Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Briscoe, TX; Hall, TX.

22 Sep 2024 10:12:50

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dane, WI; Iowa, WI.

22 Sep 2024 09:09:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Howard, MD; Montgomery, MD.

22 Sep 2024 08:44:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Carroll, MD; Howard, MD; Montgomery, MD.

22 Sep 2024 08:08:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Baltimore, MD; Carroll, MD; Frederick, MD.

22 Sep 2024 07:50:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Adams, PA; York, PA.

22 Sep 2024 07:29:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Briscoe, TX; Floyd, TX; Hale, TX; Swisher, TX.

22 Sep 2024 07:29:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Carroll, MD.

22 Sep 2024 07:29:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lancaster, PA; York, PA.

22 Sep 2024 06:26:02

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dauphin, PA; Lebanon, PA.

22 Sep 2024 06:26:02

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dauphin, PA; Lancaster, PA; York, PA.

22 Sep 2024 05:07:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dauphin, PA; Lebanon, PA; Northumberland, PA; Schuylkill, PA; Snyder, PA.

22 Sep 2024 05:07:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dauphin, PA.

22 Sep 2024 04:48:02

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Charlotte, VA; Halifax, VA.

22 Sep 2024 04:48:02

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Andrews, TX.

22 Sep 2024 04:48:01
Actueel
1 / 4

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
ralfiono
Lid
Woonplaats: Standdaarbuiten (zuid-west Noord Brabant)
Berichten: 31
Lid sinds: 29 nov. 2010
4 december 2010, 01:38 uur | Bericht #174436
Citaat van Micky, zaterdag 4 december 2010, 0:47 uur Mssn kan je hier iets vinden?

http://www.weerdirect.nl/pages/dossiers/09/winterstat09.html


Dat is van afgelopen winter. Ik zou graag de actuele hellmangetallen willen hebben van de huidige winter Van de bilt heb ik hier: http://www.knmi.nl/klimatologie/lijsten/hellmann.html

Maar ik zou graag van de rest van de stations ook willen hebben. Want die hier in het zuiden is ongetwijfeld kouder op t moment.
Standdaarbuiten (Zuid-west Noord Brabant)
edwin0809
Lid
Woonplaats: hoogland
Berichten: 30
Lid sinds: 24 nov. 2010
4 december 2010, 01:47 uur | Bericht #174437
Citaat van Alain.d, vrijdag 3 december 2010, 18:58 uur Ja er gaan er wel veel dood als het streng vriest, maar een paar gunstige weken (voor hen) brengt het aantal zo weer op peil.
Kwakkelwinters zijn vaak schadelijker voor insecten, die spelen hun belagers in de kaart.


muggen net als bijen en wiespen hebben meer aan een zware winter dan een kwakkel winter is mij altijd vertelt.
het probleem is als er een kwakkel winter is raken ze in de war en gaan ze niet in winterslaap en zijn ze minder in aantallen in de zomer.

zo is t mij vertelt

on topic:
hier in hoogland droog en -5 best koud nog
Waarom deze advertentie?
Wolkje7
Lid
Woonplaats: Nijmegen
Berichten: 1534
Lid sinds: 24 mrt. 2008
4 december 2010, 03:06 uur | Bericht #174439
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, vrijdag 3 december 2010, 11:32 uur Ik verwacht tot en met de 13de ongeveer een weertype dat net onder of net boven 0 uitkomt met sneeuwbuien (nat en of ijzel), vanaf de 13de tot en met het einde van het jaar verwacht ik toch weer een koudere periode met mogelijk sneeuw van betekenis


Als dat zo zou zzijn, dan zit ik met die witte kerst voorspelling ook goed



Trouwens, mooi fietsje op pagina 2. Kunnen ze zoiets niet op de markt brengen? Handig met sneeuw, maar vooral ook met ijzel.

En ik zag temperatuurkaartjes her en der van de ochtend op de 3e, maar ook in Arnhem werd het -12.0°c graden, ergens rond 07.45 uur:

Bron: buienradar.nl

"Op diverse KNMI stations kwam het de afgelopen nacht tot strenge vorst. In Deelen zakte het kwik naar -12.6°C"
Bron: janvissersweer.nl

http://www.janvissersweer.nl/

Edit: Toevoeging | Gewijzigd: 4 december 2010, 03:33 uur, door Wolkje7
Weerdagen Velp 2019:

Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4


Velp 2018:

Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)


Velp 2017:

Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Woonplaats: Hoorn
Berichten: 962
Lid sinds: 6 dec. 2009
4 december 2010, 03:06 uur | Bericht #174440
Valt aardig nog sneeuw hier in hoorn

