Inderdaad erg rustig, soort naverwerking van de eerste winterprik. Maar men gaat nu ook weer even aan de verwaarloosde sociale contacten denk ik. Alleen maar op het forum hangen is ook niet goed, aye.
---
Het zonnetje schijnt hier goed trouwens, wel even lekker!
Nee, beetje realistischer ik ben al blij met 20 cm .
Tot eind volgende week daar permanente vorst en gelijk dat ik dat zie word het daarna serieus kouder waardoor dooi ginder daar zeker nog niet ter sprake zal komen. Alles is gunstig voor het ogenblik maar het is nog een maand dus we zien wel.
Nah gaat wel de goede kant op. Vanaf woensdag wordt er wederom veel sneeuw verwacht. Als het zo door gaat wordt het record van vorig jaar einde van de week wel verbroken. Althans dat hoop ik toch
Ik ben int weekend van 18 december in de ardennen te vinden
en de lange termijn verwachting ziet er leuk uit voor de ardennen, dus ben zeer benieuwd!
en de lange termijn verwachting ziet er leuk uit voor de ardennen, dus ben zeer benieuwd!
Dan heb ik nog examens Maar veel plezier dan.
Het valt me ieder jaar weer op dat het Sinterklaasfeest geassocieerd wordt met, uiteraard heel veel snoepgoed en kadootjes, en.... sneeuw.
Op iedere verpakking van snoepgoed ligt er sneeuw. Maar ik kan me niet echt herinneren dat we de afgelopen jaren een ''witte Sinterklaas'' hebben gehad?? Volgens mij is dit de eerste sinds een lange tijd.
Weet iemand misschien wanneer de vorige keer was dat we een ''witte Sinterklaas'' hadden??
En waarom hebben we het wel altijd over een witte Kerst, maar nooit een witte Sinterklaas..??
1999 al dooide het smiddags en savonds wel.
haha dan heb ik al gedaan ^^
Man in de Ardennen lijkt het echt een super winter te worden ! Het zou met niet verwonderen dat daar morge ochtend wanneer alle sneeuwval weg is richting deutsland op sommige plaatsen 50cm sneeuw ligt! Daar hebben ze nog eens het geluk dat het daar blijft vriezen de komende weken en er waarschijnlijk nog meer sneeuw op het programma staat
Waarom valt hier toch nooit eens 30 cm
EDIT: 30 cm hebben ze al op mont rigi http://www.meteo.be/meteo/view/nl/4909966-...+Mont+Rigi.html
Die run ziet er wel goed uit, ook in zuid-Spanje gaat het kouder worden en het echte koude front kom verrekte dicht in de buurt.
Ik kan mij nog herinneren dat ze hier 2 jaar gelden (??) op het strand ook sneeuw hebben gehad? | Gewijzigd: 5 december 2010, 14:41 uur, door xzaz
Is toch handig als je eerst op de voorbeeld knop klikt
http://www.deredactie.be/permalink/1.918868 (mijn droom^^)
Er lijkt echt een soort tendens in te zitten !?....
EDIT: nu juiste link!
http://www.deredactie.be/permalink/1.918868 (mijn droom^^)
Er lijkt echt een soort tendens in te zitten !?....
EDIT: nu juiste link!
35 graden onder 0! Lekker frisjes | Gewijzigd: 5 december 2010, 15:45 uur, door Marga
BIJ ONS:
Vrijdag avond was het droog met opklaringen. 's Nachts was het erg koud met minima rond -8°C. Zaterdag steeg de temperatuur al snel tot 0°C op het middaguur. Tegen 12:30 naderde een sneeuwzone, gepaard met erg veel wind. Het bleef zon tot ongeveer half drie sneeuwen en er viel zo'n 3 cm. Nadat deze neerslagzone gepasseerd was daalde het kwik opnieuw even tot iets onder nul.Erg gevaarlijk op de wegen dus. Tegen 7uur begon het opnieuw te sneeuwen. Bij temperaturen rond 0°C vielen er dikke vlokken uit de lucht. In een mum van tijd lagen de wegen dicht en tegen 10:00 lag er zo'n 8 cm verse sneeuw. In totaal lag er toen 18 cm in onze tuin. Na 10:00 steeg de temperatuur opnieuw duidelijk, het werd 1°C. De sneeuw veranderde eerst in smeltende sneeuw, perfect om een sneeuwman mee te maken. Maar tegen 11:00 was er niet veel sneeuw meer bij. Het regende bij 1,5°C. Heel de nacht regende het en toen we opstonden was het 2,9°C. Op de weg lag een bruine smurrie en hier en daar zagen we al wat gras tevoorschijn komen. Als het regent smelt de sneeuw immers snel weg. Tegen zondagmiddag werd het droger bij 3°C. Ook zondag namiddag was het zwaarbewolkt en plaatselijk erg mistig bij 3°C. Op de meeste plaatsen ligt nog steeds een centimeter of 3-4. In de nacht naar maandag gaat het terug vriezen en wordt het dus mogelijk weer erg gevaarlijk.
IN DE ARDENNEN:
In de nacht naar zaterdag koelde het sterk af, -12°C. Zaterdag startte met opklaringen, koud weer en een matige wind. Pas in de loop van de namiddag regen ze hier een centimeter sneeuw. Zeker niet veel. In de nacht naar zondag was het droog maar bewolkt bij -4°C. Zondag overdag kregen ze in de Ardennen eerst bewolkt en mistig weer, het vroor 3°C. In de loop van
de middag naderde de neerslagzone en het begon te sneeuwen. Omstreeks 15:00 was er plaatselijk al 10 cm gevallen. Ook zondagavond en maandagnacht sneeuwt het nog vaak en kan er nog eens 10-15 cm bij vallen. Dit brengt het totaal op de hoogste toppen, Botrange, op een 35 tot plaatselijk 40 cm. Ook deze week en volgend weekend blijft het in de Ardennen koud genoeg zodat de sneeuw blijft liggen. De verwachtingen zijn dat men al zeker tot volgende week kan langlaufen of skiën op de meeste pistes.
Deze week wordt het opnieuw kouder met nachtvorst, weinig zon en koele maxima. Donder is er opnieuw kans op sneeuw in heel het land al is dit nog erg ver. Het is 5 december en we hebben al hel wat winterkou te verduren gehad. Op naar de volgende sneeuw en winterprik!