We krijgen nog dubbele cijfers aan cm. sneeuw te verwerken..
Ik ben er klaar voor; zijn er ook nachtelijke verslaggevers op het forum?
Dat is dus de straalstroom Inderdaad de begrenzing tussen warme en koude lucht
Edit: Oops, verkeerd gekeken. Dat is het occlusiefront | Gewijzigd: 4 december 2010, 15:15 uur, door Sietse
We krijgen nog dubbele cijfers aan cm. sneeuw te verwerken..
Je kunt altijd hopen he.. maar als iemand dat zegt (met een G ), dan moet het waar zijn
Het dauwpunt is de temperatuur tot waar de lucht moet worden afgekoeld om verzadigd te raken (bij gelijke hoeveelheid waterdamp en druk). Onder deze temperatuur treedt condensatie op. In de buitenlucht kan dit gebeuren in de vorm van dauw. Mocht het dauwpunt onder het vriespunt liggen dan in de vorm van rijp.
Overijzel dus
Het is hier weer begonnen met sneeuwen, intussen.. en de Chinees van de snackbar aan de overkant is weer bezig met z'n sneeuwschuif.. de hele dag al.. De arme man word met het minste vlokje naar buiten gestuurd door z'n vrouw om de stoep schoon te houden.. tenminste, zo stel ik me dat voor
Hier in België heeft het hele land al de hele dag oranje, niet dat het echt nodig was
Voor nederland was code geel ( eerst 1-3 cm /later 2-5 cm sneeuw maar sommige provincies hebben DUIDELIJK meer sneeuw (+- 10cm in paar uur gekregen) en er is niets aanpast in deze codekleuren voor die provincies (ik denk door weekenddienst knmi) | Gewijzigd: 4 december 2010, 15:26 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Ja hier hadden ze gerust alles terug naar geel kunnen veranderen, nog geen 10min sneeuw gehad.