naar wat ouder spul. In de 'Aziatische landen' is het ook heel normaal dat de boompjes van vader op zoon gaan en zo enorm oud worden... dan heb je in ieder geval een boompje op leeftijd...
De buitenstruiken van het tuincentrum zijn hier ook goed voor na wat net snoeiwerk. Die staan meestal al opgepot, en hebben vaak al een oud uitziende stam. Zo kan je vaak wat origineels op de kop tikken voor weinig.
Mooie boompjes heb je daar dat zijn voornamelijk binnen bonasi.Ik ben ook een Bonsai liefhebber ik doe het meer dan 30 jaar heb alleen maar buiten bonsai staan nu ook gewoon buiten..hier enkele plaatjes.
Groet | Gewijzigd: 5 december 2010, 17:59 uur, door Malex
Groet
Die van jou zien er goed uit, mooi hoor! Buiten bonsai is in feite ook het beste voor de bonsai, zijn de beste omstandigheden ervoor. Binnen bonsai is over het algemeen best moeilijk goed te houden ivm vochtigheid e.d.
Vaak als mensen een bonsai kado krijgen en er weinig van weten, houden ze het maar een paar maanden vol en dan zijn ze dood. (de bonsai bedoel ik dan he...) Elke dag dompelen en sproeien zien de meeste ook niet zitten. Ik ook niet, buiten is dat gelukkig een ander verhaal...
Zou je trouwens de plaatjes van Romani uit je quote willen halen? Deze zijn best zwaar en ze staan nu ook dubbel, maakt het topic wat zwaarder te laden. Misschien dat Romani zijn pics ook nog wat wil verkleinen, ze zijn best groot! Thanx!
Mooie bomen heb je zeg! Buitenbomen zijn zeer mooi, maar ik heb weinig plek voor jouw aantallen , ik kan ze in de winter ook niet beschermen. Weet jij welke soorten winterhard zijn..?
@Tyshane Foto's verkleind idd. Ik sliep al vanmorgen want ik heb nachtdienst | Gewijzigd: 6 december 2010, 10:33 uur, door Romani
Mijn buurman had ook een hele verzameling Bonsaibomen, maar helaas is tijdens een storm alles naar de knoppen gegaan. Jaren werk voor niets geweest....