Gladheid : Geldig van vrijdag 3 december 2010 15u tot zaterdag 4 december 2010 19u : Vanavond en vannacht is het nog steeds uitkijken voor sneeuwresten op of bevriezing van natte weggedeelten en voetpaden. Zaterdag trekt een actieve sneeuwzone van west naar oost over het land met een sneeuwaccumulatie van 2 tot lokaal 10 cm. Een stevige wind zorgt daarbij ook nog voor sneeuwophopingen
Gezien de ervaringen van vandaag zal dat best code rood gaan opleveren bij het KNMI
Effe chill oke. Ik vind het geen onzin want het gaat om mijn mening. Die goeie ouwe tijd als kind in de winter, dat was geweldig. Als jij dat niet zo vind prima, maar zeg niet dat mijn mening onzin is.
*Gooit virtuele sneeuwbal!*
Wat blijkt temp is nu alweer aan het dalen is is gewoon niet boven de -5°C geweest
Als hun voorspellingen voor dit weekend ook zo een 3°C gaan afwijken (kouder) dan zal het wel dikke fun zijn !
Daarbij als hier nog eens een 7tal cm valt ligt hier een 15tal cm wat volgens mij voor begin volgende week voor redelijk wat vorst zal zorgen tenzij dat dit op 1 dag met temp van 2°C allemaal wegsmelt
Geldig van vrijdag 3 december 2010 15u tot zaterdag 4 december 2010 19u : Vanavond en vannacht is het nog steeds uitkijken voor sneeuwresten op of bevriezing van natte weggedeelten en voetpaden. Zaterdag trekt een actieve sneeuwzone van west naar oost over het land met een sneeuwaccumulatie van 2 tot lokaal 10 cm. Een stevige wind zorgt daarbij ook nog voor sneeuwophopingen.
Onweersdagen: 0
On-topic: de lucht betrekt hier in Zwolle .
Oke, Hier ook beetje meer bewolking inmiddels. Buiten: Temperatuur - 5, 1 gevoelstemperatuur -9,6
Binnen: 23 graden en behaaglijk
Prachtig die verhalen over het buiten spelen! herken mezelf er ook wel in! net zolang buiten spelen in de sneeuw totdat je handschoenen zijknat waren, een ijspegel aan je neus tot op je schoenen van de loopneus! :lol
En in Dalfsen met de slee, met ware doodsverachting van de dijk af, kijken of het ijs in die ondiepe sloot al dik genoeg was, krak, tot je knieen in het water, glijbanen maken op straat, de stoep sneeuwvrij maken bij de bejaarde buren, meiden bekogelen met sneeuwballen (van die 'trutjes'), elkaar lekker inpeperen met sneeuw zodat het langs je rug richting bilnaad liep, met kletsnatte kleren thuis komen van de sneeuwpret, warm worden bij de kolenkachel.
Go, wat een tijd!
*Gooit virtuele sneeuwbal!*
Dat je vroeger als kind lekker in de winter op straat buiten kon spelen is juist.
Dat vind ik geen onzin, dat is gewoon waar omdat het op straat veel rustiger was dan nu kon dat ook.
Als kinderen nu op straat een glijbaan zouden willen maken kan dat niet eens omdat ze voor hun sokken gereden worden. Daarbij komt ook nog eens dat ze wel eens een bekeuring zouden kunnen krijgen omdat ze het verkeer in gevaar brengen! Dat is de tegenwoordige tijd. Anders dan vroeger.
Wat ik wel vind dat het vroeger helemaal niet beter was dan nu.
Daarmee bedoel ik niet het winterweer en spelen op straat maar het 'vroeger' in het algemeen.
Mensen moesten keihard werken, verdienen weinig en zaten vaak in de kou. (in de winter)
Een CV installatie was helemaal niet zo gewoon, het bleef meestal bij een steenkolenkachel, gaskachel of openhaard.
Nu heb je comfortabele geïsoleerde huizen met dubbel glas met alle luxe wat daarbij hoort.
Go, wat een tijd!
Schitterend
En ja het trekt hier inderdaad wat dicht!
Gelijk even wat Foto's vanaf de flat hier.
Volgens buienradar moest het vandaag bijna de hele dag sneeuwen,
maar ik heb 3 vlokken geteld...
Je hebt de foto's van Den Helder nog niet gezien?