maar zien wat er vanavond / vannacht over ons heen trekt, eerst sneeuw maar daarna
Straks even meten wat hier ligt, wind heeft het zelfs hier op balkon op hoopjes gewaaid
Volgens PP krijgen we vanaaf zware sneeuwval. Hij moest nog maar eens zien of we hier wel regen of ijzel gaan krijgen vanavond.
Groeten uit de achterhoek,
Ps ; Respect voor alle mensen die vanavond wegens werk de weg op moeten en een avond- en of nachtdienst draaien !!!!!
vind ik dus ook!! mijn man werkt op de ambu ! en heeft wat mee gemaakt de afgelopen 2 dagen had 2 avond diensten en dan hoor ik hier van superrrrrrrrrrr ijzel en dan denk ik pffffffffffff je hebt er helden bij die er mee spelen,vind het eigenlijk dan ook j ammer dat ik op vragen dan geen antwoord krijg! zit hier ook met zweet in de handen dan en hopen dat manlief zelf weer goed thuis komt, dus idd respect voor deze mensen!
waarschuwingen knmi is kleine kans op ijzel en buienradar geeft alleen maar sneeuw aan tot morgen avond dus mss valt het hier nog mee!
Kan hij gelijk in hebben, licht aan de intensiteit van de neerslag... Is dat sterk genoeg zal het op hoogte af kunnen gaan koelen en alles in de vorm van sneeuw vallen
Ik zeg dat het noord-oosten en oosten (misschien ook zuidoost) Nederland gewoon in de sneeuw zullen blijven.
En... zoals vandaag bleek is die "we" een ruim begrip.
Kan best zijn dat enkel Limburg een flinke laag krijgt en de rest van Nederland nauwelijks tot niks.
Tja, als brandweerman heb ik de vorige winter het een en ander aan uitrukken mogen wegwerken. Op de eerste plaats wil je zo snel mogelijk in die rode auto zitten op weg naar de brand of ongeval. Daarnaast ben je ook druk met je eigen hachie overeind te houden. Al werk ik dan liever in de sneeuw, dan met ijzel.
Op zijn website staat gewoon:
Vanavond en vannacht grote kans op ijzel, oosten houdt sneeuw.
Hij zei ook dat het hier langdurig gaat sneeuwen in het NO, ook in de nacht. Als jij dat nou ook kan beamen Jan.......dan weet ik dat ik helemaal goed zit hier
Wat is het traject van dat systeem?
Het dek van vanmiddag trok oostelijk naar Duitsland. Als deze dezelfde trek heeft krijgen we er weinig van mee.