Het klaart op steeds meer plaatsen op en in het noordoosten komt een mistbank voor. Verder vallen er in de kustgebieden enkele winterse buien, vannacht neemt ook elders de kans op een winterse bui toe. De kans op gladheid door bevriezing of opvriezing van natte weggedeelten of door sneeuwval is groot. De noordwestelijke wind neemt toe tot meest matig, aan de kust tot krachtig, windkracht 6. De minimumtemperatuur loopt uiteen van rond het vriespunt vlak aan zee tot - 5 in het oosten van het land.
Morgen overdag is het wisselend bewolkt. Er vallen enkele buien. In het westen valt de neerslag uiteindelijk in de vorm van regen, verder naar het noordoosten is de kans groot dat de neerslag winters blijft. De temperatuur loopt op naar 2 in het oosten tot 6 graden in het westen. De wind is west tot noordwest en is matig tot vrij krachtig, aan zee krachtig tot hard.
@KNMI Uitgifte: 08/12/2010 19.32 uur LT
Precies wat ik eerder vandaag al opmerkte. Iemand nog goede hoop op een "polar tsunami"? Jan heb jij misschien nog wat interessants te melden hierover? | Gewijzigd: 8 december 2010, 20:03 uur, door jlammertink
Lekker ding btw
En daar heb jij contact mee..bofkont
Gaat de winterse neerslag blijven liggen denken jullie?
Mijn man moet morgen vroeg (half 7) naar zijn werk......vandaar dat ik het graag wil weten.
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Koudste winter in 1000 jaar blijkt door de media gehypt verhaal tezijn.zie link hierboven.
Bron:piet paulusma.nl
hoe kunnen ze nu weten wat voor winter het 200 jaar geleden is geweest, wat een nonsens allemaal zeg
Verdikke...., is er sneeuwval op komst doet mijn vriendin de lammelellen dicht
Jammer dat morgen de temperaturen al goed boven nul zijn.
Hier in NO zal het morgen wel meevallen blijkbaar. Een max van 2gr....
Ooh dat valt nog mee. Ik meende een graad of 4 in de plus. Naja...eerst die sneeuw maar eens afwachten. Kan niet lang meer duren nu.!
Natuurlijk is het vet onzin dat we de koudste winter krijgen van de afgelopen 1000 jaar. Maar het weer wordt al heel lang bijgehouden. Je kunt de afgelopen paar honderd jaar zo downloaden bij het KNMI.
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!