Modelbeoordeling en onzekerheden:
Wel
blijft het sneeuwdek in ECMWF een probleem: er blijft op veel plaatsen
waarschijnlijk teveel sneeuw liggen.
@KNMI
fijn zinnetje
Ik heb zin in vandaag en vannacht! Hoewel ik dan slaap maar dan zie ik de 10cm sneeuw morgenochtend wel
Het eerste frontje lijkt mee te gaan vallen ieder geval voor ons. De breedte van de depressie slinkt behoorlijk naarmate het naar het oosten beweegt. Lijkt me dat de wedstrijd niet afgelast gaat worden dan.
Poe dat staat precies bij onze streek. Kan ik bijna niet geloven, het is hier zo karig geweest met de sneeuw de afgelopen dagen...
Tegen de avond bereikt een golf op de storing ons vanaf het zuiden met verse neerslag, maar dan is de luchtmassa danig opgewarmd dat de neerslag dan hoofdzakelijk vloeibaar is. Door de koude bodem is het wel uitkijken of deze vers neerslag niet zorgt voor aanvriezende regen (geen "ijzel" meer).
De wind neemt ook gevoelig toe in zoverre dat er zaterdag windstoten optreden lokaal tot 60 à70 km/h. Door de aantrekkende wind zal vooral in de ochtend en voormiddag een gevoelstemperatuur optreden regionaal tot -15 °C.
Bron: http://severeweatheroutlook.blogspot.com/
De vlokken die vallen zijn redelijk van formaat.
Benieuwd hoe erg het gaat worden, ik moet om 14.00 uur naar mijn werk en vanavond
om 23.00 uur pas weer naar huis.
Gaat nog wat worden met die ijzelverwachting.
Sneeuwverwachting WRF voor vanmiddag 15.00 uur.
| Gewijzigd: 4 december 2010, 09:44 uur, door allseasons
Ps, goedemorgen all!
Stelt niks voor?? tis hier nog geen "white out"maar ik mag het best intensief noemen hoor. Temperatuur langzaam stijgende. Ik blijf hier gekluisterd vwb de naderende ijzel..ik moet nog het een en ander doenvanavond..en daarvoor moet ik helaas echt de weg op.
Of dat zo snel gaat is nog maar zeer te betwijfelen
Of dat zo snel gaat is nog maar zeer te betwijfelen
Ja...daar zat ik ook al ff van te kijken.
Scheveningen strand