Tact:-2.2
Wolkje7
Lid
Woonplaats: Nijmegen
Berichten: 1534
Lid sinds: 24 mrt. 2008
4 december 2010, 03:49 uur | Bericht #174442
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, vrijdag 3 december 2010, 12:44 uur Die zijn al klaar


14 cm voor ons? Op maandag?
Trouwens, echte superdooi zit er gelukkig niet in zie ik dus. Dat is mooi, alleen ijzel hoeft voor mij ook niet.
Weerdagen Velp 2019:

Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4


Velp 2018:

Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)


Velp 2017:

Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
labmuisje
Lid
Woonplaats: enschede
Berichten: 196
Lid sinds: 2 okt. 2009
4 december 2010, 05:53 uur | Bericht #174443
KNMI heeft de maandag erbij opgezet voor waarschuwingen in het hele land. Voor zaterdag op zondag nacht voor het oosten 5-10cm voor z'n 70-80% van de modellen.
het klinkt heel erg leuk, alleen moet zondag ochtend na mijn nachtdienst naar huis rijden.... mmmm minder, ben dan toch al moe en dan ook nog sneeuw.... mmm kww (kieken wat wordt). | Gewijzigd: 4 december 2010, 06:32 uur, door labmuisje
Snoekel
Lid
Woonplaats: Dirksland - Goeree Overflakkee
Berichten: 51
Lid sinds: 2 dec. 2010
4 december 2010, 07:05 uur | Bericht #174444
Zit ik dan.....jas aan, schoenen aan, sjaal om, handschoenen aan en slee in de aanslag.......lost die sneeuwbui op !!!!!!
Zoals het eruit ziet krijgen de zuid hollandse eilanden niet waar ze (lees ik) op hoopte.

Vraag aan iemand die er verstand van heeft: hoe kan een bui als dit boven zee oplossen? Is het juist niet zo dat de noordzee een prima voeding zou zijn om de bui juist aan te sterken? Wellicht een domme vraag maar ben "lerende".....
smarkie
Lid
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 1284
Lid sinds: 7 jan. 2010
4 december 2010, 07:17 uur | Bericht #174445
Citaat van Snoekel, zaterdag 4 december 2010, 7:05 uur Zit ik dan.....jas aan, schoenen aan, sjaal om, handschoenen aan en slee in de aanslag.......lost die sneeuwbui op !!!!!!
Zoals het eruit ziet krijgen de zuid hollandse eilanden niet waar ze (lees ik) op hoopte.

Vraag aan iemand die er verstand van heeft: hoe kan een bui als dit boven zee oplossen? Is het juist niet zo dat de noordzee een prima voeding zou zijn om de bui juist aan te sterken? Wellicht een domme vraag maar ben "lerende".....


Daar kan ik helaas geen antwoord op geven ( ben ook nog een leek ).

Maar misschien is het handig om je plaatsnaam in je profiel te zetten zodat we kunnen zien waar je zit.

ps, mensen kijk uit buiten, het is spiegel glad ( vooral waar ze hebben "geprobeerd" te strooien!!!
Sneeuwdagen winter 2011/2012: 2Begint de winter laat, zet dan de strooiwagens maar paraat.Is het te warm in November, dan krijgen we een weeralarm in December
henk55
Lid
Woonplaats: zwolle
Berichten: 2045
Lid sinds: 23 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
4 december 2010, 07:23 uur | Bericht #174446
Kijk nu voor de aardigheid eens op deze website, dan weet wat er aankomt en uit welke richting.
http://www.yr.no/satellitt/europa_animasjon.html
Snoekel
Lid
Woonplaats: Dirksland - Goeree Overflakkee
Berichten: 51
Lid sinds: 2 dec. 2010
4 december 2010, 07:27 uur | Bericht #174447
Citaat van X-treme, zaterdag 4 december 2010, 7:17 uur Maar misschien is het handig om je plaatsnaam in je profiel te zetten zodat we kunnen zien waar je zit.

Thanks voor de tip, meteen ff aangepast.....

@Henk55: zoals je aan mijn aantal berichten kan zien ben ik nieuw hier. Als ik die link bekijk dan zie ik een wolkendek maar ik kan daar geen neerslag uit herleiden. Kun jij mij aangeven wat typerend is in deze animatie wat duid op neerslag? Zoals ik eerder al aangaf....ben lerende

Geheel offtopic: Is er op deze site ergens een "spoedcursus meteorologie" te vinden om een newbie zoals mij op weg te helpen kaarten etc juist te interpreteren? | Gewijzigd: 4 december 2010, 07:31 uur, door Snoekel
smarkie
Lid
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 1284
Lid sinds: 7 jan. 2010
4 december 2010, 07:32 uur | Bericht #174448
Citaat van Snoekel, zaterdag 4 december 2010, 7:27 uur Thankf voor de tip, meteen ff aangepast.....

