Hopelijk trekt ECMWF deze trend niet door....
maar goed we zullen wel weer zien...
Ben in ieder geval blij met al die gevallen sneeuw was prachtig
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Ik moest er net even uit met de auto en ondanks winterbanden (tja, ijs he) glibber je alle kanten op als je niet uitkijkt.
Op veel plekken ligt in elk geval nog wel een klein wit laagje. Maar al knetterhard opgevroren.
Op 2m hoogte is het hier nu +0.1C.
Ik moest er net even uit met de auto en ondanks winterbanden (tja, ijs he) glibber je alle kanten op als je niet uitkijkt.
Op veel plekken ligt in elk geval nog wel een klein wit laagje. Maar al knetterhard opgevroren.
Op 2m hoogte is het hier nu +0.1C.
Ik kom net ook terug van buiten, gelukkig lopend geweest. Ligt op veel plekken laagje ijs, 5 auto's zien wegglijden, gelukkig geen schade, en 2 fietsers zien vallen.. Is er wel een waarschuwing geweest hierover? Veel auto's reden namelijk tamelijk hard alsof er niks aan de hand was.
Die ijspluim klopt voor geen kant hier in zwolle kan je nog nergens schaatsen op de ijsbaan na. Bij ons heeft er van af het begin van de vorst zowat sneeuw op het ijs gelegen wat de ijsgroei heeft gestagneerd . In delen van Friesland zou het wel kloppen maar hier niet . zoveel vorst gehad afgelopen week waarvan 3 dagen temps van max -6 en dan een lullige 3 cm ijs .
Geen idee, ik heb zelf geen waarschuwing gehoord. Maar veel auto's rijden inderdaad gewoon (snel) maar het viel me ook op dat er nog steeds veel fietsers zijn die en snel fietsen en nog altijd even levensgevaarlijk fietsen alsof het asfalt niet glad is
De KNMI waarschuwingen (geel voor heel het land) is nog steeds van kracht, ook voor maandag.
Zie: http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwa...incie.php?pr=GR
Ze hebben er net precies gestrooit
hopelijk helpt het bij jullie wel. Hier hebben ze een kleine 15 minuten geleden eindelijk ook gestrooid, maar iedereen gaat nog steeds onderuit