Afgelopen winter werd veel gebruik gemaakt van de WRF-modellen en het valt me op dat die nu niet getoond worden. Heeft dat een reden?
Er staat ook onder het bericht:
Wat betreft WRF zal ik meer gaan plaatsen de aankomende tijd, helaas updaten ze nu nog maar een keer per dag en dat is rond 20.30
(Dit is volgens de GFS 06 run) Tis wel meer dan een week vooruit maar als het echt uitkomt ziet het er wel een mooi geschenk uit ^^ Daarbij heb ik dan vakantie en kan er dan nog meer van genieten ! Gaan sleeën met de vrienden net als vorige jaar zou echt wel nice zijn
Spijtig genoeg is het maar een voorspelling maar het is echt wel een Tendens dat we een koude periode tegemoet gaan met waarschijnlijk VEEL neerslag, normaal niet extreem koud maar toch waarschijnlijk een lange periode met ijsdagen.
Vanaf Kerstmis zou het dan wel stukken kouder worden! (heel ver weg spijtig genoeg)
Zodra vergelijk ik de GFS run even met die van ECMWF als die zelfde scenario aangeeft dan zijn we op goede weg.
Wat betreft WRF zal ik meer gaan plaatsen de aankomende tijd, helaas updaten ze nu nog maar een keer per dag en dat is rond 20.30
Het was ook geen persoonlijke kritiek op jou, ik wilde alleen mijn mening geven over de getoonde run De reden dat ik naar de WRF-modellen vroeg was omdat die afgelopen winter akelig nauwkeurig waren vwb de neerslag.
Ja dat klopt, ook de laatste tijd zaten ze erg goed alleen soms kom ik tijd te kort om alles in elkaar te knutselen
Mooie openingspost Jan.
Is het niet zo dat wij op de rand van die polar tsunami zullen zitten? Waardoor de schade (fun!) voor ons relatief meevalt (jammer genoeg)?
Is het niet zo dat wij op de rand van die polar tsunami zullen zitten? Waardoor de schade (fun!) voor ons relatief meevalt (jammer genoeg)?
Nou het is maar de tweede run die de kou aangeeft. -7 tot -9 overdag vind ik meer dan genoeg
Dank je wel, probeer de stukjes altijd zo te schrijven dat een weerleek het ook snapt, zonder al die moeilijke termen