Als ik op de radars kijk, krijgen jullie je portie ook wel hoor

ik denk zelfs als één van de eerste.
Sneeuwdagen winter 2011/2012: 2Begint de winter laat, zet dan de strooiwagens maar paraat.Is het te warm in November, dan krijgen we een weeralarm in December
labmuisje
Lid
Woonplaats: enschede
Berichten: 196
Lid sinds: 2 okt. 2009
4 december 2010, 07:35 uur | Bericht #174449
Oke ik ga naar huis en dan naar bed. Ben benieuwd hoe het er buiten uitziet als ik wakker word vanmiddag.

groetjes Labmuisje
smarkie
Lid
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 1284
Lid sinds: 7 jan. 2010
4 december 2010, 07:36 uur | Bericht #174450
snow.png

Bron: http://severeweatheroutlook.blogspot.com/ | Gewijzigd: 4 december 2010, 07:37 uur, door smarkie
Sneeuwdagen winter 2011/2012: 2Begint de winter laat, zet dan de strooiwagens maar paraat.Is het te warm in November, dan krijgen we een weeralarm in December
Snoekel
Lid
Woonplaats: Dirksland - Goeree Overflakkee
Berichten: 51
Lid sinds: 2 dec. 2010
4 december 2010, 07:41 uur | Bericht #174451
Citaat van X-treme, zaterdag 4 december 2010, 7:32 uur Als ik op de radars kijk, krijgen jullie je portie ook wel hoor

ik denk zelfs als één van de eerste.


Dat dacht ik eerst ook, kijkende naar buienradar.nl Maar gezien die er nog al eens naast zit gebruik ik ook die van weer.nl en die laat een heel ander verloop zien.

Herstel: ten tijde van mijn eerste bericht vandaag liet hij iets geheel anders zien dan nu! Zoals het er nu uit ziet kan ik beter maar voor 9:00 mijn boodschappen in huis halen haha!

Dan maar overschakelen op de beste manier van het weer te voorspellen: in de verte in de lucht kijken
smarkie
Lid
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 1284
Lid sinds: 7 jan. 2010
4 december 2010, 07:44 uur | Bericht #174453
Citaat van Snoekel, zaterdag 4 december 2010, 7:41 uur Dan maar overschakelen op de beste manier van het weer te voorspellen: in de verte in de lucht kijken

Dat blijft de meest betrouwbare methode
Sneeuwdagen winter 2011/2012: 2Begint de winter laat, zet dan de strooiwagens maar paraat.Is het te warm in November, dan krijgen we een weeralarm in December
Wally78
Lid
Woonplaats: Zierikzee
Berichten: 132
Lid sinds: 5 jan. 2010
4 december 2010, 07:46 uur | Bericht #174454
Citaat van Snoekel, zaterdag 4 december 2010, 7:41 uur Dat dacht ik eerst ook, kijkende naar buienradar.nl Maar gezien die er nog al eens naast zit gebruik ik ook die van weer.nl en die laat een heel ander verloop zien.

Herstel: ten tijde van mijn eerste bericht vandaag liet hij iets geheel anders zien dan nu! Zoals het er nu uit ziet kan ik beter maar voor 9:00 mijn boodschappen in huis halen haha!

Dan maar overschakelen op de beste manier van het weer te voorspellen: in de verte in de lucht kijken


Haha, neem wel een sterke zaklamp mee , tis nog wat donker om te turen. Wat een mazzel dat de Supers tegenwoordig om 8 uur al open zijn idd. Ik moet om 9 uur beginnen met werken, dus ik ga ook maar wat eerder...Welkom "buurtgenoot" enneh ik weet niet of je een weerstation hebt,maar op www.meteomelissant.nl kun je de gegevens van (nagenoeg) je achtertuin aflezen, handig ook voor in de zomer als er onweer aankomt, dan zie je de luchtdruk zo lekker kelderen
Snoekel
Lid
Woonplaats: Dirksland - Goeree Overflakkee
Berichten: 51
Lid sinds: 2 dec. 2010
4 december 2010, 07:55 uur | Bericht #174455
Ha buurman! Ja, supermarkten lekker vroeg open, ideaal! Ik ga meestal zo vroeg omdat dan alles nog ligt te ronken hier in huis. Zodoende hoef ik niet met 2 kinderen (of nog erger....m'n vrouw ) boodschappen te doen. Scheelt 45 minuten en 75 euro haha!

