Daarom zijn we nu "watjes" geworden. Kijk ik werk in een Psychiatrische kliniek met oude mensen die de hele dag alleen maar kunnen zitten de verwarming op tropisch en nog klagen ze dat het koud is. Ik moet nu ook de cv op 20ºC of meer want ik heb het ook altijd koud nou, je kan rustig zeggen dat ik verpest ben terwijl we vroeger een groentewinkel hadden en de ijsbloemen in de winter op je rug stonden. Mijn man werkt nu altijd buiten en heeft het nooit koud.
Dat begrijp ik heus wel.
Maar alarm afgeven bij 5cm sneeuw... sjonge. Dat staat volgens mij nog steeds los van de kachel in je auto.
*PLOATIE*
Wellicht is dit de verklaring (Stukje Guidance KNMI):
"Een trog vanuit het laag ligt 12 UTC vrijwel parallel aan de westkust (warm zeewater). Later op de dag vult de trog op en wordt deze opgenomen in een in kracht toenemende zuidwestelijke stroming, waardoor de trog in de loop van de middag en vanavond over het land trekt." | Gewijzigd: 3 december 2010, 14:50 uur, door arjanbruggink
-4 voor hier voor zaterdag ipv -1 die er vanmorgen opstond. Dit lijkt me dan toch gewoon sneeuw in het oostelijke helft zaterdag. Of kan dan de bovenlucht bij deze temperaturen (-4) alsnog te warm zijn en regen/ijzel geven?, zoals je vanmorgen zei Jan?
Alles draait om de bovenlucht of die koud genoeg is of niet
Yup.
Maar sommige ouders zijn compleet in de war dat ze hun kids met de auto van school halen en de fiets laten staan. Veel te gevaarlijk om te fietsen. Kinderke zou eens kunnen vallen en een blauw plekje krijgen. Poeh zeg.
Nee, veilig naar huis, inpakken in dekens en een warme kop choco voorzetten.
Wij zochten de sneeuw op met de fiets om te klooien. Die blauwe plekken waren niet noemenswaardig.
Maar sommige ouders zijn compleet in de war dat ze hun kids met de auto van school halen en de fiets laten staan. Veel te gevaarlijk om te fietsen. Kinderke zou eens kunnen vallen en een blauw plekje krijgen. Poeh zeg.
Nee, veilig naar huis, inpakken in dekens en een warme kop choco voorzetten.
Wij zochten de sneeuw op met de fiets om te klooien. Die blauwe plekken waren niet noemenswaardig.
En hoe gladder het was, des te meer lol dat je had.
Komt aardig deze richting op, of niet Jan.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Nou inderdaad, of juist zelf van die enorme gladde glijbanen maken! Geweldig die tijd. Kon de hele tijd wel buiten zijn. Valt me nu op dat er zo weinig kids buiten zijn vergeleken met vroeger...