ECMWF MOS berekent voor zuid Limburg vanaf dinsdagavond tot woensdag namiddag 10 tot 15 cm sneeuw.
Ook donderdagochtend kan er vervolgen nog een paar centimeter bijkomen voordat dan de temp. weer boven nul gaat uitkomen.
Ook donderdagochtend kan er vervolgen nog een paar centimeter bijkomen voordat dan de temp. weer boven nul gaat uitkomen.
mooi! super
Ik zie op de kaarten iig bij GFS dat er meer een groenlandblokkade komt, hogedruk voor de noorse kust is perfect! En ik zag zelfs al kaarten met een noordpool noordstroming, dat is pas echt sneeuw!
Zelfs EC laat goede kaarten zien terwijl EC normaal niet heel erg winters is... Althans minder dan GFS.
Bron: Weerwoord.be
Iemand?!
Mijn vader heeft daar ooit een dia van gemaakt en het is inderdaad echt waar.
Je kon een heel stuk op zee lopen. Helaas ben ik die dia kwijtgeraakt, baal ik nog steeds gruwelijk van.
René
http://live.actuelewaterdata.nl/watertemp/watertemp.html
Iemand?! Hier kun je foto's vinden van de bevroren noordzee in de winter van 1947
http://forum.fok.nl/topic/972182
Dat ziet er veel belovend uit, zeker zo rond woensdagmiddag 12.00 uur.
Ik hoor hier alleen de weerdeskundige niet of nog niet over praten, hoe kan dat?
Dus als ik het allemaal goed begrijp, word het erg koud vanaf volgende week ergens. en de neerslag?
hier is het -1,5 graad en zeer mistig. en ook zeer glad.
groeten marieke
Stukkie Noordelijker bedoelde ik een uur geleden. Nu nog steeds een eiland van dooi, Oostelijk Overijssel Noordelijk Flevopolder en Zuidelijk gedeelte Noordoostpolder (temp kaart KNMI 19:20)// En Wnterswijk is nog altijd bijna een graad 'warmer' dan Den Helder, dat komt bijna nooit voor in winterse omstandigheden, dan is Den Helder meestal zo'n beetje het warmste plekkie van Nederland.
Alle seinen staan op groen, zeker als je ziet dat de Noordzee nu al zo "koud" is...
Was de zee een stuk bevroren in 1963? weet iemand dat?
Dat lijkt wel zo bijzonder om dat mee te maken...
Ja zeker, precies hoeveel weet niet. Maar wel meer als 4 km!
Er staat altijd rond het vriespunt aan de kust, landinwaarts -5 ofzoiets. Maar meestal is het in Noord-Holland kouder dan in grote delen van Nederland.
Het zou vandaag 4-6 graden worden, maar het is de hele dag 1 graad geweest hooguit! Ook -1 voor aankomende nacht. Maar het is nu al -2,3!
Hoe kan dit nou?
Misschien komt het om dat de kou uit het noordwesten komt?
Wij hebben hier nog steeds en zuiden wind. wel -1,7 graden.
Per 5 december:
1. Twenthe 35.0
2. Deelen 33.5
3. Heino 33.2
4. Hoogeveen 32.7
5. Eelde 32.3
6. Hupsel 32.3
7. Nieuw Beerta 30.9
8. Volkel 30.9
9. Ell 30.5
10. Marknesse 29.3
11. Gilze-Rijen 29.0
12. Herwijnen 29.0
13. Maastricht 28.5
14. Lelystad 28.4
15. Arcen 28.1
16. De Bilt 28.0
17. Eindhoven 27.9
18. Woensdrecht 26.9
19. Cabauw 26.5
20. Leeuwarden 25.8
21. Westdorpe 25.2
22. Rotterdam 24.9
23. Schiphol 24.0
24. Stavoren 23.9
25. Valkenburg 23.3
26. Berkhout 21.8
27. Hoek van Holland 21.6
28. Wilhelminadorp 20.6
29. Lauwersoog 20.5
30. Wijk aan Zee 19.8
31. Vlissingen 16.1
32. Hoorn (Terschelling) 15.2
33. De Kooy 14.9
34. Vlieland 14.0
Ik hoor hier alleen de weerdeskundige niet of nog niet over praten, hoe kan dat?
Geen idee, misschien nog aan het eten of al in bed....
MOS-Diagram Zuid Limburg (T/RR/Consist
Ciao Johann