Ach, je moet ergens beginnen, nietwaar?
Nee, maar ik kijk nu uit over een door de vorst en de sneeuw bespeeld akker, met een vaag schijnsel van een verstraler die de vers geploegde leemlappen structureert en in de verte doet verdwijnen in de reeds smeltende sneeuw. Regen.
Ik ook had het me anders gehoopt; zo'n 300meter verderop ligt een sloot, die met de wind uit de andere richting mooi bevroren zou zijn geweest. Waar kinderen tot rondom dit uur schaatsend hun enkels braken, maar de dagen/nachten van hun leven hadden.
Tja, jammer. Edoch, ik ben een optimist en zeg: 'volgend jaar beter!'
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
Nee, hier valt vanaf morgen niks meer te sleeën en te schaatsen. De kinderen kunnen de schaatsen en sleetjes weer naar de zolder sjouwen voor een hééél lange tijd.
Als ik de vorstvoorspellingen zo zie, dan is de winter ver om en lijken de krokussen alweer omhoog te komen, in gezelschap van de potige narcissen en de vlijtige tulpjes. Heerlijk, voorjaar!
Ik weet niet wat jij een lange tijd noemt, maar volgens GFS komt de temp vanaf donderdag 16 dec tot sowiezo maandag 20 dec niet meer boven 0 zowel overdag als s'nachts
( is overigens nog wel ver weg! )
Na veel lezen heb ik mij toch even aangemeld... Ben zelf helemaal winter gek!
Hier in menaldum (friesland) sneeuwt het nog een klein beetje , Temperatuur + 0.5 graden.
Gr. KLaas
Natuurlijk van harte welkom op o-o
Dat zal best ja! waar woon je ergens in Stadshagen dan? heb je wel een beetje uitzicht?
Thanks. yep foto's gemaakt vanaf de Louis Armstrong flat aan de Palestrinalaan.
@ Leo: Tja blijft een uitdaging beetje fatsoenlijke foto's maken in het donker en had geen zin om te bewerken
Na veel lezen heb ik mij toch even aangemeld... Ben zelf helemaal winter gek!
Hier in menaldum (friesland) sneeuwt het nog een klein beetje , Temperatuur + 0.5 graden.
Gr. KLaas
Welkom jongen!
Nou, ik hoop dat je er nog wat aan hebt, aan die zogenaamde 'winter', want naar mijn gevoel is die per direkt alweer om. Het voorjaar is duidelijk in aantocht, ik voel het aan mijn eksteroog en aan mijn reuma-gewricht in mijn heup.
Op naar de rokjesdagen!!!
Nou, ik hoop dat je er nog wat aan hebt, aan die zogenaamde 'winter', want naar mijn gevoel is die per direkt alweer om. Het voorjaar is duidelijk in aantocht, ik voel het aan mijn eksteroog en aan mijn reuma-gewricht in mijn heup.
Op naar de rokjesdagen!!!
Winter is net begonnen ... Wacht maar af, komt nog wel veel meer
Nee, hier valt vanaf morgen niks meer te sleeën en te schaatsen. De kinderen kunnen de schaatsen en sleetjes weer naar de zolder sjouwen voor een hééél lange tijd.
Als ik de vorstvoorspellingen zo zie, dan is de winter ver om en lijken de krokussen alweer omhoog te komen, in gezelschap van de potige narcissen en de vlijtige tulpjes. Heerlijk, voorjaar!
Niet zo negatief he , we zijn pas net onderweg, en Koning Winter heeft nog wel iets in petto voor ons...
Zijn er ook grote vlokken bij jou?
bij mij komt het wel hard uit de lucht maar is gewoon lichte sneeuwval, sneeuwvlokjes van nog geen halve centimeter groot.
Jep! mega grote vlokken! Te vergelijken met witte bijen!