Wat ik dan alleen afvraag, het gaat eerst nog over Belgie heen, zijn die wolken dan niet uit gesneeuwt voor het nederland bereikt?
Check een buienradar en kijk naar dat gebied links onderin... dat gaat dus via het Zuidwesten Nederland in en trek naar het Noordoosten!
Er viel hier wat neerslag en het was ijsregen :s hopelijk zal de intensere boel sneeuw meehebben anders ziet het er voor Vlaanderen ronduit slecht uit !
Laten we het hopen
oke oke! en trekt dat gebied ook over gelderland/apeldoorn ong. heen? en word het dan sneeuw of ijsregen?
Ik hoop dat je gelijk krijgt. Zo te zien is 't in ieder geval matige neerslag wat eraan zit te komen. Qua sneeuw heeft het noordoosten de beste papieren lijkt mij zo, hier in Limburg zal het kantje boord worden, want de dooigrens komt vanuit het westen steeds dichterbij. | Gewijzigd: 4 december 2010, 17:14 uur, door Rutte31
als de wind door het noorden naar het oosten gaat krijgen we volgens oma strenge winter
alst goed is niet maar duurt nog ff
hopen dat de koud stand houd
Vast wel over Apeldoorn! Denk ook wel eerst in de vorm van sneeuw maar of dat zo blijft... we zullen het zien! Spannend!
Momenteel valt er af en toe lichte sneeuw, maar er is vanaf deze namiddag, vanavond en vannacht toenemende kans op ijzel. Daarnaast volgt vanuit het zuidwesten een nieuw actief neerslaggebied, wat weer matige tot zware sneeuw en ook ijzel zal brengen. Tot morgenochtend komt er in totaal: 5 tot 10 cm sneeuw en op sommige plaatsen 10 tot 15 cm sneeuw. Aangezien de neerslag vanavond en vannacht in het westen en zuid(west)en kan overgaan in natte sneeuw en regen, is er ijzel mogelijk. De ondergrond is namelijk bevroren, zodat de regen kan bevriezen c.q. opvriezen! De vorstgrens laat zich niet gemakkelijk verdrijven, in de oostelijke helft van het land blijft het sneeuwen.
morgen gewoon hele dag sneeuw in noord-oosten en oosten bij temp van max0
bron PP
Dus in het zuiden en westen gaat het regenen en in het noorden en oosten gaat het sneeuwen??