Zoals ik al eerder aangaf, zolang men respectvol met elkaar omgaat verandert er niets.
Ik lees diverse berichten met sneeuwval van zo´n 10-15 cm.
Kan iemand wellicht iets duidelijke informatie geven?
Grt Marc Ik zou dat een ander laten doen als ik er eerder voor mijn nest uit moest
Maar er is inderdaad een redelijke kans op sneeuw bij jullie.
Als je zekerheid wil moet je idd vroeg opstaan om te kijken of het er werkelijk ligt
Oke gelukkig dan maar! De stukjes van b.v. Ronald de Wildt e.a. lees ik nl. graag hier.
Maar er is inderdaad een redelijke kans op sneeuw bij jullie.
Als je zekerheid wil moet je idd vroeg opstaan om te kijken of het er werkelijk ligt
Ik zal mijn vriendin eens aankijken, wellicht wil die er iets eerder uit...
Maar wat zijn nu de verwachtingen? De meningen zijn volgens mij nog verdeeld, over de hoeveelheid en over hoe noordelijk het neerslaggebied gaat komen?
Wellicht iemand al wat meer informatie over het aankomende neerslaggebied voor ZO nederland?
Dit forum is inderdaad handig voor de weervoorspellingen en de discussies maar er mag ook wel eens offtopic gelachen worden vind ik, Het mag natuurlijk ook geen chatbox gaan worden hé!
On topic: Sneeuwval is voorspelt maar ik kan je niet vertellen WANNEER de sneeuw zal vallen, ik las zowat overal andere voorspellingen maar er zal bijna zo goed als zeker sneeuw vallen in Limburg tussen Deze nacht en morge avond maar wanneer precies kan ik je niet vertellen maar volgens mij zal er tegen morge ochtend zeker nog geen dik pak gevallen zijn dus sneeuw ruimen zal waarschijnlijk nog niet nodig zijn. Die 10-15cm(kan eventueel meer of minder zijn) zal er pas tegen de middag/avond liggen.
(dit zijn voorspellingen kunnen dus afwijken van wat er echt gaat gebeuren)
Kou wordt helemaal naar NL getransporteerd!
Liever het hoog iets oostelijker dan nu berekend wordt en nog wat meer (hoogte)kou boven Scandinavië (~-25 op 850 hPa daar, is nu slechts -15), om de zee-invloeden geheel de das om te doen. Dan krijg je nog eens iets moois!
tis errug ver weg maar toch wel leuk:
Zag het ook al met temps van ongeveer het vriespunt zou het wel kunnen maar deze voorspelling komt er waarschijnlijk toch niet veel te ver weg! maarja het is een tendens, laten we het dus positief bekijken
tis errug ver weg maar toch wel leuk:
Nu nog vriesweer op 2m en we hebben weer een witte kerst binnen!
Het zou wel weer leuk zijn idd, een witte kerst.
(nogal moeilijke uitleg waarschijnlijk maar als je dit even samen met het kaartje bekijk zal je het wel snappen hoop ik)
Maar toch duidelijk(er). Echter, antwoorden roepen vragen op De reden van de draairichting ga ik nog wel eens uitzoeken als m'n echte huiswerk erop zit. In dit geval zie ik dan een soort dubbele stroming naar Nederland. Een eerste stroming door het H boven Groenland met de klok mee dus bovenlangs Scandinavië over de Noordzee naar Nederland. Lijkt me frisjes. Maar daar zijn weer geen donkere kleuren te vinden. Of zegt dat niks over temperatuur? Ook lijkt het aan de witte lijnen te zien (waar een stroming volgens mij parallel aan loopt) dat dit H al haar energie richting IJsland en de Atlantische Oceaan stuurt.
Daarnaast een groot L boven Noord Rusland, wat tegen de klok in richting Scandinavië gaat, waarna het nog een zwieper (tegen de klok in) in de goede richting krijgt door het L wat boven Oost-Europa draait. Eindbestemming: Nederland "Denkt u bij het verlaten van de trein aan uw handschoenen en muts".
Het zou leuk zijn voor de bilt als ze daar twee dagen een sneeuwdek hebben.
Hier is het wel wat vaker wit met kerst.
Verder gaat zo direct de neerslagzone aan land en gaat de Franse buienradar de eerste neerslag oppikken.
En er drijft al enige neerslag naar Belgie en Limburg momenteel.
http://www.wetterzentrale.de/topkarten/fsecmeur.html
hier kun je vinden wat ik bedoel
Daarnaast een groot L boven Noord Rusland, wat tegen de klok in richting Scandinavië gaat, waarna het nog een zwieper (tegen de klok in) in de goede richting krijgt door het L wat boven Oost-Europa draait. Eindbestemming: Nederland "Denkt u bij het verlaten van de trein aan uw handschoenen en muts".
Er is slechts 1 stroming die bepaald wordt door de twee gebieden .... Hier in dit geval is die redelijk N/NO door het lagedrukgebied omdat dat veel dichter bij ligt. De windrichting/stroming kan je meestal goed afleiden aan de isobaren (witte lijntjes met de info dat dus het H met de klok mee lucht stuurt en het L tegen de klok in. Hoe dichter die lijntjes bij elkaar liggen hoe krachtiger wind/stroming is.
even een vraagje van mijn kant wat betekenen die kleuren op de kaartjes ? want snap niet goed wat die eigenlijk voorstellen is dat de Temp aan de grond of de temp van de bovenlucht ?
Op de laatste 2 kaarten van de run 12u zie je duidelijk de blokkade boven Groenland+Noord-Atlantische Oceaan!
Even serieus, ligt het nou aan mij of is die blokkade reusachtig!?
Even wat beeldmateriaal! (run is op lange termijn maar ik dacht dat ook GFS met soort gelijkaardig scenario kwam!)
Bekijk die glijbaan eens dit is echt sick hoor!!
Op de laatste 2 kaarten van de run 12u zie je duidelijk de blokkade boven Groenland+Noord-Atlantische Oceaan!
Ligt niet aan jou
Komt de 'Russische beer' binnen?. | Gewijzigd: 7 december 2010, 21:17 uur, door boeskool