http://1600.nieuws.nl/spotlight/2603
ik ben hard aan leren:
1. Het weer
2. Netherlands
gr
Haha niet de enige die 2 dingen tegelijk aan het studeren is Aardrijkskunde + het weer hier
Slaat nergens op want dat is op zeer lange termijn! Daarbij als dit uitkomt is het puur geluk! De kaarten liggen misschien nu in die trend maar kan snel veranderen ! Een witte kerst zou ik nog geen week op voorhand durven voorspellen! ^^
Hmmm, laatste witte kerst was 1981 volgens het stukkie?? De laatste is naar mijn weten officiëel 2009.
Edit: Ha, TimN was me net voor.... | Gewijzigd: 8 december 2010, 14:19 uur, door arjanbruggink
De 3u vooruit op buienradar doet nogal stom en daarom weet ik niks
Zuid Limburg en de Ardennen krijgen de jackpot. In Midden en Noord Limburg een paar cm denk ik zo. Heb namelijk de indruk dat dat gebied straks een zwieperd naar 't oosten maakt.
Maar goed, trekt ie 50 km verder naar 't noorden, dan heeft heel Limburg volle bak.
http://1600.nieuws.nl/spotlight/2603
ik ben hard aan leren:
1. Het weer
2. Netherlands
gr
Klopt geen hol van heel dat artikel en vraag me dus ook sterk af of het wel van vandaag is.... Hier citaat uit bericht wat al niet klopt want vorig jaar was witte kerst: De laatste 'witte' Kerst stamt uit 1981, maar dit is volgens het model van het KNMI. In het kort; de sneeuw moet dan twee dagen bij het KNMI op de stoep liggen. Sneeuwt het in de Bilt, dan is dit een witte Kerst. Sneeuwt het alleen bij u, helaas pindakaas.
Bedankt voor jullie reacties maar ik vind jammer dat niet klop
Lijkt erop dat we hier de volle mep gaan krijgen
Straks ff mijn vrouw halen, 10 km verderop, daarvoor trek ik een half uurtje extra uit...
In het weekend valt de neerslag bij ons in de vorm van regen, maar hoe westelijker alles blijft des te eerder gaat deze weer over in sneeuw.
Na het weekend stroomt de koude lucht binnen. Het lijkt er op de extreemste kou Oost Europa binnenstroomt, maar daar zijn de modellen nog niet echt over uit, de kou kan alle kanten opschieten want er is geen hogedruk of lagedrukgebied direkt in de buurt die de kou een bepaalde richting op stuurt.
Citaat laatste zinnen:
Fazit: Die für alle Verkehrsteilnehmer markantesten Wettertage gibt es von Mittwoch bis ins Wochenende. Dann wird es ruhiger und kälter. Nach den Mildschüben derzeit im Süden und dem wahrscheinlich windigem Regenwetter am Samstag fährt der letzte Dezember dieses Jahrzehnts die Devise: In der Kälte liegt die Kraft!
(Alle Grafiken Kai Zorn.)
Ik kan straks als ik terug ben van m'n werk weer eventueel een groter stuk vertalen indien daar behoefte aan is, moet nu eerst eens een paar uurtjes door de sneeuw gaan baggeren.
http://de.blog.wetter.com/?p=66242
Nee, hoor, het 14.45 beeld op buienradar laat Gent nog nét buiten het gebied, binnen 10 minuten krijg je het pas over je heen,.
*HERSTEL*
Hevige sneeuwval nu hier in de Ardennen. | Gewijzigd: 8 december 2010, 14:58 uur, door pjotertje
Zodra ze d'r in de buurt komen, exploderen ze... Als dat allemaal als sneeuw valt... dan heb je een behoorlijk pak sneeuw!!
Idd. Ik begreep gisteren dat daar dan ook een waarschuwing geldt voor zware sneeuwval...
Deze ochtend was het juist hetzelfde! Op de radar was het aan het sneeuw maar aan de grond niet ;s!
Ik ga even uitzoeken of het sneeuwt aan de Fransgrens misschien is het gebied een beetje te groot op de radar ....