Vooral het omhoog gaan van sneeuw, hoe komt dat?
Door de aantrekkingskracht van de maan natuurlijk.
ik hoop dat het word afgelast..
Hier een foto genomen om 12:30 uur:
Op zich mooi die sneeuw, maar voor het natuurijs is dit weer funest, net als vorig jaar. Met al deze sneeuw gaat het voorlopig niet opschieten met de ijsdikte en zo wordt de ijskwaliteit ook slecht.
Gistermiddag was de ijsdikte hier op de Luts bij het Slotermeer (route Elfstedentocht) nog slechts 2 cm! NB: ik heb sinds vorige week de watertemperatuur c.q. ijsdikte daar gemeten. Je kan het hier volgen: Watertemperatuur c.q. ijsdikte deel route Elfstedentocht
Ik vrees dat het niet doorgaat vanavond. We houden nog wel ff sneeuw zo te zien.
Kortom. zware sneeuwjacht erg slecht zicht. beslist geen weer om bij de weg te wezen als het niet hoeft.
De mens wikt, maar de natuur beschikt !!
Hiero in Noord Oost Twente nog geen vlok gezien, maar het komt eraan.
Mijn man zit ook in de nachtdienst. Hij is verpleegkundige en moet vanavond ook nog naar zijn werk in Arnhem, vandaar ook mijn reactie. Daar wordt veel te weinig bij stilgestaan. Vooral nu er ook nog ijzel wordt voorspeld vind ik het nog enger worden, hoop dat ze op tijd gaan strooien. Bah.. bah bah... mijn man zal ook zeker eerder vertrekken en belt mij als ie is aangekomen.
Groeten uit de achterhoek,
Ps ; Respect voor alle mensen die vanavond wegens werk de weg op moeten en een avond- en of nachtdienst draaien !!!!!