1 uur geleden nog -/- 3 en nu -/- 1,5 . Wind is ongeveer een half uur geleden gaan aanwakkeren. Zon inmiddels weg (was mooi diep rood). Nog geen vlokje sneeuw gezien.
Zo, nu weten de Oosterlingen ook wanneer er iets in het midden gaat gebeuren.
midden NL is een rekbaar begrip.
ik zit ook in midden nederland maar moet regelmatig ook richting west verwachtingen kijken. alles an de ooskant van Utrecht zal dit wel herkennen en ook regelmatig naar oost verwachtingen kijken.
Dus het lijkt mij handig als je je lokatie iets meer specificeerd.
Weeralarm
Wanneer het weer om extra oplettendheid vraagt vanwege gladheid door sneeuwval, ijzel, ijsregen of bevriezing, onweer, regen, hitte, windstoten, wind- en waterhozen of mist dan geeft het KNMI een waarschuwing uit. Daarbij worden verschillende fasen onderscheiden: een waarschuwing voor gevaarlijk weer, een waarschuwing voor extreem weer of een Weeralarm, de hoogste waarschuwingsfase.
Een Weeralarm kan op zijn vroegst vanaf 12 uur tevoren worden uitgegeven als het voor minstens 90% zeker is dat het extreme weer gaat optreden. Het Weeralarm wordt indien mogelijk vanaf 48 uur tevoren voorafgegaan door een waarschuwing voor gevaarlijk weer en vanaf 24 uur tevoren door een een waarschuwing voor extreem weer. In het bulletin van het Weeralarm, dat minstens elk uur wordt ververst wordt naast de gedetailleerde beschrijving van het weer en de verwachte ontwikkeling aangegeven wat de mogelijke gevolgen of effecten van het extreme weer zijn, zoals bomen die ontworteld kunnen worden, wateroverlast en gevaarlijke situaties op de wegen.
http://www.knmi.nl/cms/content/32692/kleur...m_en_meteoalarm
@KNMI | Gewijzigd: 4 december 2010, 10:39 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Zojuist 10 min buiten geweest om mijn zoontje naar scouting te brengen (te voet). En al zoveel ontzettend gevaarlijke situaties gezien met auto's.
Ik kan iedereen ten zeerste afraden in de auto te stappen rond hellevoetsluis / spijkenisse / Brielle.
Moet vandmiddag ook nog naar Hennie Huisman want daar komt Sint, is er al een weeralarm
Het is een occl, mss krijgen ze wel helemaal niets