Komt van mijn prog programma vandaan die stiekem al gifjes maakt maar wat ik nog moet door testen.
Vraagje aan Jan: Hoe kom jij aan die meteogroup plaatjes? | Gewijzigd: 9 december 2010, 10:42 uur, door xzaz
Maar vanmorgen enkele hagelbuien gehad en 20 min geleden een natte sneeuwbui met vlokken tussen de 3 en 5 cm!!
Dat vind ik toch best wel winters
Het duurt allemaal nog erg lang, en de modellen veranderen allemaal nog wel de komende dagen....
Al moet ik wel zeggen dat ik er tot nu toe nog niet erg tevreden over ben...
Wordt het een GROENE kerst met regen ????
Nee, die pluim ziet er inderdaad niet zo goed uit. Waar heb je die vandaan?
De pluim die hier op de site staat ziet er veeeeel beter uit!!!
weerplaza
Ik noem dit dus gewoon puur een >>> Hoe krijg ik rond de kerst STRESS KAART <<<
Maar goed...bekijk de blauwe vlakken... die lopen verder uit elkaar dus kan het alle kanten op gaan... erg onzeker zo te zien!!! | Gewijzigd: 9 december 2010, 10:49 uur, door mbouman
Gek he:P Regio Zuid West is bijna altijd warmer als regio midden
Dit is de pluim van het noord-westen... De pluim van Noord-Oosten is 15~20 graden kouder ofzo ???
lijkt me erg vreemd... lol
Door Hagel was alles weer wit geworden, temperatuur iets boven nul, dus weer een laag vieze drab er bovenop. Onderweg naar Schiphol op de A9 smeltende hagel op mijn voorruit, weg was niet echt glad, maar op de locale wegen bij Schiphol wel een beetje. Temperatuur 1 graad boven nul.
Wat de pluimen betreft, die zijn wel logisch denk ik, de glijbaan met polaire lucht gaat zo'n 2000km over zee voor het bij ons aan land komt, die zee is nog behoorlijjk warm met 5 tot 7 graden waardoor de polaire lucht nog flink kan opwarmen. Om echte kou te krijgen moet de stroming meer naar het oosten/noordoosten, zodat we diepvrieslucht uit Seberie krijgen, zoiets als vorige week zeg maar.
Voor het Noordwesten van Nederland wordt het dus ouderwets kwakkelweer, beetje vorst in de nacht, beetje dooi overdag, af en toe een winterse bui, af en toe groen, af en toe wit...
Lots
Ik zit hier wel goed, iig beter nog dan in m'n vorige woonplaats in Friesland
Het is hier onder nul of net een graad er boven en meer ook niet, alleen morgen en zaterdag word een ander verhaal maar zelfs dan kan het nog meevallen.
We zien wel hoe het uitpakt, ziet er allemaal leuk uit voor volgende week en daarna
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait