Die tweede lijn vandaag, die zeer waarschijnlijk ijzel op gaat leveren, zouden we die enkele uren van te voren kunnen voorspellen?
Het blijven altijd verwachtingen/prognoses maar met de actuele stand van Hoogs/Laags op de kaart en de windrichtingen is de kans wel groot om het te verwachten | Gewijzigd: 4 december 2010, 08:31 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Ik wou me dakraam open doen om beter naar buiten te kunnen kijken, zit ie vast gevroren door de sneeuw
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Dat begrijp ik ja, maar het zou fijn zijn als ik kan zien wanneer de ijzel gaat beginnen. Als het pas rond 22.00 uur begint kan ik nog even iemand ophalen vanavond.
Ik wou me dakraam open doen om beter naar buiten te kunnen kijken, zit ie vast gevroren door de sneeuw
Hahahah lol dit had ik ook de afgelopen dagen, maarja gewoon beetje heen en weer bewegen dan komt het wel los, niet tehard want dan kan het hout gaan scheuren van de dakraam, kan het weten fledejaar gehad namelijk, met gevolg kon nieuwe dakraam erin zetten.
Hier heeft Johann een keer iets moois over geschreven; misschien kan ik het terugvinden
er zal zeker bericht gegeven worden wanneer er ergens IJZEL valt - hier op O-O is er altijd wel iemand die dat vermeld
Dit is de site van Johann met heel veel info
http://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/home
Er kan voor die tijd ijsregen vallen en daar doet sneeuw ook niet veel aan
Ben weer helemaal bijgekomen van de hellemansrit (Stavoren-Koudum) van gisteravond rond 24:00 (zie een paar pagina's terug). Hier is denk ik 4 cm sneeuw gevallen vannacht. Grappig om te lezen dat in Balk (10 kilometer verderop) helemaal niks is gevallen.
Ben benieuwd wat de dag ons vandaag brengt, zo te zien krijgen we in Z-W Friesland rond 10:30 weer te maken met sneeuw ben benieuwd. We wachten het rustig af.