Die klopt ook voor geen meter hoor Jan!
Ik hoop dat hij na Roosendaal ook Breda aandoet
I'm just a snow lover. Wel minder fijn voor de mensen die de straat op moeten, heel veel mensen dus.
Stel je staat vast in het verkeer op de A10. Voor 3-4 uurtjes.
Sja, dan moet je wel dekens hebben, een schop om sneeuw te scheppen, een complete bakkerij voor de honger etc.
We veranderen in een stelletje watjes als ik het hoor.
Dat is onzin maar het is natuurlijk wel zo dat er vroeger geen geïsoleerde huizen waren geen cv geen airco etc
Daarom zijn we nu "watjes" geworden. Kijk ik werk in een Psychiatrische kliniek met oude mensen die de hele dag alleen maar kunnen zitten de verwarming op tropisch en nog klagen ze dat het koud is. Ik moet nu ook de cv op 20ºC of meer want ik heb het ook altijd koud nou, je kan rustig zeggen dat ik verpest ben terwijl we vroeger een groentewinkel hadden en de ijsbloemen in de winter op je rug stonden. Mijn man werkt nu altijd buiten en heeft het nooit koud.
Ben echt benieuwd of wat in den haag is ok deze kant op komt
Ik hoop het het aangezien ik in Z'meer woon
Gaat hier nu hard te keer, dikke vlokken. Straten zijn al behoorlijk wit
Gelukkig ben jij er... voor de balans, om de zwakkeren te compenseren en de toekomst qua evolutie veilig te stellen!
---
Hier schijnt het zonnetje nog steeds prettig door de bomen, (makker staakt uw wild geraas). Wordt wel wat bewolkter in de verte, een afgedwaald kust-sneeuw-buitje zou nog even leuk zijn. Maar eerst maar even de boodschapjes halen!
-4 voor hier voor zaterdag ipv -1 die er vanmorgen opstond. Dit lijkt me dan toch gewoon sneeuw in het oostelijke helft zaterdag. Of kan dan de bovenlucht bij deze temperaturen (-4) alsnog te warm zijn en regen/ijzel geven?, zoals je vanmorgen zei Jan?
Daarom zijn we nu "watjes" geworden. Kijk ik werk in een Psychiatrische kliniek met oude mensen die de hele dag alleen maar kunnen zitten de verwarming op tropisch en nog klagen ze dat het koud is. Ik moet nu ook de cv op 20ºC of meer want ik heb het ook altijd koud nou, je kan rustig zeggen dat ik verpest ben terwijl we vroeger een groentewinkel hadden en de ijsbloemen in de winter op je rug stonden. Mijn man werkt nu altijd buiten en heeft het nooit koud.
Dat is het, je went eraan. Vroeger, toen koud nog echt koud was. Heerlijk! Heb de kachel zelden boven de 17 a 18 graden maar toen deze week mijn kacheltje het een paar dagen niet deed vond ik dat best jammer dat ie niet meer boven de 14 kwam. Nu doet ie het weer, lekker af en toe naar de 20, luxe dat is het.
-4 voor hier voor zaterdag ipv -1 die er vanmorgen opstond. Dit lijkt me dan toch gewoon sneeuw in het oostelijke helft zaterdag. Of kan dan de bovenlucht bij deze temperaturen (-4) alsnog te warm zijn en regen/ijzel geven?, zoals je vanmorgen zei Jan?
Ben niet helemaal onblij met dit plaatje cq berichtje. Oftewel; een goede zaak dat het wat kouder wordt aangegeven nu! | Gewijzigd: 3 december 2010, 14:40 uur, door Tyshane
zou ik dan toch nog de sint reis van 200 km kunnen maken vanavond
ben gek op winters weer maar heb wel een hekel aan file.
Waarschuwingen voor extreem weer geeft het KNMI voor:
* gladheid door ijzel, ijsregen of sneeuwval (minstens 3 cm per uur of minstens 10 cm in 6 uur)
* driftsneeuw (met een gemiddelde windsnelheid van meer dan 40 km/uur, windkracht 6 of meer)
* onweer (minstens 500 ontladingen in 5 minuten)
* regen (minstens 75 mm in 24 uur)
* windstoten (minstens 100 km/uur, aan de kust in de winterperiode (november tot en met april) minstens 120 km/uur)
In het waarschuwingsbericht vermeldt het KNMI verschillende details, bijvoorbeeld waar en wanneer het extreme weer begint en hoe lang het aanhoudt. Bij windstoten vermeldt het KNMI of het ook tot storm komt en hoe zwaar die storm dan wordt. Bij neerslag geeft het KNMI aan hoe groot de intensiteit wordt.
En vergeet niet het onderscheid te maken tussen een weerwaarschuwing, extreem weer, en een weeralarm.
Veel mensen halen deze termen door elkaar.