Maar sommige ouders zijn compleet in de war dat ze hun kids met de auto van school halen en de fiets laten staan. Veel te gevaarlijk om te fietsen. Kinderke zou eens kunnen vallen en een blauw plekje krijgen. Poeh zeg.
Nee, veilig naar huis, inpakken in dekens en een warme kop choco voorzetten.
Wij zochten de sneeuw op met de fiets om te klooien. Die blauwe plekken waren niet noemenswaardig.
Vroegâh, was alles beter!.....?
Volgens mij gaat 't met de waarschuwing niet zozeer om fietsende kinderen maar vooral om automobilisten dat het nog wel eens druk kan gaan worden op de wegen en daarom dus later thuis zijn.
Veiligheid voor alles, zeker met slippartijen. Als jij in op de spekgladde wegen 100+ km p/h wil rijden, be my guest. Maar als je verongelukt weet je ook waar het aan gelegen heeft. Mensen remmen bij sneeuw/ijzel en door de rem wordt de harmonieuze golf in 't verkeer doorbroken. Maandag heeft 't KNMI (en MeteoConsult) er behoorlijk van langs gekregen, dus ze staan in de spagaat. Beetje begrip is wel op z'n plaats denk ik.
Beneden gekomen terwijl het volgens de radar los moet gaan...
ja was hier ook... 1,5 uur sneeuw volgens buienradar, maar er was nog niks gevallen! Begint nu eindelijk een beetje te sneeuwen... hopelijk loopt de radar wat voor en valt er daarna gewoon nog meer??
Jeugd is tegenwoordig verwend met péécéé, iksboks, pleesteesjun, wie, enzovoorts. Niet van hun gat te krijgen. Ik was in me jongere jaren (niet dat ik al oud ben ) ook altijd buiten. Vooral met dit soort weer. Altijd in het bos te vinden enzo.
Klopt. De mens klaagde niet zo snel. Pakte de situatie aan zoals die was.
Denk je dat die enorme aanwas van auto's van ouders die hun kinderen halen/brengen daar niet debet aaqn is?
Het lijkt net alsof je denkt dat het deze winters gladder was dan vroeger. Dat is onzin natuurlijk.
Tegenwoordig denken veel mensen dat winterbanden compleet veilig zijn.
Dat is altijd al zo geweest. Maar als je gewoon een beetje uitkijkt en minder hard rijd, heb je minder te remmen.
Maar die winterbanden wekken bij veel mensen de indruk dat ze buiten de sneeuw staan. Het wel even oplossen. Dus gas erop.
Sja, de moderne verwende mens en hun blindelings vertrouwen in techniek.
Klopt.
Als ze waarschuwen en die idioten rijden nog steeds te hard, zijn de gevolgen aan hunzelf. Immers, KNMI had gewaarschuwd. Dus hoor je die niet. Maar de bikkels, zoals ik, hoor je wel omdat die vinden dat er overdreven wordt. Je kunt namelijk weten dat als je sneeuw ziet je ff kalmer aan moet doen.
Geven ze geen waarschuwing, dan rijden die moderne idioten, die blindelings overal op vertrouwen en zelf niet nadenken, ook te hard. Maar dan hebben ze wel ineens klaagbaak omdat ze dan de KNMI de schuld kunnen geven.
Gewoon 3-werf bah.
Komt het nog Jan?
Want volgens mij blijft dat gebied maar groeien boven land?
Geweldig die tijd? Vroegah was alles beter zeker?
Onzin.
Vroeger kon je wel rustig op straat spelen omdat er weinig verkeer was.
Moet je nu eens proberen, dan wordt je gewoon voor je sokken gereden!
Dat is de realiteit. Het is niet zo dat kinderen niet buiten op straat willen spelen, maar niet kunnen spelen.
Dat is het verschil
Terug naar het weer.
Sneeuw valt er zeker, maar ook hier geldt weer dat het plaatselijk veel kan zijn. Niet overal valt evenveel.
Ook dat verschijnsel kennen we wel.
Gewoon even afwachten wat er langs komt dus, de dag is nog niet om.
Dat is tegenwoordig "blerk" en "Ieuw!".
Haha!! En vooral niet vergeten, "het is niet cool...." Of zullen de kinders ook binnengehouden worden door moeders, omdat ze naast haar drukke baan geen zin heeft om te wassen??
Beneden gekomen terwijl het volgens de radar los moet gaan...
Hier in zaandam ook geen vlok te bekennen