Leuke link trouwens, aardige referentie voor dirksland. Ik heb een weerstation maar de sensoren moeten het dak nog op, net verhuist en nog geen tijd gehad om de boel up and running te maken.....
Woonplaats:
Berichten: 4905
Lid sinds: 16 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
4 december 2010, 07:57 uur | Bericht #174456
Het wordt een spannend en gevaarlijk weekend!

Dooiaanval gaat vergezeld van sneeuwval en daarna regen, ijsregen of IJZEL!

De komende 24 uur staan in het teken van een dooiaanval en dat zal de nodige ongemakken in het verkeer met zich meebrengen. Juist nu heel wat mensen vanavond Pakjesavond vieren is er kans op verraderlijk gladde wegen dus houd u de verkeers- en weersinformatie goed in de gaten! Een lagedrukgebied bij Schotland trekt over de Noordzee naar Zweden en het bijbehorend frontensysteem trekt vanmiddag over ons land en wordt vanavond gevolgd door een actieve golf in het front die zich vandaag ten zuiden van Ierland tot ontwikkeling zal komen. Het is vandaag bewolkt en in de loop van de ochtend gaat het vanuit het westen enige tijd licht of soms matig sneeuwen. Deze sneeuwzone trekt oostwaarts over het land en zal 1-4 cm sneeuw achterlaten. De minste sneeuw valt hierbij in het noorden en de meeste sneeuw in de zuidelijke provincies. Het blijft tot de avond nog overal vriezen met temperaturen die langzaam oplopen naar rond -1 of -2°C in het binnenland en +1 of +2°C in het kustgebied. Er staat een matige en aan zee krachtige zuidenwind die het voor het gevoel extra koud zal maken.

Vanavond trekt een gebied met actieve neerslag het zuidwesten van ons land binnen. De neerslag begint in het zuidwesten mogelijk nog met sneeuw of natte sneeuw, maar zal daar al snel overgaan in ijsregen of regen waardoor het door IJZEL verraderlijk glad kan worden op de wegen. In het binnenland valt eerst nog langere tijd sneeuw waarbij in het noorden en noordoosten 5-10 cm sneeuw kan vallen. Later op de avond en vannacht zal de sneeuw vanuit het westen op meer plaatsen overgaan in ijsregen of IJZEL! Het belooft dus een uiterst gevaarlijke situatie te worden voor het verkeer! De temperatuur loopt moeizaam op tot boven het vriespunt. In Zeeland is het tegen de ochtend +5°C. Er waait een matig tot vrij krachtige en langs de kust krachtige naar zuidwest ruimende wind.

Zondag eerst perioden met regen en landinwaarts mogelijk eerst ook nog natte sneeuw of IJZEL. Vooral in het zuidoosten valt ook sneeuw. In het noordwesten wisselend bewolkt en later ook kans op (winterse) buien. De temperatuur varieert van +6°C in het kustgebied tot rond 2°C in het binnenland. In het uiterste oosten en zuidoosten ligt de temperatuur waarschijnlijk nog rond het vriespunt. Er waait een matige en aan zee eerst nog vrij krachtige westen tot zuidwestenwind.


@JV
henk55
Lid
Woonplaats: zwolle
Berichten: 2045
Lid sinds: 23 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
4 december 2010, 07:57 uur | Bericht #174457
Citaat van Snoekel, zaterdag 4 december 2010, 7:27 uur @Henk55: zoals je aan mijn aantal berichten kan zien ben ik nieuw hier. Als ik die link bekijk dan zie ik een wolkendek maar ik kan daar geen neerslag uit herleiden. Kun jij mij aangeven wat typerend is in deze animatie wat duid op neerslag? Zoals ik eerder al aangaf....ben lerende

Nee helaas dat kan ik niet, ook ik ben leek, maar ik kijk op diverse site's waar ook kaarten te vinden zijn van de neerslag hoeveelheid.
Een die regelmatig hier word genoemd is;
http://www.wetterzentrale.de/topkarten/fsavneur.html
Gewoon ook oplettend zijn wat Jan meld.
Als je een poosje hier mee leest en mee 'draait' dan leer je veel en kun je voor jezelf wel inschatten wat er verwachting
kan worden.
Woonplaats:
Berichten: 4905
Lid sinds: 16 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
4 december 2010, 07:59 uur | Bericht #174458
Sat film
Terug naar boven
5 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 5 gasten en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.876 topics, welke bij elkaar 448.465 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.604 leden.
Het nieuwste lid is Hazet54.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
5 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 14 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 14, lezen 4 mensen het topic "Winter 2010/2011 discussietopic deel 10".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden