1. De verschillende kleurbanden geven het percentage uitkomsten aan dat lager is dan een bepaalde waarde. Wanneer bijvoorbeeld voor de temperatuur op een bepaalde dag het 10 °C punt in de 30-40% band valt, dan betekent dit dat 30-40% van alle uitkomsten onder de 10 °C ligt. Omgekeerd betekent dit dat 60-70% van alle mogelijke oplossingen boven de 10 °C ligt.
2. De paarsgeblokte lijn geeft het klimatologisch gemiddelde weer van een bepaald element. Het klimatologische gemiddelde is alleen voor de temperatuur aanwezig.
3. De gele lijn laat het gemiddelde zien van de verschillende uitkomsten.
Maar dan is het toch helemaal geen "brrrr"?
De gele lijn is de beste indicatie als ik je uitleg goed lees. En die toont een temp van net onder de 0 met oplopende lijn vlak voor kerst.
De gele lijn is de beste indicatie als ik je uitleg goed lees. En die toont een temp van net onder de 0 met oplopende lijn vlak voor kerst.
Klopt de gele is het gemiddelde, maar dat neemt niet weg dat er leden -16 a -17 berekenen. Maar geef toe ik had er beter dit neer kunnen zetten: Brrr een aantal leden gaan voor -16
Dank voor de voorspelling,denk dat ik toch maar op zoek ga naar een warm reisje tijdens de kerst-vakantie.......
Het koude weer zorgt er voor dat veel bouwvakkers op dit moment thuis zitten. Zodra de gevoelstemperatuur -6 of lager is, heeft de bouwwerknemer recht op vorstverlet. De werknemer heeft recht op 100 procent loondoorbetaling tijdens deze dagen of de werkgever moet vervangend werk regelen.
Indien er niet kan worden gewerkt door het weer en de loondoorbetalingsplicht eindigt op grond van de CAO, kan de werkgever een melding ‘verzuim wegens onwerkbaar weer’ indienen bij het UWV. De werkgever betaalt in de praktijk het loon gewoon door en ontvangt achteraf van het UWV de WW-uitkering. Het is hierbij van groot belang zorgvuldig te registreren op welke dagen de werknemers niet hebben kunnen werken vanwege het weer. | Gewijzigd: 9 december 2010, 15:38 uur, door Romani
True. Maar het is toch geen goede manier om van die excessen uit te gaan? In dat geval kun je ook die +10 wel aannemen.
Indien er niet kan worden gewerkt door het weer en de loondoorbetalingsplicht eindigt op grond van de CAO, kan de werkgever een melding ‘verzuim wegens onwerkbaar weer’ indienen bij het UWV. De werkgever betaalt in de praktijk het loon gewoon door en ontvangt achteraf van het UWV de WW-uitkering. Het is hierbij van groot belang zorgvuldig te registreren op welke dagen de werknemers niet hebben kunnen werken vanwege het weer.
Ah bedankt, wist nooit dat het zo in elkaar zat. Wel aardig geregeld dus
Even offtopic, ben trouwens al 20 uur op (geen slaap gehad) begin hem te voelen als ik blijf F5'en | Gewijzigd: 9 december 2010, 15:50 uur, door xzaz
Even offtopic, ben trouwens al 20 uur op (geen slaap gehad) begin hem te voelen als ik blijf F5'en
Dus je bent gisteravond om 8 uur opgestaan?
Tot dat het bouw bedrijf geen geld meer heeft, dan gaat het falliet.. dus ik denk dat de meeste bouwvakkers wel gewoon willen werken gezien de huidige econimische crisis in de bouw...
(spreek gelukkig niet uit ervaring )
Hier de link naar het topic: http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=22432