Kan wel de hellmanngetallen tot afgelopen winter vinden maar ben benieuwd hoe we er nu voor staan.
Je kan het zelf ook hier vinden: http://www.knmi.nl/klimatologie/lijsten/hellmann.html Net bovenaan de lijst staat het actuele getal vermeld.
Het restant van deze week zal een beetje blijven zoals het is. nachtvorst in de nacht en rond of boven het vriespunt overdag.
Het komend weekend zie je bij GFS een behoorlijke dooi ( overdag plus 8 en zelfs ´s nachts temps (ruim)boven nul) ( overigens dit zag ik ook in een voorspelling een paar posts terug) maar na het weekend kan het idd alle kanten op.. GFS gaat op dit moment voor de koude versie.
Vanaf de 14de zakt de temperatuur geleidelijk en zo rond de 19de zitten we volgens GFS zowel overdag als s´nachts onder nul..en dan gaan de temps geleidelijk zakken naar heerlijk koud..
Positief verhaal maar met een kanttekening dat dit erg lange termijn is en al zou ik het graag geloven.. meestal is de langer termijn een leuke indicator maar meer ook niet . Dus we moeten geduld hebben of het ook zo zal lopen..60/40 schat ik zo ( 60% koud 40% kwakkel)
Wat me opvalt is dat het met de sneeuwprik van afgelopen week e.e.a 5 dagen was opgeschoven, met de dooi aanval die stond voor vandaag idem en nu zou het vanaf maandag weer kouder worden... hehe we hopen het
Even of topic: op welke hoogte meten jullie de temperaturen?, want ik heb gezien dat 20 cm verschil vanaf de 1,5 meter nog een aanzienlijk verschil kan maken
Even of topic: op welke hoogte meten jullie de temperaturen?, want ik heb gezien dat 20 cm verschil vanaf de 1,5 meter nog een aanzienlijk verschil kan maken
Is me eerder ook al opgevallen. Alle ontwikkelingen lijken altijd steeds verder te worden opgeschoven. Volgens mij zijn de weermodellen 'te snel'.
Trouwens, een paar dagen flinke dooi zou niet eens slecht zijn. Als je het ijs nu ziet is het echt ruk. Laat die toplaag met bagger maar lekker smelten en daarna weer de diepvries er overheen. Dan hebben we tenminste mooi schaatsijs.
"Twente op kop!" Komt ook aardig overeen met de competitie | Gewijzigd: 7 december 2010, 12:06 uur, door zwoof
is er mist bij jou want ze zei dat het in mist kouder was
Ze zei ook heel duidelijk dat waar het mistig/nevelig zou zijn het kwik niet boven nul zou uitkomen.
Voorspelling: af en toe zon, +4 graden.
Inmiddels al de hele dag mist en rond -4. Zon probeert telkens weer door te breken maar lukt niet.
De voorspelde zon is er niet, de voorspelde temperatuur al helemaal niet. Ook voor Zeeland is geen mist en +1 voorspeld maar heel Nederland zit nog dik in de min en waarschijnlijk ook in de mist.
Nee zeker niet. Ik heb het nog even teruggekeken. De mist was voorspeld voor oostelijke helft van het land. Bij de kust stond een wolkje met zon, hier +4 graden, in Zeeland 0 graden.
http://www.weer.nl/nl/home/weer/weerpresentatie.html